3 Ocak 2008 Perşembe

Organ ticareti


Ben galiba hayatım boyunca hiç beyin olamayacağım. Olabilmek için ciddi anlamda yürek olmak lazım, o da eksik sanırım. Etrafınızda vardır pazu ya da bilek arkadaşlarınız. Ben o kadar da gözü kara olamadım, olamayacağım hiç sanki. Bilek olabilmek için bile bir karar lazım, hareket lazım ki nerede beyin olmak.

Hadi yürek olamadık, gönül olabildik mi. O da meçhul, yok. Herşeye yok dediğimize göre bizim bakan göz'lükten gönül göz'lüğüne de terfimiz sümen altı kalmış, belli.

Biraz omuz olmuşluğumuz var ama o da ne kadar sürekli, bilemiyorum. Dengesiz, gidip geliyor. Yani o da üzerimize uyan bir şablon değil. Omuz oldun mu sırt da olabileceksin daha sonra. O da yok ya, ondan diyorum omuzluktan da ileri gidemeyeceğimizi.

E ya ne olacaksın, bu kadar şeyi olamıyorsan derseniz; benden çene ya da dil olur herhalde gördüğünüz üzere. O da maşallah pabuç.


18 yorum:

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 3/1/2008
Günaydın ..

Yorum için tekrar uğrarım ..
Fotoğraf duruyor hala görmeni çok isterdim Çağlar :)
Bi daha dene istersen ..
Ya da Alper'e sor, anlatsın :))
Hoşgörüne teşekkürler :)

Çağlar dedi ki...

alpernatif 3/1/2008
günaydın

Kardeşim
Senden taş gibi insan olur
Daha ne olsun !!

Çağlar dedi ki...

atalet 3/1/2008
.

özgün olmak..
benim dilimde..
senin olduun..

yanar döner değil..
belli bir tarzı var..
sırtlanmak biraz hamal işidir..
beyin gerekmeden artık diğerinin görevini.. sırtlanırsın..
omuz vermenin bi üst aşaması değil bence apppayrı bi kavram..

gönül gözü pek yanıltıcı..
duygular öreter gerçeklerin üstünü..
istersen phentolaminler diyelim..
örter ve gerçeği değil..
görmek istediğini görürsün ..
empresyonizmdir..
bir iznik vazoda bir tek gül resmi gibi birebir değildir..

beyin..
başkalarını yönetmekse..
devir ben dedim oldu devri değil
her kafadan bi ses..
bi süre sonra kendi fikirlerini değil de..
başkalarının fikirlerini çürütmeye döner iş..
sıkıcı yani..
üretmek için..

suya sabuna dokunmadan düşünebilmek gerek..
o da boşa kürek çekmek..

bence sende her ne kadar dil evet pabuç kadar ise de..
özgünsün..
nev'i şahsına münhasır derdi annemler..
kıymeti de kendinden menkul..

bu sonuncuyu tam hatırlayamadım..
hatası olabilir.. ama anlamı kıymeti kendi olmasında demek..

demek sen uzaylısın çağlar
hangi gezegendensinnn

Çağlar dedi ki...

hbasak 3/1/2008
dil olmak

ilahi çağlar, kendine organ beğenememişsin, sonra da dili seçip bir de küçümsüyorsun....Halbuki ne demişler: "İnsan dilinin altında gizlidir" (sanırım Hz. Muhammed demiş). Bir de "dili tatlı olanın dostu çok olur" demişler....daha ne desinler?

Çağlar dedi ki...

jidotakafu 3/1/2008
he bi de...

Tatlı dil yılanı deliğinden çıkartır da demişler..
(Herkes özlü bir deyiş demiş... ben demesem catlardım :P )
Bu demek oluyor ki;
Dil beynin omuzun ya da böbreğin
ne bileyim kalbin yapamadığını yapabilir kimi zaman.
Önemlidir yani...

He sen bunun üstüne ulen yine anlamamış bunlar beni de de..
bak o zaman ben o dili nası kuşbaşı yapıyorum... :)

Çağlar dedi ki...

bitti 3/1/2008
...

bence göz de olabilirsin
haksızlık etme kendine=))

Çağlar dedi ki...

verocka 3/1/2008
hım

"olmak yada olmamak işte bütün mesele burda"

suda çürümüştü

Çağlar dedi ki...

farmau 3/1/2008
ooo

Yazıyı okuyunca ilk aklıma bir el olabileceğin geldi ya da ses teli ...

Çağlar dedi ki...

banu 3/1/2008
..

:) ehe çok iyi olmuş bu yazı yau...
heh, "sen anlamazsın" diceksin gerçi yine :)

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 3/1/2008
valla

arkadaşların dedikleri gibi dil ve çene olabilmek te pek kötü görünmüyor... organ ticareti, diye başlık görünce bu yazının bildiğimiz organ ticareti ile ilgili olmayacağını anlamıştım. İşte ataletin dediği tarz mevzu bu bence. Daha başlamadan "çağlar buradan nereye varacak acaba" diye düşündürüyorsun. Güzel bir şey...

Ben hangi organla temsil edilmek isterdim diye düşündüm bi an. Cevap apaçık duruyordu önümde:

oniki parmak barsağı

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 3/1/2008
..

annem der ki
insana çeneyle dil lazım ... :)
annemler sözlünden alıntı
yazıyı okurkene düşündüm benden hangi organ olurdu die...
bi çift göz olurdum heralde ..
etrafı merakla süzenn ... :)

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 3/1/2008
uğrarım demiştim ya hani ..

kar yağınca daldım, malum her zaman göremiyoruz ..
harika burası var ya :)
başka bişey daha görüyorum Çağlar ..
Valla gayet net seçiliyo burdan bakınca ..
Güzel bi yürek görüyorum ..
Herkeslerde olmayanından ..
Düşüncelerini aktarabilen bir dil ..
Pabuç kadar demişsin ya :)
Ne gam :))
E, daha ne olsun ?

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 3/1/2008
aslında şöyle oluyor

* Demet:
Jidocum fotoyu gönderdi, sağolsun. Bende bile aslı yoktu bunun. Yine Alper abimle felekten bi gün çaldığımızın resmidir :P

* Alper:
Büyüğümsün, ne desen başım üstüne :)

* Atalet:
Sırtlanmak değil de, sırt sırta vermek idi benim dediğim.
(kerameti...) biz ona şeytan tüyü diyelim ;)
ben hangi gezegendenim... ben. ben.. ben... bilmiyom ki, kafayı boşaltım göndermişler. dolu kafayı gittiğin yerde çatlatırsın dediler herhal. "boktanter ile çüktrün gezegenlerinin arasındaki köstebek deliğinden girip ikinci sola dönüyon, orda" diye bi not vardı gelirken boynuma asılı olan muskamın içindeki yazıda ama, pek akla yatkın bulmadığım için şişeye koyup denize attım. Hükümet bilmezse muhalefet şamşırır dedim. iyi demiş miyim. :)

* Başak:
Hımm.. ben bu sözlerin ikisini de bilmiyordum. Bilsem kendimi benzeterek dili üzer miydim :)

* Jido:
Şimdi evet bak bu lafı biliyorum ben. Ama bugün denedim, bu dil bi işe yaramadı. Şimdi napıcaz, de bakalım.
Demek ki neymiş, dil de bi yere kadar. Duyanın da görevi varmış.
He anlaşmak konusunda bir sıkıntımız yok şu ana kadar bu yazıda allahtan. Kuşbaşıyı başka yerden çıkaracaz artık :)

* Bitti:
Göz, ımm. Göz görmezse gönül katlanırmış. Demek ki gözün görmeyeni makbul :)

* Veroçka:
Su çürür, tuz kokar.

* Farmau:
Ah anam vah anam diye dizleri dövecek bir ele ihtiyaç var evet :)

* Banu:
Yürü len düdük. Anlarsın da.. nerdesin sen. Rapor vermeden konuşmak yok sana.

* Yec:
İltifatlar.. valla utanıcam da kendimi birşey sanıcam abey :)
Ha bu arada oniki parmak bağırsağı... demokratik bir ortam

* Kadeh:
Meraklısın evet, anne de bizi anlatmış :)

* Demet2:
Çok teşekkür ederim. Hem bizim de kar yağışımız var kii :P

Çağlar dedi ki...

surgun004 4/1/2008
:)

çağlarbilir o şarkını devamınıda bildi.

teşekkürler hatırlatma için :)

Çağlar dedi ki...

sambadi 4/1/2008
sen

sen,
işverenin için "beyin",
sevdiceğin için "yürek",
söylediğin türküler için "gönül",
arkadaşın için "omuz",
dostun için "sırt",
kendin için "çene" ya da "dil"
isen eğer..

gözlerini aç da iyi bak aynaya Çağlar..
en azından sen göremesen de,
sen de bu organları görenlerin hatırına..

bir de hacı bayram veli'yi dinle:

bilmek istersen seni
can içre ara canı
geç canından bul anı
sen seni bil sen seni

kim bildi ef'alini
ol bildi sıfatını
anda gördü zatını
sen seni bil sen seni

görünen sıfatındır
anı gören zatındır
gayri ne hacetindir
sen seni bil sen seni

kim ki hayrete vardı
nura müstagrak oldu
tevhid-i zatı buldu
sen seni bil sen seni

bayram özünü bildi
bileni anda buldu
bulan ol kendi oldu
sen seni bil sen seni

hamiş: bu yorum saat sabahın 03:43'ü itibariyle yapılmıştır.. anlamayanlar ÇAAAD'ye başvurabilir :p

Çağlar dedi ki...

atalet 4/1/2008
.

şimdi bu duygusallık bayar burayı..
diye fıkra annatmaya geldim..
efenim bir zamanlar organlar bi baş seçmeye karar vermiş..
beyin ben olcam demiş..
diye başlayanı..

biliyodur kesin herkes yazmıcam
ama..
bütünde olmak iidir..
derim gene de ben..
her bir zerremiz amaca yönelik üretilmiş iken
hangisinden vazgeçebiliriz ki zaten
biz seni olduun gibi severiz zaten..

Çağlar dedi ki...

verocka 4/1/2008
ben olsam

ben olsam olsam ayak olurum

bu baş bendeyken

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 6/1/2008
çok düzenli biriyim

* Sürgün:
Rica ederiz efendim.

* Sambadi:
:)
Hoş betimlemleriniz için teşekkür ederim efendim. Hiç kaygılanmayınız, yeterince kendimle uğraşmaktayım ;)

* Atalet:
Tamam, anlaştık.. Ben dili pabuç kadar bir ayakkabılık olcam o zaman :P

* Veroçka:
Baş başta, ayak ayakta.