8 Aralık 2007 Cumartesi

Üç sahipsiz yazı


Susuz boğaza bırakılan bir damla, ya soluk borusuna kaçarsa. Yokken varsa ama yanlış yerde olduysa.

Kişi tarafından hep taşınan isim, varlığı bile sorgulanmayan isim... biri tarafından değiştirilirse. Hemen diğer gün yeni isimle devam edilebilir mi.

Seksen yaşında bir bellek, bir gün gelip siliniverirse, sokakta kaybolup, bir başına kalıp... Birilerinin gelip kendisini bulmasını bekler halde iken yardım edilmez mi. Hele ki aranmıyor olduğu korkusu, dayanılabilir bir korku mudur.
--
Neden Allah'ı abimizden çok severiz. Çünkü, birincisi her ne yaparsak yapalım affeder. İkincisi etmeyebilir.
--
Bugün bir kedi gördüm zengin bir mahallede. Yaşına göre besili olduğu belli olan bir kedi idi tekir. Camdan gördüm, sonra aynadan gördüm. Evleri gezdi. Dilendi.
Bugün bir kedi daha gördüm aynı mahallede. Aynı yerde, tekirden biraz geride gördüm. Yaşına göre zayıf kaldığı belli olan bir kedi idi gri. Onu ikinci kez göremedim bile. Beceriksizlik ve çekingenlik vardı üzerinde. Belki zayıflığının sebebi.

Tekir hep yedi, gri hep kaldı sanki. Ama kedi dediğin kendini beslemek için fare tutmalı, dilenmemeli. Niye sadece tekir suçlu dileniyor diye, ya da niye sadece gri suçlu geride kalıyor diye. Besleyenlerin hiç mi suçu yok onları böyle alıştırıyorlar diye.

Not: Belki boğaz ve kedi yerine ülke, isim ve bellek yerine kültür, abi yerine abi koyarak okunabilir. Allah yerine birşey konmaz, şirke girer.


14 yorum:

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 9/12/2007
şimdiii..

şu seksenlik amcayı saymazsak her şey insan denen varlığın fıtratı yüzünden oluyor zannımca, kanımca,bana göre, bence ve de kendi fikrim olduğunu belirten ve de aynı anda kullanıldıkları zaman anlatım bozukluğunun dibine inilen tüm belirteçler.
yani dünyanın başına ne geldiyse bu insan yüzünden geldi.zavallı insanların zavallı olmasının en büyük nedeni bir başka insan.ne korkunç.halbusem belgesellerde izleriz.bir canlı türü kendi türünü nasıl da kayırır her zaman.birlik olurlar.
çok güzel örneklerle kahpe dünya düzeni çok güzel özetlenmiş. maşallah maşallah.


eklenti:ya bu yorum içime pek sinmedi nedense.ama şimdi saat olmuş gecenin ikisi,orhan gencebay çalıor hatasız kul olmaz die,atama tercihleriyla sabahtan beridir uğraşmaktan sarhoş gibi olmuşum ondan.. neyse

eklenti 2:bu arada bu yorumu dördüncüye düzeltiyom hey allam sinir oldum kendime haa

Çağlar dedi ki...

verocka 9/12/2007
..

çok işim var çok....

bulamadık hala

ama sefer haldeyiz
kestaneleri pişirmeye başlayınca çağırcaz

bu arada zeniht dijital makine üretiyormu ?

Çağlar dedi ki...

Lebiderya 9/12/2007
!

Susuz boğaza bırakılan bir damla, ya soluk borusuna kaçarsa. Yokken varsa ama yanlış yerde olduysa.


Ö
L
Ü
Y
Ü
Z...!

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 10/12/2007
..

aslında zayıfla şişmanı yaratan
insan beyinleriii
olagelmiş bi kabullük var
bunu benimseyen özümseyen
insan beyinlerinde..

Çağlar dedi ki...

verocka 10/12/2007
yerine koymak

olayı şöyle düşünürsek.

çiğercinin kedisi ve sokak kedisi. Herkesin malumu olun şiirden yola çıktım.

o zaman çiğercinin ülkesi ve sokak ülkesi kavramlarını nereye bağlayacaz.

ülkelerin daha doğrusu halkların bellek yitimi konusu ise başka - ki üzerinde durulması gereken bi durum-

gerci ben bu konuda , böyle bir yitimin koly olmayacağını düşünmemekle birlikte. belleğin erozyona uğrama durumundan çekinirim.

ben küçükken kristal cola piyasaya çıkmıştı.

. evde bu tartışılmıştı o zamanlar. var olan emperyalist kültür unsurlarını yerli ürünlerle ulusallaştırma, Gerci bu bir çok alanda söz konusu. hamburger yerini döner ekmek gibi.. giden öğle yemeği kültürümü acaba...

neyse

hatırlayınız kola turka reklamları,

abi ve allah benzetmelerindeki mesajı alamdım ?

Çağlar dedi ki...

atalet 10/12/2007
.

bir damla öksürtür..
fazlası.. zarar..
öksürük refleksi.. iyidir..

kaybolan korkar..
eğer hatırlıyorsa..
korku hala hafıza olduunu gösterir iyidir..

affedilebilmek midir sevgimizi sağlayan??
hayır..
yargılamayan olmasıdır..

değişim.. insanın ve toplumun özünde varsa..
kedide de var..
kötü olan dönüşmüş kediyi..
dışarı bırakmak..

dönüştürdüysen sahip çıkacaksın..
dedim=)

Çağlar dedi ki...

hbasak 10/12/2007
cevap yetiştiriyorum

soluk borusuna kaçan damla sadece öksürtürmüş, atalet öyle diyor, ondan iyi mi bilicez.

Kişinin ismi değiştirilirse ertesi gün yeni isimle devam edemez. Ben edemem. Pınar da edemediğini anlatmıştı. Gavurun memleketinde ders vereceği üniversitede, "yeni bir isim seçin kendinize de ders vereceğiniz öğrenciler adınız yüzünden zorluk çekmesin" denince müthiş tepki göstermiş, kabul etmemişti. Çekecekleri zorluk altı-üstü bir yabancı isim öğrenmekse çeksinler canım...ama Çinliler hemen kendilerine Çarli falan gibi isimler edinmişler. Belki kültürel bir meseledir bu.

Seksen yaşında bellek sokakta siliniverirse ne olur? Yetenekli birinin elinde çok güzel bir film senaryosu olabili olabilir bundan.

Allah'ı abiden çok sevmek? Biri yaradan, biri yaradılan....elmalarla armutlar aynı sepette toplanmazdı ama...neyse bu soruyı boş bırakıyorum, sen bir yanıt vermişsin.....

Kedi meselesi? Bence ortada bir suç falan yok. Tekir kedinin ev gezip karnını doyurması suç değil. Gri kedinin aç kalması da suç değil.. Gri kedi dilenmediği gibi fare tutmaya da yönelmemiş demek ki, belki öyle yarı aç-yarı tok mutludur............Öf ayrıca şimdi bir, gri kedinin mutlulu mu mutsuz mu olduğunu kendime dert etmem eksikti, sayende tamam oldu...

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 10/12/2007
***

hadi bi tane daha ekleyim.
allah'ı sevme nedeni konusuna takıldım ben de şimdi gelince.ben daha çok adaletli olduğu için ve de bizi hiç bir zaman yalnız bırakmayacağı için seviyorum.bazen yaradılan bile dostumuz olamıyor,olmuyor,oldurmuyoruz ama koskoca yaradan, bizim sahibimiz, bizi hiç yalnız bırakmıyor koşulsuz seviyor,biz de onu,en güzel dost...o,bize sahip olduğu için hiç bi zaman köle muamelesi yapmıyor.bizi dinliyor.yardımcı oluyor.
ama yaratılan ,yaratılmış olduğuna bakmadan kendisi gibi başka bir yaratılana hadsizce işkenceler edebiliyor.ben olgusu büyüyor da büyüyor.ama yaratanda bile ben olgusu yok.allah kuran da hep biz der,hiç bi zaman ben demez,biz yarattık,biz şöyle yaptık gibisinden.
işte yaradan bile böyleyken bazı "ben"ci insanlar ne kadar kör,düşüncesiz.haddini bilmez.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 11/12/2007
bakalım, nasıl olacak

* İmbirbir:
Belgeseller yalan, bir olup birbirlerini kesen hayvan oğlu hayvanlar da var.

* Veroçka-fotocu:
Zenit, Rus KMZ fabrikasının(firması değil, fabrikası çünkü devlet fabrikası) ürettiği bir markaymış. Beyaz Rusya'da da varmış fabrika. Başka eski sovyet ülkelerinde de fasonları falan üretilirmiş. 2005 yılında üretime son vermiş. en son slr teknolojisi kullanmışlar. Ama sayısal foto makinası üretimleri yok. Sayısal olup üzerinde zenit markası görürsen yalandır, bilesin.

* Lebiderya:
Mümkün, evet.

* Kadeh:
Anlamadım yorumunu. Algı ile ilgili birşey konuşmadım.

* Veroçka-yorumcu:
Ciğerci büyük ülke, kedi küçük ülke... Zaten onu anlatmaya çalışmıştım.
Halkların bellek yitimi, e dur işte üzerine, neden geçtin ki.
(olm çağlar fevri olmasana, durmuş işte kız üzerinde...)
abi ve allah konusunda mesaj yok, orası doğrudan anlatım. Allah hep affeder, abi bazen affedemeyebilir.

* Atalet:
Bir damlayı yutarken kolay da, öksürerek çıkarırken çok zor. Hata yapmak değil de, hatadan dönmek zor.
Dönüştürmeyeceksin diyorum, kime ne fayda...

* Başak:
Film değil ama dizi, dizinin birinden çaldım bu enstanteneyi, buraya uyacaktı, uydurdum. Uymadı diyorsanız, benim içimde uydu.
Suçlu var ama kediler değil pek.

* İmbiriki:
pek teolojik olmuş, ama doğru. hep bana hep bana.. bitmez böyle. ya da herşey biter böyle...

Çağlar dedi ki...

sojo 12/12/2007
sayın hakim;

yazıların velayetini üzerime almak istiyorum. istiyorum da istiyorum! sahipsiz kaldılar bakın.. iki işte birden çalışırım, yemez yedirir, giymez giydiririm! ama illaki evlat edinmeliyim..

o kadar cok sevdim ki....

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 12/12/2007
ya veroçka foto makinası sorusunun cevabını aldı mı, gören var mı...

* Sojo:
Sahipsiz derken belli birinin malı olmayan anlamında idi. Yani yazılar hepimizin, lütfen sahipleneceksek hep beraber sahiplenelim, kendimize ayırmayalım. Hep bana hep bana olmaz ama.

(Len diğer okuyucu, farkettin di mi kedili yazı yazdım, hapşurmadım. Benim alerjim psikolojik değil, öyle diyerek delirtmeyin beni. Ayrıca bakın kedileri sevmez değilim, severim. Sadece alerjikim, o nedenle uzak duruyorum.)

Çağlar dedi ki...

SunnyCameHome 12/12/2007
yorasım geldi

pekiiiiyyyyyy kedilerin adı neee

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 12/12/2007
bilmiyorum ki

* Sunny:
Bilmiyorum ki,
tekirle gri olmasın mı. En olmadı Toybarsboy ile Sinikcan koyduk say.

Çağlar dedi ki...

nildekinilufer 27/12/2007
KAYIP İNSAN

Önce sakladım.
Sonra, bulamadım
Evrenle aklımın somut bağını...
Elimden tut.
İlkin duyumsat.
Karanlıkta kılavuzluk et bana...
Sözü birleştirip,
Anlam verdiğime bakma...
Elimden tut.
Yalın olsun her şey;
S o n d e r e c e y a l ı n...
Elimden tut.