24 Aralık 2008 Çarşamba

Çamaşırın kirliliği kanıksaması

ya da Donların kardeşliği

Sınıflandırmak, kategorilere ayırmak yani, acaba faydalı birşey midir. Farklılıkları ortaya çıkarmaktan bahsediyorum. Göze sokmaktan. İyi bir davranış mıdır. Getirisi nedir. Sivriltmek, keskinleştirmek işe yarar mı. Giresun ile Ordu'yu fındık bağlamında sınıflandırsak, Kilis ile Gemlik de anca zeytin tadında ayrılsa olmaz mı.

Peki öbür tarafta iki zeytinyağı çeşidini karıştırıp en makbulü diye verseler kızmaz mısınız.

Çamaşırları -başka hiç bir imkan olmadığı için- soğuk su doldurduğunuz beş kiloluk bir yoğurt kovasında yalapşap basaklayarak yıkar gibi yaptığınızda farkındasınızdır aslında sadece pisliği homojenize edip her tarafa eş yaydığınızın. Suya bakarken düşünürsünüz, kötüde ortaklık kurmak herhalde böyle birşey diye.

Ama işte şimdi yazarken farkedersiniz: Kötüde sivriltmek, parmakla gösterip ortaya çıkarmak; iyide de birlik olmak, kaynaşmak hemhal olmaktır doğru olan.
Evet öyledir.

5 yorum:

Çağlar dedi ki...

isimsiz 24/12/2008
yec şarküteri

Özlediğimiz çağlar yazıları geri dönmeye başladı birer birer. Sanıyorum ki yeni bir ev kurma derdindesin, daha herşey tamam değil. Ama 5 kiloluk yoğurt tası önemli bir başlangıç hakkaten. Ben yeni eve çıkarken o da yoktu, çamaşırları irice bir bardak içinde parmakla eziyordum (desem de inanmamak lazım buna)

İşin düşündürme kısmına gelince. Evet kötüleri, istenmeyenleri işaretleyip atıyorlar ama iyiler, doğrular ve donlar hep beraber algılanmalı. Pis, kirli diye kalpleri kırılmamalı.

Saygılar.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 24/12/2008
Dur dur öyle değil, hemen cevap verelim

* Yec:
Abi merhaba. Öyle değil yahu. Eve yoğurdu en fazla 650 gramlık paketler halinde almaktayım. Bu yazı askerde iken kara kaplı deftere alınmış notlardan üretildi. Yani evde çamaşır makinesi var :) (Sınıf:Defterden)

Çağlar dedi ki...

alpernatif 24/12/2008
........

Tam diyordum ki bu adama ev hediyesi çamaşır makinesi alayım diye
yec e yazdığın yorum altını okudum
yırttım :D

Çağlar dedi ki...

atalet 25/12/2008
..

herşeyde hemhal olmak..
ideal değil zatenn..
bunu yapmaya çalışmak da doğru değil..
demokrasi de bir yönetim biçimi ama..
homojenize olmak değil..
toplum da bir piramid..
pislik de bir piramid..
öelliklerin tümü de birer piramid..

bunları sorgular.. reddeder ve sonunda kabullenir insan..

çamaşırdan söz etmiyoruz tabii..
makine olmasına sevindim ..=)

Çağlar dedi ki...

hicasliyok 26/12/2008
Gölgelerin Gücü Adına

Homojen olmak iyidir, göze çarpmaz. Hepimiz birimiz birimiz hepimiz için anlayışına pek yakın bu fikir.. Fakat çavuş üzümüyle kalecik karasını karıştırırsan dedem kızar.

Seyahat boy cep aslısı ;)