9 Ocak 2007 Salı

Blues söyleyen bacaksız kızlar


Bir önceki yazı ve yorumlardan da görüleceği üzere 3-4 gündür insan sayılmazdım. Bir adet ders alıyorum yüksek lisans derdine. O bir adet dersin de tüm dönem boyunca verilen 4-5 tane ödevinin(şemsiye) hiçbirini yapmadım. Olmayan ödevleri de teslim etmemiş oldum böylece. Bir de kitap okumam gerekiyordu, onu da okumadım. Sonra da bu cumartesi 1330 civarında eve gelip bu işlerin hepsini yapmaya karar verdim, başına oturdum. Hoca gecikmiş teslimat kabul eder mi diye düşünmedim. Motivasyonum o değildi. Dün ve bugün işe gitmedim. Bitirdim. Bugünlerin kaydı aşağıdadır. Aynı zamanda bu yazı klasik bir bugünümün de kaydıdır:

# bu bitirdiğimiz cumartesi öğlen işten çıktım eve geldim..
# pazar akşam 1900-1940 arası dışarı çıktım sadece. o da evde yiyecek birşey kalmadığı için, alışveriş.
# geri eve döndüm hemen.
# pazartesi izin aldım, işe gitmedim.
# pazartesiyi salıya bağlayan gece 0427 de uyudum. salı sabah 0800 de uyandım.
# salı yani bugün sabah da izin aldım, işe gitmedim.
# bu cumartesi-salı sürecinde, kaliteyi bir kenara koyarak, kitap okumak dahil olmak üzere tüm bu ödevleri(süresi geçmiş olanlar dahil) yaptım.
# bugün öğlen 1215 gibi evden güneşe çıktım... dükkana gittim.
# ödevlerin çıktılarını aldım.
# öğlen yemeğini dükkanda yedim.
# okula gittim.
# bir portfolyo'ya(lafı bildiğimden değil ha, yakışıklı duruyor diye yazdım) benzetilmiş bir şekilde tüm ödevleri verdim hocaya.
# ha tabi okula gitme sebebimiz ödevleri teslim etmekten çok, bugün bu dersin aynı zamanda final sınavı olması idi(yuh çağlar, birşey değilmiş gibi anlatıyosun ya). sınava girdim. yaptım, çıktım.
# dükkanı aradım. ben gelmiyom işe, işe yaramam dedim.

Sarı*:  Kurtuluş'tan  Dikimevi'ne  giderken saat 1600 gibi,  birden her yer sarı oldu. Arabanın içi, tüm dikiz aynaları, önümdeki arabanın arka camı, iç çebeci'nin tüm binaları... hepsi sarı oldu.  Ne sıcak bi sarıydı.  Sarı sıcak.  

# olur dediler, gitmedim. insanlığımı hatırlamak için cebeciye gittim, berber muharrem abiye... traş oldum. muhabbet ettim.

Muharrem abi 50li yıllarda dinlediklerini anlattı, yazdığı bir şiiri okudu. alıp buraya getirmedim o şiiri. iyi ettim, saf kaldı şiir. Zeki Müren'den "sen kendine kendin gibi bir taze bahar seç" dinledik. Tekrar biat ettik adamın hiç çıtlamayan, çatallanmayan sesine. Bülent'e laf ettik. Müzeyyen ve Safiye'ye selam ettik.
Sonra Muharrem abi ile Osman isimli bir arkadaşı politika dalaşmasına tutuştular. Sözle sadece. Tabi bize bu kavuklu ile pişekar atışması gibi geldi(atışan onlar değil miydi ki... olmadı hacivat ile karagöz sayın siz)

# kendime geldim. kafam dağıldı.
# murat kafayı iyi inceltti. çok iyi oldu, bi kilo zayıfladım.
# sonra akşam oldu, Güveç'e gittim. arkadaşlardan bir iki topladım. 4 kişi olduk, akşam yemeği yedik, geyik yaptık.

Tavuklu düğür/düğürcük/düğürcek çorbası içtim. Kırık bulgur ve lime lime olmuş bol tavuk eti var içinde. Az acılı.
Tepsi mantısı yedim ilk kez. O kadar süredir gidiyorum, ilk kez mantı yedim. Yine yanıltmadılar beni. Takdirle ve mutlulukla karşılıyorum onları. Tepsi mantısı içindeki et sucuk gibi kokuyordu, kraldı. On numaraydı. Cem'le sonra konuştuk, yemediğine hayıflanıyordu, "benim porsiyonun yarısını kim yedi be" demedim çünkü ben de onun salma ve sebze güvecinden otlandım(bu kadar da faydacı bi adamım) Bu mantıya acaba bazı yerlerde "siirt işi" deniyor olabilir miydi. Neyse, yedik gitti. Ortaya zeytinyağlı taze fasulye istedik, onu da tükettik(Neyi tüketmedik ki).  aa gavurdağı salatası vardı. Artık yok. Ayva hoşafı içtim.
Pazar günü muhtemel geniş bir kahvaltı için sözleşir gibi yaptık. Bakalım kimler kimleri satacak.

# döndüm geldim eve.



*: Günbatımı

Başlık için not: Cebeci'den Öveçler'e giderken hoş bir ses dinledim radyoda. Aklımda bir imge(nerden duydun len bu lafı) oluşuverdi. Kızın sesi dumanlı, ortam dumanlı ama hakim renk kırmızı olsundu. Kız sahnede tabureye ilişmiş. Ayakta gibi ama oturuyor gibi de. Ama boyu kısa işte. koyu renk dalgalı saçları var. Neyse işte. bu tür hoş seslerin böyle fotoğrafları varmıştır gibime geldi.


23 yorum:

Çağlar dedi ki...

dilaya 10/1/2007
:)

Buralardayım Çağlar, yok bir durum...
Ben o çorbayı biliyorum:) Hatta anneme anlattım, bir de yaptım:)

Çağlar dedi ki...

handeelibir 10/1/2007
@

Decoder için teşekkürler :-)

Çağlar dedi ki...

crashboombang 10/1/2007
........

gezerken gördüm.....karnımı açıktırdın.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/1/2007
çorba çöz aç

* Dilay:
Tamam, çok sessiz durma ama. Canlı olduğunu bilelim.

* Hande:
Kimse çözemiyor, kendi kendimi çözdürüyorsunuz bana :)

* Crash..:
Bizim bloon öyle bir yan etkisi var evet. O zaman aman diyeyim sen bizim yazıları çok didikleme zira "Güveç" kod adlı yazılarımız damak çatlatır, ağız suyu bitirir :) Hoşgeldin.

Çağlar dedi ki...

Neşe Yaşar 10/1/2007
Belki değişir dediydik emme...

Sonuç olarak hala aynı . Birkaç gün insan yüzü görmemek hiç birşey değiştirmemiş:P Sadece saçlar değişmiş..

Çağlar dedi ki...

Neşe Yaşar 10/1/2007
sevgili kamuoyu:D

değişmemeiş derken hala aynı diyorum. yani hiç bir yabanilerşme yok:Diyi bişi yani anladıın? ;)

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 10/1/2007
***

benimde içimde kalın bir şemsiye vardı baya bi kalındı bu gün çıkarıp verdim.ama çıkarmak baya bi zor oldu hep böyle olur çok önemliyse hep bir aksilik olur.hocaya da durumu izah etmek için bi espri yapim dedim iyi güzel anladı espriye espri ile karşılık verdi ama canım okadar uzattı ki şeyini çıkardı pişman oldum.neyse baya bi uğraşmışsınız ama sonrası keyifli olmuş:))

Çağlar dedi ki...

kevserbanu 11/1/2007
Katre dedi ki;

Bir dönemdir enkşıs(bu kelimeyi çağlar kızsın diye koydum) yüz ifadeleri imgelerini gözümde canlandırdığım ödev hadisesini kapattığın için tebrikler ederim çağlar :)

Toptan temizleme hissini tatmak için m, bunu yapıyorsun yoksa? Şimdi aklıma şu geldi, biz rahatlama hissini küçük dozlarda alınca mı daha iyi hissederiz, yoksa bunu hafif kaygı parametresini sonuca kadar taşıyıp ama taşırken günlük hayatta ona kaygı boyundan daha fazla yer vererek zaman harcamayıp en sonunda topluca çözerek tattığımız önceki durumdan daha büyük olan başarı duygusuyla mı daha mutlu oluruz?

Ben toptancılığı severim diye böyle uzun ve acaip bir cümle kurdum. Blues söyleyen bacaksız kızın sesini duymadan ahkam kesemem ama bence saçları koyu renkli ama biraz kızıla yakın tonlardadır. Hep öyle oluyolar :p

Konuyu dağıtmayayım, gün raporlarını okumak keyifli...

Çağlar dedi ki...

crashboombang 11/1/2007
hımmmmmmm

yemek söz konusu olunca yapmakta yemekte her ikiside keyifli vazgeçmemmm,hoşbuldummmm arada sende uğra bana.görüşmek üzere..........

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 11/1/2007
karışık kafa, kafa karıştırıcı ve aç

* İmbir... :
Şimdi pislik yapmak gibi olacak ama işte o kalın şemsiyeler de bir şekilde çıkıyor ama malesef tahribat had safhada. Örneğin bendeki tahriş şudur: iki gündür uyku düzenim bozuldu. sınav sonrası gece 0100 falandı yattığımda ve 0530 civarı bi yerde zıpladım. bir daha yatamadım. bu gece de yine 0100 de yat komutu verdim bünyeye ama bu sefer 0440'da hortladım. Yine yatamadım geri. Hangi hoş rüya ile kalktım, anlatmayayım :) Artık tahminen bu akşam cortlarım.

* Banu:
enkşıs, ekşi, anksiyete, prozac... ııh.

bilinçli bir tercih sonucu değildir bu yaptığım biriktirme hareketi. tamamen ilk ivmeyi alamama, almama derdi. atalet yani. sonra da yumurta sendromu. biliyosunuz. yumurta genelde şemsiyelerin olduğu kapıdan çıkmaya çalışır.
kızıl değildir, parlak bir gayfe ya da siyaktır. kızıl havada, arkasındaki duvardadır.

* Crash:
Bak sağda, az biraz yukarda evet... Sınıflar diye başlığın altında Boğaz diye bir bölüm var. orada çok eğleneceksin, eski ama eğlencelidir.

Çağlar dedi ki...

crashboombang 11/1/2007
evvettttttt

okudummmm çok eğlendimmm....kararım sen tam bir öğütücüsünnn.

Çağlar dedi ki...

hbasak 11/1/2007
açlık

Bu yazı benim de karnımı çok acıttırdı, tepside mantı istiyorum, nereden bulurum şimdi, bu düşünceyi nasıl kafamdan atıcam? Ama intikamımı nasıl alacağımı biliyorum .....yarına yolculuk var adana'ya... her an bloga Adana Kebap resmi getirip koyabilirim....

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 12/1/2007
yazıyı midesi ile okuyanlara :)

buna acıktırıcı yazı diyenler Gökhan'ın şu yazısına ne diyecekler peki.
http://eryol.blogcu.com/1693425/

Çağlar dedi ki...

sharquteri 12/1/2007
Tavsiye ederim.

Ben o isin kolayini buldum caglar, yagmurluk kullaniyorum, deformasyon azaliyor.

Adsız dedi ki...

I am curious to find out what blog systеm
you happen to be woгkіng with?

I'm experiencing some small security issues with my latest website and I'd like
to find something more seсure. Do yοu have any ѕolutiоns?



Нere is my wеbsite :: SEOPressor

Adsız dedi ki...

I'm really loving the theme/design of your website. Do you ever run into any browser compatibility issues? A handful of my blog visitors have complained about my site not operating correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any suggestions to help fix this issue?

Here is my weblog ... pinterest.com

Adsız dedi ki...

I'm really loving the theme/design of your weblog. Do you ever run into any browser compatibility problems? A couple of my blog readers have complained about my site not operating correctly in Explorer but looks great in Safari. Do you have any solutions to help fix this issue?

Also visit my website: SEOPressor V5 review

Adsız dedi ki...

This is the гight web site for anybody who wantѕ tо find out about this topic.
Yоu κnow so much itѕ almost hard tο arguе with you (nοt that
I really would want to…HaHa). You ԁefinitelу put а new spin on a
topіc which hаs been ԁiscussed for ages.
Great stuff, just excellent!

Alѕο ѵisit my homepage - Seopressor Version5

Adsız dedi ki...

Νow I am reаdy to do my breakfast, aftеr having
mу breakfаst coming yet again to read additional news.


my weblog: seopressor version5

Adsız dedi ki...

Quality articlеѕ іs the main to interеѕt the users to go to sее the web site, that's what this web page is providing.

Here is my web page :: princess cut diamond wedding rings

Adsız dedi ki...

Fastiԁiouѕ reѕрond in return
of thiѕ issue ωіth solid aгgumentѕ anԁ explaining the wholе thіng regardіng that.


My wеblog: SEOPressor V5 review

Adsız dedi ki...

Good information. Lucky me I сamе acгosѕ yοur sіte by chanсе (stumbleupon).
I have saved іt for lаter!

mу homepage ... wedding dresses
Also see my site > wedding dresses

Adsız dedi ki...

Nice blog here! Additionally your website quite a
bit up very fast! What host are you the use of?

Can I am getting your associate link in your host?
I desire my website loaded up as fast as yours lol

My page; SEO