3 Mayıs 2009 Pazar

Defterden belgesel

Hatırlarsınız, bir küçük kara kaplı defterim ve içine aldığım bazı kısa notlar vardı. Onları karıştırdım yine bu gece, birşeyler çıkar mı diye. Müzik esaslı bir karalama yapıverdim altta, buyrun.

Geçen sene onyedi temmuz'da sabah saat sekizde Trt2'de bir program izlemişim. Deniz, denizcilik anlatan bir belgesel diye not almışım. Ne yazık ki adı yok belgeselin. Ama sanki dolgu yapmak gerektiğinde kullanılan kısa belgesellerdenmiş gibi gelmişti bana. Ya da şu anda öyle düşünüyorum, tam emin değilim. İzledim mi, izlemedim mi daha sonra tekrar, bilemiyorum. İşin bu yanı da zaten çok önemli değil. Bu belgeselde Sunay Akın da varmış. Görmüşüm yani.
Yine belgeselde, bir Türk Sanat Müziği şarkısı dinlemişim. "Beni unutma" diye not etmişim. Burası önemli bildiğiniz üzere. Bilmeyenlere ya da unutanlara da hatırlatalım konuyu: http://caglarbilir.blogspot.com/2008/01/bayat-soru.html
Ses taş plak gibi bozuk çıkıyormuş herhalde. Solist kuvvetle muhtemel Nedime Gürses.
-Bu şarkıyı bulamadım hala(ki o mu, değil mi emin de değilim)-

Belgeselde, bir balıkçının bir sözünü dinlemiş ve not etmişim. Bakar mısınız:
"Bir gün ağlardan çocukluğum çıkacak"

6 yorum:

Şarküteri dedi ki...

İsmi "unutma beni" ya da "beni unutma" olan bir şarkı da bu kadar çok unutulur yani patron. Alınyazı gibi her yerden çıkıp hatırlatıyor kendisini. Önceki yazıda hatırlamaya çalıştığın şarkı ile aynı olabilir mi acep?

Denizden çıkanlar konusunda çok yaratıcı bir milletiz. "Denizden babam çıksa yerim" var mesala, ne soğuk, ne absürd bir yaklaşımdır... Çocukluk ta çıkar, ilk gençlik te hatta ihtiyarlık ta... Çıksa şaşırmam yani, bu coğrafyanın insanı olarak şaşırmam.

Adsız dedi ki...

son sözü.. iyi ki not almışsın...
=)

ben bi şarkı anımsadım..
"gün gelir unutursun diyorlar..
ne ben seni unutabildim..
ne bu gönlü avutabildim..
ne bu derdi avutabildim..
unutamam seni unutamam seni.."

diye ama zeki müren söyledi mi bilmem??
=9

alpernatif dedi ki...

Ağlardan çocukluk çıksın tabi de
Genelde ağlara takılan şey ölmeye mahkumdur !

sedencik dedi ki...

takılmasın çocukluğum ağlara...
özgürdür denizin dibinde :)
şarkı ''unut sevme beni'' olabilir mi...

''unutma''ile farklı gibi dursada içerik olarak aynı...
seven birine unutma demekle unut demenin aynılığından çıktım herhalde yola...
bilirim zordur takılmalar...
inşallah bulursun ...

sağlıcakla...

dogan dedi ki...

guzel ankaramda benim aglarimdan anca toz toprak cikar yahu, deniz bana o kadar uzak geldi ki simdi :)

Çağlar dedi ki...

* Yec:
Yazıda sözettiğim belgeselin yapımcısını da not etmişim. En olmadı, delirdiğim bir anda kendisine ulaşıp şarkı hakkında bilgi isteyeceğim. Evet bunu yapabilirim ama şimdilik o kadar enerjim yok.
Şarkıların aynı şarkı olabileceğini düşünmekteyim ama evet, emin değilim yine :)
Denizden çıkanların yenmesi konusunu Alper'e cevapta irdeleyelim en iyisi.

* Atalet:
Güzel değil mi son söz. Bakakalmışım demek ki. Ve not aldığın o sözleri de bilmiyorum ben. Ulan ne kadar çok şeyi bilmiyorum. Bir de bana bilmiş falan diyorlar, alakası yok. Aklımı ekmeksiz sade yedim, rejimdeyim ;)

* Alper:
Denizci kabullenmiş adamdır. Bükemedi dalgayı öpmüştür, çoktan. Dolayısı ile zaten bilir haldedir ağlardakinin bitik olduğunu, Dönmeyecek olduğunu. Sadece özlemektedir.

* Seden:
Kesinlikle "unut sevme beni" değil efendim :)
Eğer bulabilirsem kesinlikle paylaşacağım. O takılmaların acayip birtanesi, hatta vuslat ile sonuçlanmışı Petöfi kitabı idi, hikayesi var buralarda biryerlerde.

* Doğan:
"İçimdeki deniz"