20 Ekim 2008 Pazartesi

Gözyaşı

İnsanoğlu doğarken belli bir hacimde gözyaşına mı sahiptir acaba. Tüm hayatı boyunca toplamda bu kadar mı harcayabilecektir. (Bu böyle değildir diyor içimdeki gerçekci odun ama o zaman yazı olmaz ya) Eğer boyle ise, acaba erkenden hepsini tüketiverip kurtulmak mı iyidir, yoksa sürekli azar azar akıtmak mı. Bu değerlendirme değil de sanki bir tercihmiş gibi geliverdi şu anda. Niye kurtulmak ve akıtmak gibi -istemeyen- cümleler kurduysak, değil mi. Olsun, biz bir pesimistin gözyaşlarını da dinlemiştik zamanında, böyle devam edelim.
(Bu yazı da bok gibi oldu ya, hadi bakalım. Olsa da olmasa da kodum)

Not: Ayh ayh canım diye saldırmayınız lütfen. Bakınız sınıf olarak Defterden görünmekte. Direkler falan değil. Kaygılanmayınız.

13 yorum:

Çağlar dedi ki...

atalet 21/10/2008
..

hiç ağlamamışın sen anladım..
ağladıkça daha bi ağlıyası bitiresi gelir insanın.. ohh bi rahatlar..
ama sonra bi gün gene başlar..
=)

Çağlar dedi ki...

alpernatif 21/10/2008
...

Bende tam Atalet gibi başlıyordum ki
Kopya olmasın dedim

Sen ağlamamaya çalış da
İster biriksin,ister tiret gitsin

(Allah ağlatmasın dememek için kulağımı tersten gösterdim :D)

Çağlar dedi ki...

Hera 21/10/2008
...

Yok bence doğuştan belli bir hacme sahip değil...
Bünye üretiyor...
O yüzden illaki tüketecem diye uğraşma :P

hem gözyaşı xy lerin pek tüketebileceği sıvı da değil bence :PpP

Çağlar dedi ki...

HERA 21/10/2008
...

yok bence belli bir hacme sahip değil
bünye üretiyor...
o yüzden illaki tüketmeye çalışma yani :P

hem göz yaşı, xy lerin tüketebileceği bir sıvı da değil bence :)


P.S. blogcu hala yorum yayınlama konusunda çook gıcık

Çağlar dedi ki...

HERA 21/10/2008
...

yok bence belli bir hacme sahip değil
bünye üretiyor...
o yüzden illaki tüketmeye çalışma yani :P

hem göz yaşı, xy lerin tüketebileceği bir sıvı da değil bence :)

Çağlar dedi ki...

imbir 21/10/2008
**

yaa azar azar sık sık harcayınca sürekli bi ağlama durumu olur öyle ağlak bi insan olup çıkılır:p
lakin ağlamak kimi zaman güzel bir şey. bazen insan koyvermeli.boşaltmalı.ama bazen :D bi savunma mekanizması olabilir bu bence.bir şey karşısında hiç bi şe yapamıorsun çaressizsin sade ağlayabiliyorsun işte anca rahatlıyorsun.

Çağlar dedi ki...

Oya 22/10/2008
ayh ayh canıııımmm!

:)))

benim özlü sözlerimden birini hatırlayalım şimdi burada:
"kahkahalarımız kadar gözyaşlarımızı da sevebilmeliyiz"
o yüzden derim ki ağlamak aslında güzel ve sağlıklıdır..

bir film vardı rahmetli Kemal Sunal'ın..
gülen adam diye..
hatırlarsın..
hiç ağlayamıyordu..
başına bin bir türlü bela, haksızlık geliyordu da hep gülüyordu..
ne zamanki çocuğu ağlıyordu,
o da ağlıyordu..
(filmin sonunu söyleyerek izlemeyenler için böyle de .iç ederim :p)
ve herkes derin bir oh çekiyordu..

yani ağlamak aslında sağlıklıdır..
insani bir tepkidir..
ve gözyaşı da bitmez..
kahkahanın bitmediği gibi..
tüketiverip kurtulamayacağın gibi,
sürekli azar azar akıtıp tasarruf da edemezsin yani..

gözyaşlarını kontrol edebileni görmedim ben şahsen..
ve senin de böyle anlamsız bir çabaya girmeni hiç istemem..
akıllı adamlar böyle anlamsız şeylerle uğraşmaz di mi? ;)

Çağlar dedi ki...

isimsiz 22/10/2008
ilginç

Ben de başka bir önermeyle yazıya katkıda bulunmaya çalışayım. Yıllık toplam idrar miktarı, toplam gözyaşı miktarından çok olan insanlara normal insan; Toplam gözyaşı hacmi, idrar torbasından büyük olanlara da duygusal melankolik insan denir. Oldu mu? Olmadı. Yani neyse artık :)

YEC

Çağlar dedi ki...

isimsiz 23/10/2008
ee hadii

çağlar ya
hadi ya pc yok diyordun bi yerde bulamadın mı daha
bırak artık göz yaşını bak ortalık kaynadı
hadi dön aramıza
hera

Çağlar dedi ki...

Jido 24/10/2008
..

Sanane istediğim şekilde saldırırım ben sana ki..
Ben zaten senin içindeki oduna hastayım...
Hem odun hem akıllı hem de pek bi bilir yahu ...

Yok annem...
Ota boka ağlayabilitesi mevcut biri olarak
gönül rahatlığıla söyleyebilirim ki
limitsiz ağlama hakkı verilmiş bize...
Çatlayana kadar hönküre hönküre ağlayabiliriz..
Yine de bitmez...
Biliyorum ben..

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 25/10/2008
Cevaplar

* Atalet:
Sanırım, evet birikik benim.

* Alper:
Amin.

* Hera:
Daha önce de belirtmiştim özellikle Atalet'in yazıları ile ilgili. Birçok konuda xy xx ayrımına karşıyım. xy de can.

* İmbir:
Şöyle bi düşündüm, en son başarısızlığın ürettiği sinirden ağlamıştım 5 ay kadar önce.

* Oya:
Ah ben ne desem boş, millet götünden anlamakta usta.

* Yec:
Evet idrar konusunu incelemiştik daha önce.

* Hera:
İşe başladım ama erişimim yok bloglara, canım da istemiyor pek.

* Jido:
Bitmeyen gözyaşı, iyi mi kötü mü bilemedim.

Çağlar dedi ki...

verocka 25/10/2008
.

gün geldi ağladım , gül geldi ağladığım günlere ağladım diyen biri vardı ama kimdi

ne öemi var ki diyenin

kader gibiymiş onun için ağlamak

Çağlar dedi ki...

delikizinturkusu 31/10/2008
..

Keşke belli bir hacimde gözyaşına sahip olsak da,
akıtınca hepsini acılar da bitse...