27 Aralık 2007 Perşembe

Anlayana


insanı insandan ayırıyorlar
o sizden bu bizden kayırıyorlar
dört kitap ne diyor anlamıyorlar
ortalık karıştı düzen bozuldu

yetiş ya muhammed yetiş ya ali

yolumuz düştü hacı bektaşa
kaderde olan gelirmiş başa
can düşman olmuş kardaş kardaşa
yetiş ya muhammed yetiş ya ali

anaya babaya saygı kalmamış
insanlık elinden nasib almamış
herşeyi var ama gözü doymamış
biçare insanlar nefsine uymuş

yetiş ya muhammed yetiş ya ali

yolumuz düştü hacı bektaşa
kaderde olan gelirmiş başa
can düşman olmuş kardaş kardaşa
yetiş ya muhammed yetiş ya ali

öyle bir dünya ki kıran kırana
düşenin sırtından vuran vurana
akşolsun gerçekten bir dost bulana
insanlık yaralı can pazarında

yetiş ya muhammed yetiş ya ali

yolumuz düştü hacı bektaşa
kaderde olan gelirmiş başa
can düşman olmuş kardaş kardaşa
yetiş ya muhammed yetiş ya ali

Not: Trt1


21 yorum:

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 28/12/2007
**

pek doğru tespitler içermesine karşın artık dünyada olmayan insanlardan medet ummak ne işe yarar ki. hem sonracıma ibrahim tatlıses hep heleloy heleloy türkücüsü olduğundan pek lakayt gelio bu türküyü onun söylemesi. yetiş demek kolay ibo efendiye. din üzerinden bi kaç bin daha kaset satmayı düşünüo tabi pehh. sen yetiş lan! bi şeyleri düzeltmeye çalış. iyi bi insan olarak örnek ol sonra yetiş diye türkü söyle.
aslında herkes yetişmeli diye düşündüm şimdi bu ibo'ya kızarken.

Çağlar dedi ki...

alpernatif 28/12/2007
.......

Tey tey tey
Mi ?

Çağlar dedi ki...

verocka 28/12/2007
...

hiç bir işimi tanrıya havale etmediğimi bilirim.

veya onun ilahi bir kuluna.

ama arada bir fal baktırdığım doğrudur.

işime gelincede inanırım.

" ortalık karışmış düzen bozulmuş"

oysa düzen karışıklık üzerine kurulmuşsa orda bir bozgundan söz etmek ne

kadar doğrudur bilemiyorum.

ben severim ruhi suyu

onun bir şiirinin girişi vardı;

" el gövde de kaşınan yeri bilir

dert bizde ise derman ellerimizdedir"

tabi devamıda vardı lakin benim havıza devam ettiremiyorum

şimdi politika yapmayacam

eski komiterlerden olduğum için bu mevzuyu ekonomik sosyal ve ahlaki işlemek gerekir.

gerci türkü - yanılmıyorum dimi türküydü şiir değil- bir gercekliği gözler önüne sermekle berebar. bunu olan dışı gösterme ve care arama işine girmiş.

kanımca

sistem buysa.

yaşananların hepsi normal

yani kaygılanacak bir durum yok.

ne bekliyorduk ki

kapitasalizm bunun dışında bir şey mi sunacakti


çözüm

yetiş

kim mi
sen bil ya

ben niye söyleyeyim

Çağlar dedi ki...

sambadi 28/12/2007
...........

geçen haftasonu bazı arkadaşlarla içmeye gittik.. ilerleyen saatlerde hemen hemen herkes gidince sohbet de vatan, millet, sakarya geyiklerinden daha özel konulara kaymaya başladı.. ve yaklaşık 2 senedir tanıdığım bir arkadaşımız alevi olduğunu açıkladı.. aslında şimdiye kadar neden gizlediğini de anlamadım.. ne önemi vardı ki.. neyse.. bunun üzerine konu hacı bektaşi'ye, mevlana'ya geldi.. taaa kaç yüzyıl önce anadolu'nun içinde yaptıkları hümanist felsefenin önemine ve ümmetçi müslümanların, islamiyetin özünü en güzel şekilde kavramış ve yaymaya çalışan bu insanları ve görüşlerini neden sevmediğine..

sanırım bu sefer "anladım" Çağlar..

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 28/12/2007
denk geldi

sabahtan kahvaltı ederken
tv açıktı
üstelik de bi müzik kanalı
mustafa küçük die biri sölüyodu
öncesinde adını duymuşlum yoktur
ilk gördüm
şu an içinde bulunduğumuz proplemlerin nedenlerini
sonuçlarınını içeren bi parça yapmış
bilmiyoru yeni mi
ama sölediğim gibi ben ilk duydum
annem sesini açmak istedi
ben açmaması yönünde ısrar ettim
sabah sabah huysuzlun üstünde dedi
anne ne alaka allah aşkına
adam bu şekilde şarkı yaparak para kazanmaya çalışıyor dedimsede dinletemedim
sustummm...
bu parçıyada ibrahim tatlısesten duymuştum ben
ortaokula filam gidiyodum sanırım
başka söleyen varsa bilmiyorum..
birilerinin çıkarları için çeşitli değerleri malzeme etmesi
açıkcası rahatsız ediyor beni ..
he belki mesajda veriyordur
dünyada olmayan insanlardan medet umduğumuz yönünde
.........

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 28/12/2007
Affınıza sığınarak...

Tek tek yorum yapmayacağım arkadaşlar bu yazıda sizlere. Gördüğüm kadarı ile anlaşılamadım.
Yazı geri çekmek de adetim değil pek. O nedenle şöyle ek yapayım:

Bu yazıda Muhammed, Ali, ibo esas değildir. Muhammed ile Ali semboldür. ibo bi bok değildir zaten gırtlağını hatasız kullanan bir fani olmasının dışında.

Not ettiğim üzere ben akşam bu türküyü Trt'de dinlerken sözlerine takılmıştım. (Sınıf ismi de Sozler, dikkat edilirse) Türkünün sözleri güzel bir tespit idi bence.

Hataları mis gibi sıralamış.
Kendi yatıp , başkasından medet umma saçmalığını yapmış.

Tekrar ediyorum; Burada sözler alındı, sesler ya da ses edenler değil. Anlattığı konuya bakar bu sınıf.

Ben en iyisi hızlıca bi bok püsür yazısı yazayım, siz sağ ben selamet.

Ek: Ya harbi üzüldüm. Yani illa bi Kelimeler sınıfı yazısı hazırlayıp içine; Ayrım, kayrım, anlayış, düzen, kader, düşman, kardeş, saygı, nasip, biçare, nefis, kırım, aşk, dost, pazar kelimelerini mi doldursaydım.

Çağlar dedi ki...

sambadi 28/12/2007
affına sığınarak

? bırak insanlar istediklerini anlasınlar ama Çağlar.. illa senin gözlerinle görmek zorunda değiller ki kelimelerini.. hatta sen bir kelimeyi en saf haliyle versen bile, karşındaki insanların onu kendi süzgeçlerinden geçirip, sindirecekleri gerçeğini değiştiremezsin ki..

ben "elma" dediğimde, aslında kırmızı sulu bir elmayı düşünürken, okuyanın aklına kurtlu ve çürümüş bir elma gelebilir.. ve buna ne müdahele hakkım vardır, ne de gücüm..

bazen serbest bırakmalı ki, aksın..

Çağlar dedi ki...

veroçka 28/12/2007
...

neyi yanlış anlamışım

anlamadım

Çağlar dedi ki...

SunnyCameHome 28/12/2007
***

bu sayfayı başından beri takip edenler ya da biraz arşiv okuma zahmetine girenler, girebilecekler bu bloğun üslubunu ve dolayısıyla blog sahibinin hassasiyetinin, üzüldüm demesinin nedenini rahatlıkla anlayabilirler.

Anlayanların da hakkı hızlıca yazılmış bi bok püsür yazısı olmasa gerek. :)

Çağlar dedi ki...

jido 28/12/2007
..

Bloğu hatmetmiş ve hatimlerin sayısını hatırlamayan ,
blog sahibinin üslubunu bilip maalesef onu da anlayamayan
belki biraz kıt belki biraz basit fikirli
belki de idrak ,algı yetileri zayıf biri olarak
ve dahi yazıdan maalesef açıklama öncesi
blog sahibinin anlatmak istediğini anlayamamış biri olarak
ben bu tepki yüzünden kötü hissettim şimdi ...
Üzgünüm ama bu yazın bende farklı şeyler uyandırdı çağlar...
senin istediklerini düşünemediğim beceremediğim
bu aşamada eksik kaldığım için
daha mı çok üzülmeliyim acaba şimdi ...
Ya da şükredeyim en azından birşeyler düşündürdü bana diye...
Seni etmese de beni tatmin etti aklıma düşenler...
Neyse...
öfkeyle kalkan zararla oturur di mi ...
Zararla oturmak işime gelmez açıkcası ...

Al bu da yakın zamanda sana yazdığım en uzun yorum oldu ...
Bok bilmem ne bir yazı yaz ona da en az bu kadar uzununu yazıcam..
anlasam da anlamasam da...

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 28/12/2007
*

sevdiğim ve de uzun zamandan beri zevkle takip ettiğim bi blogcu olduğundan üzüldüğün için ben de üzüldüm şimdi. acaba ben mi üzdüm diye düşünüyorum.
ben kendi çerçevemden bakmaya çalıştım ona göre yordum. o an senin çerçevenden bakmamış olabilirim. ki zaten senin çerçevene tü kaka demedim. anlatmak istediklerini tam olarak göstermemiş olabilirim ama işin farklı yerlerine değinmişimdir. demek bu anlayamadığımı gösteriyormuş.

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 29/12/2007
...

affına sığınarak bişi sölemek istiyorum
bi ek
ne demişti ünlü bi düşünür
anlattıkların karşındakinin anladığı kadardır... :)

Çağlar dedi ki...

morlalem 29/12/2007
merhaba Çağlar

Ülkemizin içinde bulunduğu bu karışık günlerde söylenebilecek ve yazılabilecek en güzel sözler bunlar...

Çağlar dedi ki...

atalet 30/12/2007
.

=)
bu muydu..
=P

hadi toparla bakalım..
ortalığı çağlar dağıtmışın..
=)

şiir ve düz yazı ne zaman asırlara devrolur çağlar..
insanın gönül telini her asırda titretebilince..
ama hangi teli titreteciğine..
kimse karar veremez..
ne yazan ne alıntı yapan..

gönlümüzün durumu ne ise..
onu arar bulur gözümüz..
bunun adı da..

ööle romantik bişe değil..

retiküler formasyo anacım..
ihtiyaca tabi.. algı mekanizması..

ben en iyisi.. bi sevgi buketi bırakiim..
bok püsürün kokusunu örtsün diye bi de çam kokulu oda spreyi bırakiim..
gelen giden düşünsün..
çam ağacının dibine kim s.çtı diye..

Çağlar dedi ki...

verocka 31/12/2007
...

iyi yıllar efendim

daha çok anlaşıldığınız bir yıl gecirmeniz dileğiyle

Çağlar dedi ki...

somebuddy 31/12/2007
ÇBAAAD

2008 de bir dernek kurucam.. adını da "Çağlar Bilir'i Anlayanlar Anlamayanlara Anlatsınlar Derneği" koyucam :)))) bir çeşit yardımlaşma derneği yani.. vatana milleye hayırlı olsun :)

eh bu vesileyle de yeni yılın kutlu olsun kuşum :)

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 31/12/2007
***

iyi yıllar efenim.2008 hepimiz için üzüntüsüz,stressiz,kazasız belasız, güzel bi yıl olur umarım :)

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 31/12/2007
:)

KUTLU OLSUN DEYİP KAÇIYORUM ...
SEVGİLER..

Çağlar dedi ki...

farmau 1/1/2008
:)

hep bi kurtarıcı beklemek insanın doğasından kaynaklanıyor der geçer bi de hemşerime güzel,güzel olduğu kadar da lezzetli bir yıl dilerim :)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 3/1/2008
demiştim

Bu yazı-yorum silsilesi ile -varsa- keyfini kaçırdığım, üzdüğüm arkadaşlardan özür dilerim. Dertlere daha çok derman bulacağımız bir yıl olması isteğimizi paylaşarak yeni yıl dileklerine de selam edelim buradan.

Çağlar dedi ki...

surgun004 5/1/2008
:)

nasıl derdi şair ;
ruhum mısra çekiyor

öle bi şey işte...

tanrı öldü derdi nietzsche..

bi de o kuşlar geçici mevsimlik işçi statüsünde işçi olarak çalışıyor benim blogda..

ben patron değil.
patron kalleş kuşlar kardeş...