8 Mart 2008 Cumartesi

İki parmakla inceden bir selam çakmak


Şu yazıda özellikle yorum kısmında saklayarak birşeyler karalamıştık, şimdi vakti geldi ön sayfaya taşımanın, hem altına başka şeyler de ekleyeceğim.

***********************
Venn Şeması ya da Kesişen Kümeler

Kaç çocuk doğar, kaçı yaşar. Kaçı büyür, büyürken müzik yapma hayali kurar. Kaç çocuğun talihi doğduğu coğrafyadan kopabilir, ya da kaçı böyle sanır. Kaçı coğrafyasını bir değere çevirir. Kaçı hayalini gerçek yapar kendi coğrafyası ile yoğurarak. Kaçı milyonlara ulaşır. Kaçı öfke ile beslenen müzik türünü yapar, isminin anlamı "öfkesini yenen kimse" demek iken.
Kaç nükleer santral vardır dünyada. Kaçı patlamıştır. Kaçı ölüm saçmıştır. Kaçı Öfkesini Yenen'in coğrafyasına değmiştir. Kaçı kaç kişiyi hasta etmiştir. Kaç kişi ölmüştür.
Kaç çocuk doktor raporu "ayakta durması ve dahi konuşması mümkün değil" der iken konser verip "hadi burayı yıkalım" demiştir. Kaç çocuk coğrafyasının kötü kaderine isyan bayrağı olarak ölmüştür.
Bu çocuğun zarları atılırken azıcık bari lodos esmemiş midir. Poyraza mı denk gelinmiştir.
********************

Bu yazıda Kazım Koyuncu'yu anmıştım bilindiği üzere. Şimdi de bu konu ile ilgili birkaç gugıl ipucu vermek istiyorum bir anlamda benim fikri zıplamalarım bunlar.
Öncelikle Ümit Kıvanç. Bu adamı bilmiyorum, tanımıyorum. Ama iyi biri, hissediyorum. Hem http://www.kazimkoyuncufilmi.com/ diye bir belgesel yapmış. Bilinmeli.
Sonra Mask isminde bir grup. Ben, biliyorsunuz kafamın içinde kaybolup, ne olduğunu bilmediğim şeylerin peşinden giden biriyim. Bu Mask grubunu da bir klipteki bir enstanteneden dolayı arıyordum. Müzikleri ile ilgili hiçbir şey hatırlamıyorum. Sadece güzel sesli bir kadın vokalde idi, ortam loş idi. Müzik de hoş idi. Mask grubu ve Kapılar ardında albümü ve parçasıymış galiba kafamın içindeki sorunun cevabı.

Komik birşey söyleyeyim mi, Ümit Kıvanç da zaten bu grubun davulcusuymuş. Bu ilişkiden buldum ikisini. (Ara not: Mask grubuna ait hiçbir görsel malzeme bulabilmiş, dahası ilgili şarkıyı dinleyebilmiş değilim hala)

Sonra, bugün öğleden önceki gugıl uçuşmalarım:
Not: Başlık, hani el kalkar şakağa doğru işaret ve orta parmak hafiften açılır, diğerleri hafiften kapanır gibi yapılır. İşaret parmağı bir yerde durur, baş ufaktan sağa eğilir ve işaret parmağı ile temas anında inceden bir gülümsenir. Öyle.


11 yorum:

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 9/3/2008
**

aa mask grubunu nası buldun? merak ettim bir de birbiriyle alakalı olaylar ilginç :)

Çağlar dedi ki...

isimsiz 10/3/2008
...

Hemşerim aynen notta dediğin gibi yahut başlıkta bahsettiğin gibi gülümsedim yazını okurken.İşte bir şey kurcalamaya başladın mı çorap söküğü gibi geliyor ardı.Kazım koyuncu'nun belgesini hazırlayan Ümit Kıvancın röportajını gördüm geçenlerde,tıkpı Kazımın hayatı gibi ne kadar zor bir çalışma olduğunu anlattı,projenin 1,5 saatlik bölümü bittikten sonra çalınmış ve yeniden başlamış.Gerçekten çok zor bi işi başarmış.Tebrikler edelim buradanda.

Sayende mask ile tanışmış olduk :)

Bi de hemşerim çağrışımların peşini hiç bırakmaman dileğiyle ..:)

Çağlar dedi ki...

vivaforever 10/3/2008
okumadığımdan değil ama

bu yazıya yorumsuz kaldım..

sen söylenebilecek çoğu şeyi söylemişsin belki de bundandır..
Bu yazıyı yorumaltı iken okumuş o zaman da sevmiştim yaklaşımını..
özellikle "Bu çocuğun zarları atılırken azıcık bari lodos esmemiş midir. Poyraza mı denk gelinmiştir?" 'i ara ara muhabbetlerde kullanmışlığım da olmuştur.. (Bir itiraf gördüm sanki.. :))

İçimde pırpır eden minik kuşların bahar şarkıları sebebiyle Gugıl araştırmalarına henüz yoğunlaşamadım..dolayısıyla da henüz onlarla ilgili iki çift laf edemeiyorum.. :))

o yüzden anlayışına sığınarak
"hani el kalkar şakağa doğru işaret ve orta parmak hafiften açılır, diğerleri hafiften kapanır gibi yapılır. İşaret parmağı bir yerde durur, baş ufaktan sağa eğilir ve işaret parmağı ile temas anında inceden bir gülümsenir"ya..
öyle yaparak yoruma şimdilik son veriyorum.. :))

Çağlar dedi ki...

sambadi 10/3/2008
görevimiz tehlike

ben görevimi başarıyla yerine getirdim zannımca.. :)

hamiş1: bir zamanlar ve kapılar ardında başarılı..
hamiş2: bu yorum okunduktan sonra kendi kendini imha edecektir..

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 10/3/2008
zafer işareti

İlk bakışta asker selamı olduğunu düşünmeye başladım, şakak makak deyince... Ama sonra anladım zafer işaretiymiş bu. Bu bağlamda zaferini kutlamak isterim. Mistik ilişkiler silsilesi olmuş, kurcalamaya devam etsen başka şeyler de çıkacak sanki.

Belgeselden iki bölüm vardı onları izledim.
Astoryaz' ın gitar ve bağlama yorumlarını izledim. Aslında bu eser piyano için bestelenmiş esasen. Sonradan gitaristler ele geçirmiş, fena da olmamış aslında. Orjinal piyano versiyonunu merak edenler
http://www.youtube.com/watch?v=iF_XUB4aG28 adresine bakabilirler.

Ben de tek başparmağı havaya kaldırıp giderim. Saygılar.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/3/2008
acaba nedir nedir

* İmbir:
Nerden bulcam kız, senin sözlükten işte. Ama Mask nası aklına düştü dersen, diyorum ya işte.. Çöplük beyin benimki.

* Kurbiş:
Valla zor bir çalışma olmuş. Birbuçuk saat, çalışılmış ve son haline getirilmiş kısmı imiş. Yani tüm işin yarısı gibi birşey.

* Viva:
Vaay, kullanılmışız. Ne mutlu, kullanın beni, boruya süpürmeyin :P

* Sambadi:
Sayın okuyucu, sambadi diyo ki, "buldum ben albümü"
Sağolsun bizle de paylaşmış. Hatta dur, ben de hepimizle paylaşayım. Süper paylaşım olsun: http://profile.imeem.com/Mv9yV7 (Nası dinleniyo, çok iyi anlamadım)

* Yec:
Gitar çok dinledim, bağlama dinledim, ve senin vereceğini bildiğim için piyano dinlemedim. Bu linki dinledim ama şimdi. Giriş bölümünde 2-3 eksik duydum sanki. Olmayanı duymak, komik aslında. Bu eser o ilk kısımda 3 el istiyo di mi :D

Çağlar dedi ki...

veroçka 11/3/2008
...

bu tür yazıları seviyorum.

o buotna bas baska bir yazıya git

o linke bas başka bir şey çıksın karşına

araştırmaçılığa yöneltiyor insanı.

gerci biraz da zahmetli olur.


kazım hakkında denilenlere ek yapılabilir aslında

şöyle denilebilir

hangi çocuk halkının dilini araştırıp o dille şarkılar söyler

hangi çocuk emeği en kutsal şey sayar.

gelir radyasyon alır gider böylelerini.

gerci

neyse bu gerciyi bırakmak lazım

serkan çağrı güzel

bide sanırım sık kullanılanlara yanlış eklemeişim yazıları sonradan takip ediyorum

alla alla alla

Çağlar dedi ki...

atalet 12/3/2008
.

=)

Çağlar dedi ki...

isimsiz 13/3/2008
alpernatif

Selam çakmak bir yerlere hazırlık mı:D

Çağlar dedi ki...

vivaforever 14/3/2008
ilanen duyurulur

her ziyarette aynı yazı ile karşılaşıyor olmaktan dolayı refleks haline gelen iki parmakla inceden selam çakmaktan dolayı selamın oluşumunu sağlayan iki parmağım nasır bağlamış bulunmaktadır..

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 15/3/2008
evet biliyorum, ama ne yapalım, bir türlü canımı istetemedim

* Veroçka:
E ama doğru ekle, doğru takip et, di mi... Ya da etme, sen bilirsin.

* Atalet:
Gördüm, geldin :)

* Alper:
Yok, alakası yok. Bilgi vereceğim.

* Viva dı kopyacı:
Tavrı kopyalama çocuğum, her okuduğunu yapıyor musun sen :P