11 Ağustos 2009 Salı

Vay anam vay, Neler olmuş: Mavi Yolculuk 2009

Vay anam vay serisinin günümüzle eşzamanlanabilmesi için bu yazıyı da yazmam zorunlu idi efendim. Tek sebebim bu, yoksa kesinlikle çatlatma amacı gütmemekteyim kimseyi.
Size bir haftalık bir tekne tatili anlatacağım, dolayısı ile yazı biraz uzun olabilir. Şimdiden bunun için özür dileyeyim. Zaman dilimimiz 1-8 Ağustos 2009 oluyor. Ha tabi yalan yok, bu haftadan önce de bir hafta memlekette idim, Antalya'da. Onu ayrı bir yazı yapmadım, zira Antalya dediğime bakmayın, evden çıkmadım, denize gitmedim.

Dolayısı ile gelelim biz tekne tatilimize. Efendim tekne dediysem, size üç sene önce anlattığım tekne tatili gibi bir tatil değil bu seferki. Bu sefer mavi yolculuk teknesi. Nedir derseniz ufak gugıl araştırmaları sizi kesecektir. Ama ben kendime göre kitabi bilgi vereyim bizim misafiri olduğumuz tekne hakkında. Adı G Harun. Kaptanımız Halil Kaptan'ın (Dereli Halil) verdiği bilgiye istinaden; 1998 inşa, 1999 suya iniş, 26 metre boy, 6.5 metre en, 350 beygir makina, 8 misafir kamarası olan; keç ya da ayna kıç tabir edilen modele/inşa tipine sahip bir tekne bu. İki direği ve direklerinde yelkenleri bulunan ama hiç yelken kullanmayan, seyrini sürekli motor ile yapan bir güzel. Gulet diye de duymuş olabilirsiniz ki biz de öyle biliyorduk, gulet ile keç arasındaki nüansı kaptanımız anlattı, sağolsun. Bozburun'lu kaptanımızın Bozburun'da yapılan teknesi bu tekne.

Yine üç sene önceki tekne yaşamına göre de farklı bir tarz var bu türde. Siz bu sefer sadece misafirsiniz. Üç ya da dört adet personel var tekne üzerinde sizinle beraber ve onlar sizin hayatınızın idamesi(yemek, içmek, sıçmak vs.), konforu, gezinin sürdürülmesi için sürekli çalışıyorlar. Bizim örneğimizde Halil Kaptan'ın yanında eşi Bedriye Hanım, kızları Simge ve gemicimiz Dursun vardı personel olarak. Yani bu sefer spor değil, ciddi ciddi tatil yaptık.

Güzergah seçimi hakkında bilgi vermeden önce ufak bir not da ekleyeyim. Bu tür bir mavi yolculuk tatilini, tatil satan firmalardan "kabin kiralamak" adı altında istiyorsunuz genelde. Atıyorum, siz iki kişisiniz, bir adet kabin kiralıyorsunuz ve daha önce tanışmadığınız bir grup insanla firmanın çoktan seçmeli olarak sunduğu bir güzergahta mavi yolculuğunuzu yapıyorsunuz. Genelde standart güzergah, rota, standart yemek menüsü falan oluyor pakette ve hesaplı oluyor. Neye göre hesaplı derseniz, anlatacağım. Ona gelmeden önce şeyi de söyleyeyim, tatilin zamanı konusunda, daha esnek ve geç karar verme şansınız var bu tür planlamada.
Anlatamadım, şöyle söyleyeyim, eğer kabin kiralarsanız tatile az süre kalsa da seçeneğiniz oluyor. Biraz sonra anlatacağımız ve bizim uyguladığımız diğer yöntem böyle değil:

Tatilin tüm katılımcılarını ayarlayıp tüm tekneyi kapatmak.
Evet alternatif bu. Bu şekille paket güzergahların dışında bir seçim yapma şansınız oluyor. Konusu gelmişken onu da açalım. Kabin kiralama, ya da charter denilen şekilde size -ne bileyim- Bodrum-Gökova ya da Marmaris-Fethiye gibi sabit rotalar seçtiriliyor. Kapatma işinde ise mantık çerçevesinde kalmak koşulu ile karar siz ile kaptan arasında. Mesela bizim talebimiz benim tekne üzerinde anladığım ve katıldığım şekliyle şöyle oldu: Marmaristen çıkalım, Datça yarımadasına doğru gidelim, kaptan da bizi sakin, temiz, tenha koylarda gezdirsin. Ha ilk bakışta çok akla yatan bir şekil gibi gelse de bazı sıkıntıları var. Mesela en büyük sorun tekneyi kapatacak kadar kişiyle örgütlenebilmek. Ve bunu erken yapabilmek. Çünkü böyle özel kiralanan teknelerin sezonu çok erken doluyormuş. Yine mesela, biz bu anlattığım tatili Mart 2009'da planladık. Sonracığıma daha pahalıya gelme ihtimali var tatilin. Diyelim ki tam tatile gideceksiniz, zaman gelmiş, iki arkadaşınız elde olmayan sebeplerden iptal etmek zorunda kaldılar. Bu size mali olarak yük bindirebilir. Bunun yanında güzergah eğlence olmaktan çıkıp ciddi planlanması gereken bir sorumluluk halini alabilir. Bir hafta boyunca yenilecekler, içilecekler yine ciddi ciddi oturulup mesai harcanması gereken iş kalemleri. Herkesin gönlünün edilmesi parantezine alın tüm bu paragrafı. Zor iş. Sağolsun Gökhan'ımız hepimizin yerine bu işi/stresi yüklendi. Belki kendi tatilinden o kadar keyif alamadı ama bu kadar gönlü hoş tuttu, hayır duaları aldı :)

Örgüt başımız Gökhan yemek ve içecek konusunda çok önceden planlarını yapmıştı. Kendisi -sanıyorum- 5-6 yıldır yaz tatillerinde tekne gezisi yapan biri. Alışverişimizi kasap, manav ve market diye üç parçaya ayırmış. Market'in içinde alkol de var ve önceden bir zincir markete sipariş edildi. Ha o ünlü market işi şahsen benim kontrolörlüğümün berbatlığının da desteği ile eline yüzüne bulaştırdı ama, toparlayıp gecikmemeyi başardık. Kasap ve manav alışverişi listesini de önceden hazırlamıştı Gökhan, tekneye çıkış günü kaptan ile birlikte gidip satın aldık.
Kasap alışverişi derken önemli bir ayrıntı aklıma geldi. Bozburunlu teknelerde mangal var hacım. Evet evet, koca teknenin sırtında, baş kısmında kocaman bir mangalı tatilimizin -sanırım- üç gecesinde yakıp takıp bize ızgara et/köfte/tavuk şeklinde sundu kaptanımız, o da sağolsun.

Uzunca bir girizgahtan sonra artık nerelere gittik diye bakmanın vakti geldi sanırım. Çok hızla bakmak isterseniz harita şöyle:
(Haritanın en altındaki bağa tıklayp geniş geniş de bakabilirsiniz. Ha geniş geniş bakarken her noktanın yorumlarını da okuyun lütfen. Emek var orada :) )

Mavi Yolculuk rotasını daha büyük haritada görmek için tıkla.

Haritada noktaları birleştir oyunu hazırladık sizin için. My01'den başlayan yolculuğumuzun tarihleri, saatleri her bir noktanın yorum kutusunun içinde, korkmadan tıklayın bi kere o iğnelere, açılacak o balon. My02, My03 diye ilerliyor ve tekrar My22'ye döndüğümüzde de bitiyor gezi. Meraklısı için konum koordinatlarını, isimleri ve ufak notları buraya da alıyorum:

36.851322,28.276066 MY01 Marmaris
36.731403,28.294477 MY21 Kadırga Körfezi
36.850542,28.275445 MY22 Marmaris

1 AĞU CTS
1530 Marmaris marina (MY01) çıkış. Erzak ikmalinde sorun.
1700 Kadırga koyu (MY02) varış. Geceleme. Mangalda tavuk. Sabaha karşı iyi rüzgarla uyuduk.

2 AĞU PAZ
1000 Kadırga koyu çıkış.
1130 Bozukkale koyu (MY03) varış. Öğlen yemeği molası. Alışveriş, çaput.
1515 Bozukkale çıkış.
1620 Oğlan boğuldu koyu/adası (MY04) varış. Çay molası. Manyak gibi adayı yüzerek döndük. Tatilin ilk balığı Nesliş tarafından tavuk desteği ile tutuldu.
1745 Oğlan boğuldu'dan çıkış.
1820 Çanak koyu (MY05) varış. Tek tekne biz. Kıyıda keçiler var. Balıkçılar geldi. Sabaha karşı gittiler. Boklu deniz. Gökhan gece denize girdi.

3 AĞU PZT
0940 Çanak koyu çıkış. Olta için açıktaki sığlıkta gezinti.
1120 Aktur önü (MY06) alarga. İkmal, ıvır zıvır. Gökhan Aktur'a karaya çıktı. Komşu koya yürüdü. Sonra yanarak geri geldi.
1210 Aktur'dan demir alış.
1240 Elmalı(Dimitri) Koyu (MY07) varış. Öğle yemeği molası. Acayip patlıcan musakka, yemekte. Oha pina. İnsan gibi değil. Çıkaramadılar. Nihan ilk denemesinde 7 adet kaya balığı tuttu ve ilk çekişinde çift tuttu.
1720 Elmalı koyu çıkış.
1745 Heybeli Koyu (MY08) varış. Geceleme. Oh, Ulaş ile Emre tekila punch yapmış.

4 AĞU SAL
1005 Heybeli Koyu çıkış. kahvaltı sonrası.
1100 Bencik koyu (MY09) varış. Eski Robinson otel ve önünde Dişlice adası görünüyor tam karşımızda. öğle yemeği molası. Barbunya ve kısır patlattık. Bencik kelimesi bulunduğumuz bölgenin genel adı sanırım. ya da bu koycuğun adı yok, kaptan kandırdı bizi. BencikX diyelim gitsin.
1640 Bencik içi'ne (MY10) bakış amaçlı hareket. Kotra ve motoryatlar var. MTA mekanı var. Kalmadık.
1705 Gecelemek için hareket. Emre'nin mayo denizde, onu aldık.
1745 Koca ada, germe körfezi, ingiliz limanı(MY11) varış.

5 AĞU ÇAR
0945 Çöp atmak için Germe koyunun dibine hareket.
1000 (MY12) varış.
1045 Selimiye önü (MY13) demir, alarga. İhtiyaç alışverişi.
1140 Selimiye'den demir alış.
1230 Kuzbük (MY14) varış. Öğle yemeği. Keçi var, kıyı var, iyidir. Abov etli biber dolması, peynirli börek, iyidir. Kıyıya çıktık. Ulaş'la arkeolojik keşif yaptık ama size söylemeyeceğiz.
1700 Kuzbük çıkış. Beş çayında sade lokma kızarttı Bedriye abla. Peynirle, balla, reçelle, yedik, yuttuk.
1725 Ginnit bükü (MY15) varış. Geceleme. Dursun nezaretinde trekking! yaptık. Patikalardan, kayalardan aştık. Bağa, bahçeye vardık. Dalından incir, üzüm yedik.

6 AĞU PER
1000 Ginnit bükünden demir aldık.
1100 Tavşan bükü çekek yeri (MY16) önünde alarga. İncir ikmali.
1145 Bozen (MY17) demir attık. Öğle yemeği molası. Restoran yıkıntısı gezdik. Yıkıntılarda sandalye bulduk. Botla getirdiğimiz biraları içerek poz verdik sahilde sandalyeler üzerine. Yuh bize. Oğuz Yılmaz cd'si ile göbek attık Zeynep'le karşılıklı.
1500 Bozen'den demir aldık.
1630 Bozburun limanına (MY18) kıçtan kara. Su ikmali, ufak alışveriş. Bozburun içinde gezdim. İskele mahallesi, sahil, tepebaşı caddesi vb.
1715 Bozburun limanından demir aldık.
1800 Tekrar Bozen'e (MY19) geldik. Geceleme. Bolca yüzdük, bolca bot çektik.

7 AĞU CUM
09xx Bozen'den çıkış. Hedef Serçe limanıymış. Gökhan siftahı poşet balığı ile yaptı. Maşallah.
1115 Serçe limanı (MY20) demir attık. Öğle yemeği molası.
1505 Serçe limanı demir alış.
1700 Kadırga koyu (MY21) demir attık. Geceleme. Kaptan koy içinde yüzeyde kılıç balığı gördü. Sandalla peşine düştüler, vuramadılar. Sabah yine deneriz dediler. Son gece, toplanma.

8 AĞU CTS
0745 Kadırga koyu demir alış. hedef Marmaris.
0900 Marmaris marina (MY22) kıçtan kara. Tatil sonu.

Foto hani derseniz, onu da daha elime geçmedi, hem bende görsel yaklaşım az, biliyorsunuz diye cevaplarım. Hem geçen seferki tatilin de fotosu sonra gelmişti, biliyorsunuz.

Not1: Koordinat bilgileri ve harita için Tufan'a teşekkür ederim.
Not2: İlk kez böyle bir tatil yaptım, heyecanlandım, uzun yazdım. Kusura bakmayın.
Not3: Merak edilen bir konu varsa yorumlarda yazışalım.
Not4: Tekrar tekrar, Gökhan'lara teşekkür ederim.

Şarküteri dedi ki...

Çağlar, bi de "adam çatlatmak için" değil demişsin. Resmen kasıtlı bir yazı bu. Blog üst kuruluna şikayet edeceğim. En azından "çükü şişebilecek olanlar okumasın" diye yasal uyarı koysaymışsı. Zülfü Livaneli nin "mutluluk" diye bir kitabı var, onun filmini görmüştüm. Aklıma sürekli oradan sahneler geldi. Vay anam vay, neler oluyor biz gurbetteyken! Tamam görsel öğelere yaklaşımını biliyoruz da hiç olmadı şahış içermeyen serbest fotolar yükle gelince... Onun dışında yarasın kardeşime! Hak etmiştin sen bu tatili. Yorumuma şu şiirle son vereyim:

Çok yorgunum, beni bekleme kaptan.
Seyir defterimi başkası yazsın (mesala çağlar bilir)
Çınarlı, kubbeli mavi bir liman...
Beni o limana çıkaramazsın.

.. dedi ki...

hala denize bile girememiş bir insan olarak, bu yazını okumadım çağlar. yok yok okumadım, kıskanmadım, imrenmedim, iç çekmedim... yapmadım hiç birini.
okumadığım için gözümde canlandırmadım da tabi. selimiyeyi hatırlamadım, o koylarda suyun temizliği ve ılıklığı falan da gelmedi aklıma. özenmedim.
ne okuyacam yaa.. allah allahhh!
giden var gidemeyen var.
püüü......
yorum da yazamıycam okumadığım için haliyle.

* Yec:
Ah abicim, ben öyle uyarılı yazı da yazdım zamanında. Hemde çüklü müklü idi. Okuyucuyu tutamıyorsun ki, her halükarda giriyor, okuyor. O nedenle ben de koyverdim gitti :)
Görsel malzeme... evet elde edebilirsem eğer, bakacağız. Düşüneceğiz birşeyler. Ama ya şiir, bilemedim onu ben, nedir?

* Bacım:
:) Ya oralar kuzeyde(fethiyeye göre falan) soğuk olur diye mızlayanlarımız vardı, onların akıllarını ıslah ettik, götürdük. İyi de oldu. Aşağılar hep adam dolu imiş, hep denizanası dolu imiş. Hep arı dolu imiş. İyi seçimmiş bizimkisi. Ama ben sizi şeyyapmak istememiştim, kusuruma bakmayınız.
Sevgiler diliyorum.

imbir dedi ki...

oyhşşşş...az ama öz tatil.özendim ama senin için de sevindim eğlenmişsin,dinlenmişsiin :)

hbasak dedi ki...

Belli ki yolculuktan önce epey ders çalışılmış. Sonrasında harita-işaretleme not yazma, gerçekten emek harcanmış...Üstelik sadece gezilenler görülenler değil, yenilenler içilenler de yazılmış ! Biber dolmasından cipse kadar.... Bu denli uğraşacak ve yeme içme ayrıntılarına girecek tanıdığım iki kişi var, biri çağlar.

* İmbir:
Nası az kız, kararında. Bizi ölçüsüz para harcayan biri mi sandın, olup olabileceği zaten bu kadardı :)

* Başak:
İkincisi kim, kardeşin mi :)

hayatgibi dedi ki...

zevkle izliyoruz " vay anam vay " serisini..

sedencik dedi ki...

sizde hoşgeldiniz...
güzel bir tatil olmuş:)
böyle tatil yazıları uzun olacakki keyifle okuyalım :)
sağlıcakla...

* Hayatgibi:
Dem bu deme vardı, o nedenle tahmindir ki Vay anam vay serisine yazacak birşey kalmadı. Belki bir umut vardı bir yazılık, o da boşa çıktı. Dolayısıyla bu defter burada kapandı.

* Seden:
Efendim yazdık yazmasına, hatta biz de uzun saydık bu yazıyı ama ilginçtir okuyanların bazıları daha başka şeyler ararlarmış, söylediler. Tatilin hissettirdikleri, duygular, düşünceler yok dediler. Ben "ruhu yok bu yazının, tatilin ruhunu yaz" dediler anladım. Ama yazarım da diyemedim, bakalım...

Zıvanasız dedi ki...

Usta düşün şimdi. Tekneyle denizdesin.Park etmişsin tekneyi denizin orta yerinde herhangi bir dalganın sığ kuytusuna. Vakit gece ve vakit nakit. Zira Monica Belluci dibinde, ay ise kışkırtıcı yine. Şarap, kırmızılığına ayın şavkını harmanlamış dans ediyor adeta kristal kadehin içinde. Gözlerine baksan Monica nın ay' ı görüyorsun. Ay' a bakmıyorsun bile, ne gerek var.

Yazının ruhu yok derken, senden böyle performanslar bekliyoruz. Araya da demir attığınız yer isimlerini de serpiştirdin miydi oldu bu iş.

Bu arada taşınma işi için her ikimize de kolay gelsin. Hatta elin değimişken benim ortadaki kolilere de bi el atalım.

verocka dedi ki...

ben burayada yorum yazmıştım ama çıkmamış.
heh
görmediğin tatili olmuş tutmuş blogda anlatmış.

bi yere ünlem işareti konulması gerekiyorya neyse

* Zıvanasız:
Şimdi abi, sen Bizim Gergin abimiz ile tanıştın mı Monica Belluci hayranlığı temasında, öneririm.
Koli dersen, bende hala açılmamış 4 adet kaldı derim.
Ama esas bahis tabii ki yazı ruhu meselesidir. Siz benden ruhlu yazı istiyorsunuz ki o kendi ruhumu katmadan olabilecek birşey değil. Ve fakat bende de o malzemeden kalmadı. Bekliyoruz dolum sırasında. İnanmazsınız kanlı canlı hayatta da aldım o ruhsuz yazı yorumunu ama durum budur. Yorumlardaki çığlığı belki okursunuz da bana hak verirsiniz, şu anda olacak iş değil o. Ama ilhamiye gelir bi ara, yazdırır. Okuruz hep birlikte.

* Veroçka:
Beğenemedin mi kız :)

Gökhan Eryol dedi ki...

Teşekküre cevaben: reca ederim..

Rota koordinatları ile gecelediğimiz ve demir attığımız yerler ile ilgili notlar iyi olmuş, hatırladım koyları.

Bu arada, biz bakarken inşaatı süren ve hep gördüğümüz tartışmalı otelin adı D-Maris olmuş.