12 Haziran 2009 Cuma

Politik saçmalıklar denemesi 1: Mahalli idare(Yerel yönetim) saçmalığı

Yeni bir yazı sınıfı açmaya karar verdim. Adı Saçmalıklar olacak. Gündelik hayatta karşıma çıkan ve bana saçma gelen olay/olgu/durum gibi şeylerin kaydını tutacağım. Genelde bunlar gazete haberleri ya da insanlarla olan iletişim sonucunda ortaya çıkan basit konular olmakla birlikte çoğunlukla politik oluyorlar. Zaten sırf bu nedenle yazmaktan sakınıyor idim. Düşününce farkettim ki ben bunları yazmayınca gerginlik üretiyor bünyede. Hani bi ara ben sinirlenemiyorum diyordum ya, biraz da bunlardan. Yazayım ki sinirimi akıtacak konu olsun. Aslında hepimizin bildiği, gördüğü şeyler, ama kanıksamak istemiyorum. Göze göze sokmak istiyorum sanki. Malumu ilan da olsa, ilan eden yoksa ben ederim. Aha buyrun hemen alt paragrafta ilki geliyor:

Dün serseri bir gazete okuma seansında iki tık ara ile iki habere denkgeldim. İlk haberde sevgili hükümetimizin hiper süper düper atılımı olarak anlatılan şey milli eğitim politikalarının merkezi olarak tanımlanıp denetlenmesi yerine bu işin mahalli idarelere verilmesi tasarısı idi. Bak dikkat et valilik bile değil ha, belediye. Buna adem-i merkeziyetçilik dendiğini duymuş ya da okumuş da olabilirsiniz. Merkezi, hiyerarşik yapılar yerine yerinden yönetim, bölgesel yönetim, falan da deniyor.

İkinci haber ise hükümetimizin; belediyelerin başarısız olduğu savından hareketle turistik işletme belgesi verilmesi işini belediyelerden alıp turizm bakanlığına vermesi tasarısı idi.

Evet, burada bir es veriyoruz.

Aynı gün lan, konunun mantıksal irdelemesini, belediyelerin başarılı mı başarısız mı olduğu değerlendirmesini falan yapmıyorum artık. Geçtim onları, aynı gün oğlum. Aynı gazetede, aynı gün, aynı öncelikte haber, iki tık yan yana. Yuh ulan.

Not: Haber, link, atıf matıf ile uğraşmayacağım artık. Merak eden gider tıklar, arşivler orada.

6 yorum:

.. dedi ki...

sen bu kategoriye yazı yetiştiremezsin. yaz yaz bitmez bunlar.

Çağlar dedi ki...

* Bacım:
Olduğu kadar artık :)

Adsız dedi ki...

=)....

keşke eğitimi turiz bakanlığına bağlasalarmış....

=)

****
atalet

sedencik dedi ki...

ben o belgeyi zaten turizm bakanlığının verdiğini sanıyordum...
ne ne zaman değişmiş...şaşırdım artık...
sağlıcakla...

hayat gibi dedi ki...

sağa sola dönmek bile politik saçmalıklardan birine çarpmaya yetiyor..

tüm bunlar hayatımızın bir parçası olmuş,
bizi fena yoruyor..

çok sıkılıyorum ben de..

Gergin dedi ki...

"link, atıf matıf ile
uğraşmayacağım artık. Merak eden
gider tıklar, arşivler orada."

Çağlar bu sen misin?
İnanamadım.
Askerliği yakmayı göze aldın yani.
Yakayı bağırı filan açtığına
göre..:))

Gerçi hastalıkla ilgili
yazılarından bu tarafa bunun
sinyallerini alıyordum ama..
Hadi hayırlısı..
Yalnız bu dayılanma hali kafa
göz yarmaya kadar gider mi,biz
de nasibimizi alır mıyız bilemem de..
Anlaşılan buraya desturla
geleceğiz gibi gözüküyor;benim
anladığım o.
Gelirken güveç getirsek?..:))