5 Ocak 2008 Cumartesi

Bayat soru


Beş, belki altı yıl kadar önce (yoksa daha mı eski idi yahu... iki bu ev, iki öbürü... dört eder. ikibiniki, iki burda, beş orda. ikibinbir... öyle birşey herhalde işte) aklıma bir soru gelmişti. O zaman bilebileceğini düşündüğüm arkadaşlara sordum, cevabını bulamadık. Sonra soruyu da kaybettim. Şimdi denkgeldi, soru yeniden geldi aklıma.

Belki bir şans, özel ilgi alanı olan vardır, seven, merak eden olur. Belki kafası benzer dönen vardır. Deneyelim tekrar sormayı, hatırladığımız kadar.

Rüyamda mı gördüm, izledim de unuttum, aklımda mı bunlar kaldı bilmem ama; gözümün önünde bir enstantene var, onu anlatacağım. Bu nedir diye soracağız. Herşey -sanırım- kodlu yanlız. Emin olmadan anlatıyorum.

Küçük, yaklaşık elli, altmış metrekarelik bir kare salon düşünün. Dumanaltı. Üç, belki dört duvarda balkon var. yani çepeçevre balkon. Salona, alta bakıyor balkon. Burası bir meyhane gibi. Loş değil ama iyi aydınlatılmamış. Sanki giriş de altta heybetli, perdeli bir giriş şeklinde. Bir köşede sanat müziği ekibi, yerlerinde. Salonda ve balkonlarda masalar var. Masalarda insanlar. Dinleyiciler. Hepsi takım elbiseli, kibar. Salona bakıyorlar. Paşa geliyor mu, zaten orada mı bilmem. Herkes sessizce izliyor. Paşa "unutma beni" gibi sözlerin geçtiği bir şarkı söylüyor. Bitiriyor. Herkesi eli ile selamlıyor ve "unutmayın beni, hep hatırlayın" gibi birşeyler söyleyip çıkıyor. Herkes alkış. İzleyenleri anlatmak isterim ama anlatamıyorum. Zeki Müren'i büyülenmiş gibi izlemek. Ama daha çok saygı.

Kafamdaki kayıt böyle birşey. Azı çoğu, varı yoğu, dahasını bilmem. Hatırlayamıyor, çıkaramıyorum. Gerçek mi, beynimin bir oyunu mu bilmem.

Şimdi arkadaşlar, bu nedir. Bir klip midir, bir film midir, nedir. Ama aslında asıl soru; bu şarkı hangisidir. Böyle bir şarkı var mıdır. Yalnız, Esmeray'ın söylediği "Unutma beni" değil kesinlikle. O cevap kabul edilmiyor.

Hadi buyrun. Bakalım buradan çıkacak mı. Yıllar önce İnternet de yoktu pek, umarım birşeyler bulabiliriz.

Not: Soru bu sefer nasıl denkgeldi sorusunun cevabı ise; 'Bir dizide karşıma "Gurbette ömrüm geçecek" türküsünün çıkması, onun sözlerini aramam, ilgili bilgilerden iyi söyleyenlerden birinin Zeki Müren olduğunu öğrenmem' şeklinde...


22 yorum:

Çağlar dedi ki...

hbasak 5/1/2008
rüya

Sen de mi "merak ettiklerim" köşesi yaptı çağlar, bir cevap umudu, güzeldir. Ama bende cevap yok. Hiç bilmiyorum Zeki Müren şarkıları falan. Rüya demişken ben bir başka rüya sorusu sorayım...Rüyanda okula gittiğini (lise-üniversite her neyse) ve seni apar topar bir sınava soktuklarını görüyor musun hiç? "Ama ben bu okulu bitirmiştim, sınava girmem gerekmez, ama bu dersi almadım ben sınava girmeden bir kitabını okusaydım ama ama..." diyerek kan ter içinde uyandığın..Ben bu rüyanın bana özgü olduğunu sanırdım, sonra rüyalar ile ilgili belgeselden bu tür rüyaların çığlık atmak isteyip de atamamak gibi çok yaygın olduğunu duyup şaşırdım. Tanıdıklarıma soruyorum, onlar da hep böyle rüya görüyorlarmış..Yalnız öğretmen olanlar da rüya format değiştirip sınav sorularını bastırmayı unutmak, sınav sorusu hazırlamadan okula gelmek haline dönüşüyor....Bence sen de tam bu rüyayı görecek nitelikte birisin ama teyit etmek istedim...

Çağlar dedi ki...

atalet 5/1/2008
.

çağlar paşayı hatırlayan kim kaldı diycem..
bakarız nete..
ama hatıralara değil..
ne filmi ne konseri hiç bişiyini izlemezdim..

bi tek..
bir demet yasemen
aşkımın tek hatırası ..
onu bilirim..

tanımladığın yer..
biraz eski amerikan filmlerindeki asma katlı eğlence dans mekanlarını andırıyor..
var mıdır acep bööle bi gece klübü.. o zamanlar..
yoktur bence bi film olmalı..

7 yıl önce..
hmm

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 5/1/2008
çok severim ..

böyle araştırma gerektiren soruları ..
çağlar bak ..
aklıma şunlar geldi ;
- Ben seni unutmak için sevmedim,
- Unuttun beni zalim ..

Hayır, bunlar değildi dersen ..
Ben de devam edicem hatırlamaya ..


Bulana kadar düşünürüz, merak etme :)

Bi de Esmeray'ınki olamaz zaten ..
Onun adı : UNUTAMA BENİ ..

Çağlar dedi ki...

alpernatif 5/1/2008
bulamadım

valla ciddi ciddi 20 dk net te arandım,bulamadım
sonra rüyada Zeki Müren görmek diye bakındım
Oradan da bir şey çıkmadı :)

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 5/1/2008
..

sezen aksunun seslendirdiği var bi tane
unutma beni die
sanırım bu değildir aradığın

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 5/1/2008
***

zeki mürenin ben seni unutmak için sevmedim diye bi şarkısı var ama unutma beni die geçmio. sora bi yerde unut beni die bilmem ne meyhanesi şarkısı vardı ama o da değildir sanırım bulamadım bende :)
film sahnesi gibi duruyo bence de.

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 6/1/2008
yat uyu bey

faredir fare...

Çağlar dedi ki...

surgun004 6/1/2008
:)

okudum,düşündüm aklıma reeankarnasyon geldi ...

bakma öyle yahuu
sağ lobun yada sol lobun oyunuda olabilir tabii.

bi de ; sizde demi var arşiv karıştırma hastalığı :)

benim bloga yazdıklarınız okudum.güldüm.

eeee doğum gününe uygun bi tarih buldun mu?
çağırmazsan küserim,yorumumu keserim :)

oo şarkı ;
"unut beni kalbimdeki hicranla yalnız kalayım
kimsesiz bir yavru gibi kucağında ağlayayım
bu kaçıncı söz verişin söyle nasıl inanayım
kimsesiz bir yavru gibi kucağında ağlayayım"

olabilirmi acaba ?

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 7/1/2008
Cevabı bilmiyorum ki ben

* Başak:
Açıkçası rüyalarımı çok hatırlayamıyorum ben. Biliyorsunuz, herkes rüya görürmüş. Körler bile. Sadece bazılarımız hatırlar, bazılarımız hatırlamazmış. Ben senin anlattığın tip rüya hatırlamıyorum hiç. Ama hep bir araç kazasından kıl payı kurtulduğum (emin değilim, belki kurtulamadığım) bir rüya görüyorum.

* Atalet:
Evet, balkon dememek lazım. Asma kat daha doğru tanım oldu. Doğru. Bilmiyorum ki. Gökhan da film olabilir dedi. Hay kafama, hatırlamıyorum. Evet altı-yedi yıl kadar önce aklımda idi bu soru. Yine cevabı yoktu.

* Demet demet Emel:
Ben seni unutmak için sevmedim... dinliyorum şu anda. Değil. Diğerini biliyorum zaten, o da değil. Değil bunlar :)
Ya yoksa cidden bu bir şarkı değil mi, bir filmden bir parça mı.. Ya da zihnimin bana oyunu mu.

* Alper:
Rüyaların tersi çıkarmış. Paşanın tersi .. yok, devam etmemeliyim yoruma :)

* Kadeh:
Sezen'i de şimdi dinliyorum. Bu da değil, hayır.

* İmbir:
Ay tamam film olsun... hangi film o zaman. Ben hiç bir Zeki filmini sonuna kadar izlemiş biri değilim ki :) Hatta bir bir filmini izlemedim bile diyebiliriz.

* Yec:
Senin yorumu okuduk... çağlar'ın kıçı ayazda kalmıştır uyurken, ondan olmuştur dedik :D

* Sürgün:
Değil, o şarkı, bu şarkı da değil bence.
Bi de... hişşt, çaktırma. Şubat gibi...

Çağlar dedi ki...

surgun004 7/1/2008
:)

pişştt tamam aramızda :)

ya hocam onu bunu bırakta
okudun mu arşivi ?
bitti ?

okuduysan,bittiyse,sen çözdün bizi demektir :)

oo şarkı da ;
ben seni unutmak için sevmedim
olmasın sakın :)

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 7/1/2008
yok yok ..

bulamazsak çatlarım ben ..
aramaya devam ..
bi replik vardı, Ediz Hun'dan ;

- Hatırlamıya çalış ! diye ..

Çağlarcıım, hatırlamıya çalış lutfen :))

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 7/1/2008
bu olabilir mi?

gün gelir de beni unutursun demiştin
kalbindeki bu derdi uyutursun demiştin
ne ben seni unutabildim
ne bu gönlümü avutabildim
ne bu derdimi uyutabildim
unutamam seni
unutamam seni
unutamam seni
unutamam
aşkını çekerim geleceksin diyerek
belki gözyaşımı sileceksin diyerek
ne ben seni unutabildim
ne bu gönlümü avutabildim
ne bu derdimi uyutabildim
unutamam seni
unutamam seni
unutamam seni
unutamam
***************
sözlerinin hepsini yazdım ..
dinle bakalım ?

Çağlar dedi ki...

sambadi 7/1/2008
cık

sanırım çok güzel bir rüya görmüşsün Çağlar.. zira senin gibi araştırmacı kişilik bulamadıysa parçayı, bizlerin bulması imkansız.. (ki inan aradım nette.. ama yaklaşamadım bile..)

kırmızı gülün ali var'ı çok severim.. öyle böyle değil.. duydum mu ağlarım.. ağladım mı söylerim.. özeldir.. çok özel.. yaklaşık 1 sene önce öğrendim Atam'ın en sevdiği şarkılardanmış.. nasıl mutlu oldum anlatamam..

neyse ya uzattım.. yazasım varmış.. şarkıyı bulamadım, üzgünüm..

Çağlar dedi ki...

atalet 7/1/2008
.

heeeyy ben birim demetimin dediği şarkıyı biliyom ..
hem de güzel söylüyom
o olsun evet o olsun
=P

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 8/1/2008
..

asasenn olmadığını biliyorum lakin
ve hata sende belkim aramaktan vazgeçmişsindir
yinede aklıma geldi içimde kalmasın sonra şişkinlik yapıyo :)
öncesini araştırmadım
zaradan duydum
beni beni unutma beni beni unutma die bişi
diğer yerleride bölük pörçük aklımda lakin yazmimm şimdi
saçma bişi çıkar ortaya ...
güzelim türküyü mahvetmeyelim .. :)

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 8/1/2008
Çağlaaar !

Hatırladın mı huuuu ?

Yoksa arkadaşlarla toplaşıp bi havaya atıp tutalım mı seni :))
Belki bi faydası olur :))
Ataletim, ben de çok severim o şarkıyı ..
Hadi gel sööliyelim beraber Çağlar hatırlayana kadar ..

Çağlar dedi ki...

vivaforever 8/1/2008
belki bu mektuptur

acabası çok bol oldu ama yazayım içimde kalmasın dedim..
senin anlattığın kayıt görüntülerini hayal ettim, bu görüntülere seni götüren gurbette ömrüm geçecek türküsündeki gurbetin kulağından tuttum ve elimde bir adet Zeki Müren'den "Kahır Mektubu" oldu..

ne zaman iki satır yazmaya kalksam,
hep sana, hep seni, hep bizi yazıyorum...
ne zaman bir kadeh alsam elime,
hep sana, hep seni, hep bizi içiyorum...
her gece kederdeyim durmadan içiyorum,
sevda ektim kalbime yalnızlık biçiyorum.
ne zaman iki satır yazmaya kalksam,
hep sana, hep seni, hep bizi yazıyorum...
ne zaman bir kadeh alsam elime,
hep sana, hep seni, hep bizi içiyorum...
her gece kederdeyim durmadan içiyorum,
sevda ektim kalbime yalnizlik biçiyorum...
elveda,elveda, elveda deyip bir gün viran edip gönlümü,
ayrilip gidişinin, bu gece yıl dönümü..
bu gün de sensiz ictim,
bu aksam sensiz hiçtim,
bu gece her damlayı iki kadehe biçtim.
ayrılık öyle zor ki, kimsesiz kalan bilir,
gözyaşı ne demektir her gün ağlayan bilir...
her gece kederdeyim durmadan içiyorum,
sevda ektim kalbime yalnizlik biçiyorum...
yokluğunla baş başa kendimden,
kendimden, kendimden geçiyorum.
şerefe deyip şimdi, bin kahır, bin kahır, bin kahır içiyorum...
birazdan gözlerimden geçeceksin ılık ılık,
nice yıllar sevgilim mutlu olsun, mutlu olsun, mutlu olsun ayrılık..
sevincim kederimsen, gözlerim ellerimsen,
benim ne suçum var ki; sen benim kaderimsen..
karıştırmış kaderim şu gönlümün harcını,
yaş döküp ödüyorum ben bahtımın borcunu..
karıştırmış kaderim şu gönlümün harcını,
yaş döküp ödüyorum ben bahtımın borcunu..
ahhh... ahhhhh... ahhhh.. ahhhhh... ahhhhh....
dertliyim, efkarlıyım, gönlüm yine tasada,
unutmak istiyorum kendimi bu masada...
unutmak istiyorum kendimi bu masada...
her sey yalnız senin için, üzme kendini,
belki bugün, belki yarın anlayacaksın çok sevdiğimi,ağlayacaksın...
ayrılık mı çıktı falda? sen bir yanda, ben bir yanda,
böyle bir ask bu zamanda ahhh ..
belki bugün, belki yarın anlayacaksınçok sevdiğimi, ağlayacaksın..
rüzgar gibi gecti yıllar, tutunacak dal kalmadı,
bir an mutlu olmak icin, çekilmedikdert kalmadı..
senle dolu özlemlerim, dilimdedir sitemlerim,
düşman çıktı sevenlerim sığınacak dost kalmadı..
bekleyişle, özleyişle ömrüm geldi geçti böyle
göz yaşlarım döndü sele,
ağlamadık gün kalmadı, yaşanacak gün kalmadı..
bir yalanmış tüm gerçekler, o ümitler, o dilekler,
boyun büktü hep çiçekler, koklanacak gül kalmadı..
bir an mutlu olmak için yürünmedik yol kalmadı,
yasanacak gün kalmadı..
bir an mutlu olmak icin, çekilmedik dert kalmadı...
her gece kederdeyim durmadan içiyorum,
sevda ektim kalbime yalnızlık biçiyorum..
alnıma dökülen beyaz saçları
okşayıp dizinde yine tara ne olur,
mazide kaybolan hatıraları unutma yeniden ara ne olur..
**UNUTMA yeniden ara ne olur..
**UNUTMA yeniden ara ne olur.. ara ne olur...
kalbin sızlayacak baksam arkana,
yine ilk gün ki gibi gülümse bana,
dedim ki gelecek ,
dosta düşmana yüzümü çıkartma kara ne olur..
yüzümü çıkartma kara ne olur..
çıkacaksın diye köşe başından bekle bekle beklemekten usandım artık
çilemin gemisi gelmiş demirli, yükle yükle, yüklemekten usandım artık..
dünyayı durdurdum bakarsın diye, fallara bağlandım çıkarsın diye,
yolların sonunda sen varsın diye ,
ekle ekle, eklemekten usandım artık...
içimde bir ümit var geleceksin diyorum,
belki çok uzaktasın bunu da biliyorum,
kader kelepçesini elime vurdu felek,
geleceğim demiştin, ben hala bekliyorum...
ben hala bekliyorum...
bir şiir yazdım sana,
bir sarki yaptim sana, mutlu günüm her seyim..
ahhhh.. beni anlasana;
masaları üstüne ismini kazıyorum, bu kahır mektubunu bin kere yazıyorum...
her gece kederdeyim durmadan içiyorum, sevda ektim kalbime yalnızlık biçiyorum..
ne zaman iki satır yazmaya kalksam,
hep sana, hep seni, hep bizi yazıyorum...
ne zaman bir kadeh alsam elime,
hep sana, hep seni, hep bizi içiyorum...
her gece kederdeyim durmadan içiyorum,
sevda ektim kalbime yalnızlık biçiyorum..
yalnızlık
yalnızlık..
y
ok bu mektup da değil diyecek olursan ki yüksek ihtimalle diyeceksin böyle bişey de var elimizde;

Sılada herşey gurbette hep sen kokladığım
Her goncada senin kokun
Bütün çiçeklerin renkleri sende

Dağlarda rüzgar oldum bağrıma esen ah
Denizin dalgaları seni getirdiği

Unutma sakın beni unutma elbet döneceğim elbet yanına
Bu hasret bitecek sılada olacağız hep yan yana


** Büyük harflerle Unutma bölümüne vurgu yaptık ama mektubun içinde "unutma beni" diye bir seslenişi bulamadık.. sadece unutma ile idare edeceksin gibi bu sefer.. :P

yorum biterken Avni ANIL Bestesi, Kürdili-Hicâzkâr makamından bir şarkı da benden sana hediye olsun.. :))


Öyle dudak büküp hor gözle bakma
Bırak küçük dağlar yerinde dursun
Çoktan unuturdum ben seni, çoktan
Ah bu şarkıların gözü kör olsun

Güzelsen güzelsin, yok mu benzerin?
Goncadır ilk hâli bütün güllerin
Aklımda kalmazdı yüzün, ellerin
Ah bu şarkıların gözü kör olsun

Bir gülüşün var ki, kaş çatar gibi
En sıcak sözlerin azarlar gibi
Hiç bağlanır mıydım çocuklar gibi?
Ah bu şarkıların gözü kör olsun

Sonunda tuz bastım gönül yarama
Nice dağlar koydun, nice, arama
Seni terkedip de gitmek var ama
Ah bu şarkıların gözü kör olsun

Çağlar dedi ki...

vivaforever 8/1/2008
bi de

yorum 20 olursa ataletim gibi şampanya patlatacak mıyız onu öğrensem?
ona göre yoruma pardon şarkı söylemeye devam edeyim.. :P

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/1/2008
yaralı ceylaanıımm :P

* Sürgün:
E okudum tabi. ay nov kunfuu :P
Yok değil o şarkı o şarki..

* Emel:
Yok ablacım bende pek ışık :)

* Emel bi daha:
Unutamam seni... Bunu biliyom ki ben, değil :P

* Sambadi:
Bence de böyle bi şarkı yok :) Yormayalım bünyeleri. Yanar manar sonra :)

* Atalet:
Ya değil yaa, ikna olalım hadi hep birlikte, ben hoş bir rüya uydurmuşum götümden.. nasıl :D

* Kadeh:
Onu da biliyom evet. değil o

* Emel, inanılmaz :)
Iıhh, var mı porçöz felan.. kulağımdan içeri dökcem.. tortular gitsin, açılsın beyin :)

* Viva1:
Ya bu adam, ne kadar kederli şeyler demiş di mi, acaba gerçekten kendisi de bu dediklerinin, söylediklerinin falan içinde kaybolmuş mudur. Bize bizim istediğimiz kederi taşırken yüzü gülücüklerle dolu şekilde, acaba bu işin kendisini de zaptetmesine sebep olmuş muyuzdur. Kişi işinin ne kadar esiri olur acaba. Neyse, uğraşmışsın, teşekkür ederim Vivacım..

* Viva2:
Hımm.. şampanya sorun diil ama şimdilik pipetle içmem lazım. Niyesini sormayın, ehehe :)

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 9/1/2008
inanılmaz valla :))

sana " 20. yorum porçöz'ü " bırakıyorum ..
sigara sevmezsinde o bakımdan :))
Zeki Müren' e gidip sorcam artıkın, senden hayır yok !!!!!!!!!!!!!
Ya da kalkıp gelicek " yeter, kıvranma daha fazla " diye ..
Öyle :))

Çağlar dedi ki...

atalet 9/1/2008
.

obareyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
20 olmuş 20..
bu yorum 21. olcak..
ona göreeeeeeeee

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/1/2008
olur olur bal gibi olur

* Emel:
Ben geçtim cevaptan ablacım. Soruyu sormak görevimizdi, sorduk, geçti. Sen de takılma artık :)

* Atalet:
Napsam, nü çağlar'ı büyütüp mü koysam. Korkutmaz mı :P