9 Nisan 2007 Pazartesi

Kurumuş kırmızı şarap lekesi nasıl çıkarılır


Ya da alternatif başlık: Çağlar'ın leke ile imtihanı
Ya da başka alternatif başlık: Zavallı kazak hiçbir şeyden çekmedi bu heriften çektiği kadar

Pek sevdiğim bir kazağım var. Pamuklu. Ama karışım değil, yüzde yüz pamuk yazanlardan. Ha öyle yazdığı halde ne kadar güvenilir, nasıl güvenilir bilmem. Ama sonuçta severek giydiğim bir kazaktır.

Bu kazağa şarap döküldü. Kurudu da. Sonra bunu çıkarmalıyım dedim. Bu yazı benim elimden kazağın çektikleridir.

inderneytte ararsanız kırmızı şarap lekesi eğer yeni ise beyaz şarap dökün üstüne diyor. Yani leke çıkarmak için alkolik olmalısınız demeye getiriyorlar. Beyaz şarap çalışması yapılamadı. Ben çalışmaya leke kuruduktan sonra başlayabildim. Yani elimizde kuru kırmızı şarap lekesi var. Bunun için de öneriler çeşitli, soda diyen var, oksijenli su diyen var, amonyak diyen de var mıydı yahu... unuttum. Neyse ben soda işine inandım. Öyle başladım. Soda ile ıslatarak leke kabartılacak, hareketlendirilecek. Her ıslatışta da temiz bir bezle emdirilecek, soda ile şarabı alacağız, amaç bu. Bi şişe soda ile bu iş olmadı. Binlerce kez yaptık sayın. En sonunda delirip ıslak lekeyi tahta kaşıkla dövüyordum. O kadar yani.

Baktım soda işi azıcık lekeyi oynatmaktan başka bi işe yaramıyor. Bıraktım, kurusun. Kurudu.

Sonra, marka vereceğim. Koslaoksiekşınmaks'ın kullanım yöntemlerinden biri olan inatçı lekeler için krem yöntemine geçtim iki gün sonra.  Yarım bardak suya bi ölçek toz atıyosunuz, karıştırıp köpürtüyorsunuz. Su ılık olacak diyordu, ben sıcakça yaptım. Korkunç yoğun bir krem oldu. Onu lekeye sürdüm. En fazla yarım saat tutun diyordu. Yarım saat tuttum. Ama sürekli üstüne ek yaparak... Yarım saat sonunda bu tozun uygulama yöntemlerinden bir diğeri olan suya bastırma olayına geçtim. Onda da 4 litre suya iki ölçek tozu atın, eritin, giysiyi bastırın diyor. Aynen öyle yaptım ama tek fark, yine su biraz sıcakça idi. Renkli giysiler için en fazla bir saat tutun diyordu. Öyle yaptım.

Bir saatin sonunda suyun rengini ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Çıkarıp çamaşır makinesine attım direk. Yünlü yıkamada yıkadım. Çıkardım, astım. Dün kurudu.
Leke çıkmış.
Süperim.

Not: Kazak yeni gibi oldu. inanılacak gibi değil. Renkleri canlandı.
Not2: Evet bu hikayedeki kötü karakter şarap işte Atalet...


18 yorum:

Çağlar dedi ki...

zuleyla 9/4/2007
kazak

ne yalan söyleyeyim ben de sonuca inanamadım..
kesin kazak parçalanacak bir yerde dedim ama tam tersi olmuş yenilenmiş...
sağlam kazakmış... bu kadar fedakarlığa değermiş...

Çağlar dedi ki...

0sojourney0 9/4/2007
supersin:)

bahse girerim kazak pastel renkli, kalın çizgiliydi :)

yazıyı okurken hiç çıkmicak sandım, sonunda bi rahat nefes aldım :)

hadi gözün aydın...

neydi, koslaoksibişey bişey???

Çağlar dedi ki...

dolphinblue 9/4/2007
!!!

ay inanamıyorum sana!

şamar oğlanına çevirdiğin o canım kazağı eskisinden dahada mı güzel hale getirdin şimdi sen?

eee ben alışkın değilim bu tarz mutlu sonlara çağlarım :)

züleylanın yorumu tarzında bir sonuç bekliyordum valla :)

bu arada o kırmızı şarap lekesi neden o kadar kurutulup tüm bu saydığın işlemlere sonra geçildiki?

zoru seven bir adam olduğundan mı yoksa :)

ya ben neden senin yazdığın herşeye yaaa çok gülüyor yada anlamak için bir taraflarımı yırtıp kafa patlatıyorum?!!!!!!

dolphin

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 9/4/2007
vay anasını

valla bende inanmıyordum reklamlara yok be yalandır o diyodum gerçekmiş.bende şimdi kazak delinecek dedim neyse kurtulmuş:)bunun markası neydi:))

Çağlar dedi ki...

sharquteri 10/4/2007
Dekoder

Normal okuyunca sıradan bir çamaşır suyu reklamı gibi gözüküyor bu yazı. Ama dekoderi takıp ta izlerseniz şifreler birer birer açığa çıkıyor...
Buyrun:

Kurumuş şarap lekesi; gönüllere çökmüş kasavet
Soda; mutlu olmak için harcanan kifayetsiz çabalar
Koslaoksiekşınmaks; suları buladırıp suları arındıran aşk
Kazak; benseno, bizsizonlar
Çağlar; bilir

Yahu, geyik yapmak üzere başlamıştım elimden böyle bir yorum çıktı... Neyse çıkacağı varmış demek ki.

Çağlar dedi ki...

hbasak 10/4/2007
:)

Kazağın hayatta olmasına çok sevindim....

Çağlar dedi ki...

pelinsworld 10/4/2007
birlikte nice mutlu günlere inşallah :)

çağlar, sadece neticeden dolayı değil değil azmin için de tebrik etmek lazım seni:)
kazağı gerçekten çok seviyor olduğuna inandım :))
bir yastıkta kocayın :)

sevgiler :)

p.s1 : taze kırmızı şarap lekesine beyaz şarap bilgisi kaydedildi (hep yanımda taşıyacağım:) )

ps2 : önerilen şarap markası neymiş ? :)

Çağlar dedi ki...

hayat1987 10/4/2007
%pamukmuşşş o zaman

şimdi benimde vardır öyle kıyafetlerim giymeye kıyamadıklarım giyince çok yakıştırdıklarım ..... da gercek o kazak o kadar işlemden sonra yenilendimi renklerine can mı geldi :) dikkat et bida dökme şarap bu sefer ilki kadar şanslı olmaya bilirsin bak :)

Çağlar dedi ki...

atalet 10/4/2007
=)

ama sende de şarap yan karakter..
kazak ana karakter..
koslaoksiakşın.. iyi karakter olmuş..

asla alkolik olun demiyolar..
kırmızı ve beyaz şarap severler toplaşın da için diyolar..
şarapseverler.. toplumsal ruhlu olur.. asosyal olmaz.. ööle tek başına içmez demeye getiriyolar =)

Çağlar dedi ki...

bittercokemel 10/4/2007
:)

acaba lekenin çıkmasında koslaoksiekşının, bi sürü çitilemenin
etkisi mi var ?
yoksa çamaşır makinesi tek başına mı çıkardı lekeyi ?
bir daha ki sefere bide beyaz şarap bulundur yanında...
hemen müdahale etmek için olaya...
eve gelincede makineye atarsın...
oooh eskisinden daha güzel olur :)
azim diye buna derim ben :)

Çağlar dedi ki...

vivaforever 11/4/2007
:))

Senin kazağın başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştir diyeceğim ama demek istemiyorum çünkü pişmiş tavuğun başına neler geldiğini bu yaşıma kadar hâlâ öğrenemedim..
Galiba senin kazak ile bizim tavuğun aynı türden dertleri olmuş olabilir..

Sabah sabah derin mevzuluara girmeden sana koca bir alkış, pratik bilgiler köşesine de kırmızı şarap lekesi beyaz şarap ile çıkarmış, tabi leke yeniyse notunu ekliyorum.. :))

İçimden bir ses senin biraz daha bekar yaşamaya devam etmen halinde, çok satanlar listesine giren "Bekar Adamdan Pratik Bilgiler" kitabının olacağını söylüyor..
Ben demedim içsesim dedi.. Bugünlerde pek suskun garip, sessizlik nöbetini senin leke ve leke çıkarma metodların sayesinde bıraktı.. :))

Çağlar dedi ki...

yicemkelleyi 12/4/2007
duvardaki kalem

günaydın müyendis bey,
duvardaki kalem* lekeleri hakkında bir araştırmanız olmuşmuydu daha evvel?varsa bununla ilgili bilgilerinizi paylaşmanızı rica edicim.
hörmetler efenim...
kalem:kuru boya kalemi,kurşun kalem,kırmızı kurşun kalem

Çağlar dedi ki...

farmau 12/4/2007
...

Benimde ceketim motoryağı lekesi olmuştu ve (arabadan bulaştığı için motor yağı diyorum yoksa yağın türü hakkında tam bilğim mevcut değildir } bahsettiğin deterjan çıkartmıştı o lekeyi...

Deneyle sabittir ilğilenenlere...

Bu sefer ne mi takıldı aklıma hemen söyleyeyim o zaman.Kaç yıldır giydiğimiz siyah tişörtümüzün başına bir şey gelmezde neden en sevdiğimiz,en dikkat ettiğimiz kazağımızın başına gelmeyen kalmaz?

Çağlar dedi ki...

isim yazmamayı tercih ediyorum 12/4/2007
....

çağlarcım, bundan sonra kırmızı şarap içenlerin yanına oturmazsın olur biter :P

Çağlar dedi ki...

atalet 12/4/2007
=)

macar ööle şeker bi macar değil..
soradan amerikalı olmuş..
bence petöfiyi tanımaz bile..
şööle oluyo amerikalılarla sohbet genelde..
-ben vergisini veren bi amerikan vatandaşıyım..
-ben de 700 yıllık osmanlının torunuyum..
-yaa aslında benim atalarım da macaristan'dan.. irlanda'dan.. italya'dan göçmüşler ..

Çağlar dedi ki...

efendim ben yine isim vermemeyi yeğli/yorum... 13/4/2007
bu nasıl bir şeydir ?? acaba bilgisayar mühendislerinin bir açıklaması olabilir mi ?

=rand(200,99)


yukarıdakini microsof word 'de yazıp enter'lıyoruz...

ve sonucu ????

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 14/4/2007
**

yeni yazı gelmiyor mu?blogcu gelip bana soruyor çağlar bilir yazı eklemeyecek mi diye?valla bilmiyorum bizde bekliyoruz kardeş diyorum.insanlar bana sorup duruyor çağlar bilir neden yazı eklememiş hala diye ben de sabredin kardeşlerim bir bildiği vardır,işi çıkmıştır diyorum çekiştiriyoruz seni:))

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 15/4/2007
kazdım, kazdırdım

* Zuleyla:
Kazağa da, kullandığım lekçözüçüşeysiye de bravo diyorum. Evet ölmüne daldım ama kimseye bişey olmadı.

* Sojo:
He çıktı valla. Ve evet ilgi kazak bir yeni yazıda görsel olarak yerini de aldı.

* Dolfin:
Kirlettiğimde temizleme imkanı yoktu, ondan. Çıkmaz dediydim önce, bıraktıydım, ondan. E peki dolfincim, sen bi yeni yazıyı naapcan, anlayacan mı acep :) Ama gül işte, daha ne istiyosun ki.

* İmbir:
Kazağın mı, Arslanlı. Leke için kullandığım aracı diyosan kosla. Soda da Beypazarı. Ama eğer tahta kaşığı soruyosan, ben de sordum, çok ketum, söylemedi.

* Yec:
Kardeş, yapma, yok öyle bişey :)
Kirlendi, temizledim işte. Ama dur, millet okuduğundan istediğini çıkarır di mi çağlar

* Başak:
Hayatta hayatta. Ellerinizden öper.

* Pelin:
Valla beyaz şarap marka önerilmemiş. Ama en az kırmızı kadar kaliteli olmalı ki altta kalmasın, boynu bükük durmasın. :)

* Hayat:
Çok dikkatli bir insanım, dökmem :)

* Atalet:
Hee, ama abla içelim de, alper abime bi yemek dedim hala sallıyo beni :) Yemek yiyemedik, nasıl içicez.

* Bitter:
Sıfır çitileme. Suya bastırmaktan sonra bakmadım, emme çıkmasına faydalı olmuştur herhal be :)

* Viva:
Bu tavuğu şurada da sormuşlardı:
http://blackblanck.blogspot.com/2007/03/abidik-sorular-1-pimi-tavuk.html
Orada da anlatmıştım. Yoluyoz ya. ondan... Hanımlar bilir :P
Benden o kitap çıkmaz be viva. Sadece arada böyle başarılar var, yoksa genelde bu kaliteyi tutturamıyoruz.

* Yicem:
Valla ciddi mi cevap versem geysem mi bilemedim. İkisini birden yapayım. Temizlemek alttaki duvar boyasının esasına çok bağımlı. Silinebilen boyalar var, silinemeyenler var. Ama kralı, boyacıyla akraba olmak :D

* Farmau:
Neden olcak, sakınılan göze çöp batar ki. Çok bakma nazar değer.

* Tercihli isimsiz:
Hayırlısı.

* Atalet:
Anladım abla, sallayalım o zaman.

* Mikropşaft isimsiz:
Bu küçük oyunlara bir isim veriliyordu. Neydi o. bişibişibişi egg idi sanırım. O uygulamayı yazan yazılımcıların aralara serpiştirdiği, tamamen gayriresmi, belgesiz özellikler. Laf olsun diye işte.

* Yine imbir:
Geliyor, geldi. Aha yukarda :)