6 Mart 2008 Perşembe

Varlık ya da amaç


- Lan ben ne yazacaktım...
- Lan deme abi, karı kız var, ayıp.
- Hay sana da, ayıbına da, ka.. neyse.

Güç dengesi kurma sürecine, sadece uzlaşı demek, aslında eksik bir tanımlama yapmak olur diye düşünmekteyim. Uzlaşı bile aslında bir anlamda hükmeden ve tahakküm altına giren arasında olduğuna göre, yani çıkarların bir çeşit hesabı yapıldığuna göre illa ki sonuçta bir eşitlik kurulacaktır fakat içler dışlar çarpışırken sadeleştirme her yere aynı vurmayabilir. Bir taraf büyüyecek, bir taraf da küçülecektir. İki tarafın da kazanması durumu ancak iki tarafın da aynı tarafta bulunması, yani tekleşmeleri ile mümkün gibime gelmekte.
Yalnız benim incelemek istediğim bu da değil. Daha basit bir noktadayım henüz. Zaten yutacak olan büyüğün küçükle uzlaşarak hakimiyeti altına alır iken öeyeceği diyetlerden ve bu diyetlerin aslında o kadar da kaygı güdülecek, üzülünecek kayıplar olmadığından dem vurmak istiyorum. Aslolan kazanılanlar ya da kaybedilenler değil, amaçlar ve bu amaçlara ne kadar ulaşıldığıdır sanki.
Büyük, amacına ulaşmak için kayıp verebilir, değişebilir, büyüklüğü elden bırakabilir, hatta yenilebilir bile belki. Buraya takıldım ben. Amacın varlığı etkilemesine.
Neyse, işte öyle.

Not: Şimdi yine lütfen karışmasın ortalık, ben bu yazıyı aptal bir Edward Said eleştirisi okuduktan sonra karaladım. Doğu-Batı, oryantalizm falan. Başka birşey değil. Saygılar.


3 yorum:

Çağlar dedi ki...

atalet 7/3/2008
..

ister oryantalizm olsun ister eleştiri
yola çıktığın şey..

aşkta e savaşta her yol mubahtır.. diye hatırlatırım..
bi se..
kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez..

e neymiş..
demek..
amaca araç edilebilirmiş demek herşey..

hem de şimdi değil..
ilelebet.. =P
hırs bürümüş gözünü ademoğlunun..
ilk çığlığı atıp ilk nefesi aldığında..

Çağlar dedi ki...

jidotakafu 7/3/2008
O zaman şöyle mi ??

Atalet demiş ben de onu diyecektim...
Kaz gelecek yerden tavuk esirgenmez diye...

Yani bu durumda...
Güçlü olan ödün verirken bile
ki biz ödün vermeyi fedakarlık(belki mecburiyet) ya da
feragat etmek olarak düşünüyorsak...
aslında kazanmakta mıdır amaca giden yolda...
Evet galiba öyle...

Ee o zaman güçlü de güçsüz de kardadır...
Güçlü kaybetmiş gibi görünüp kazanmış,
güçsüz zaten kazanmış...

Öyle dedin di mi ???
Dedin...
Dedin ...
Ben biliyorum...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/3/2008
demedim mi yorum az olur diye

* Atalet:
Yanlış bu, çok yanlış. Senin dediklerin değil, hırs yanlış. Amacın önemli olduğun dedik hep, ama bu kadar da değil. Hay çarkına çomak soktuğumun dünyası...

* Jido:
Evet öyle, kazanmaktadır. Ama işte bir noktadaki talebinden başlıyorsun, kazanınca başka bir noktada oluyorsun.
Güçsüz yokolmuş..