7 Mart 2007 Çarşamba

Toplu Güveç Raporu


Yazmıyorum diye gidip de yemiyorum sanılmasın. Ben onlarsız yapamam ki.
Boğaz sınıfında var aslında yazıların çoğu ama bulamayanlar için gugıla güveç +site:caglarbilir.blogcu.com yazılabilir ve yazdıklarım bulunabilir. (aman tıklayın işte şuna)

Yazmadığım ama gidip doyduğum 3-4 tane güveç maceram var birikmiş halde.
Şöyle:


Bi kahvaltı: sahanda yumurta, zeytin, tereyağı, tulum peyniri, söğüş domates, maydonoz, sac böreği
Başka bi kahvaltı: yukarısının aynısı gibi, yumurta tarzı değişmiş olabilir
Bi akşam yemeği: çatalhöyük çorba, semizotu borani, bakla yemeği, pilav, elma hoşafı
Başka bi akşam yemeği: elle yenen yapraklı enginar, alatlı pilavı, elma hoşafı
Başka bi akşam yemeği: uşak işi tarhana, çağla aşı, elma hoşafı, ayva tatlısı
Bi öğlen yemeği: unuttum ne yediğimi :)


Notlar:
1) Sabah boranı, akşam boranı; allah kahretsin bu evde duranı (Bir deyiş)
1,5) Borani, içinde bulgur, üstünde yoğurt olan herşeye verilen ad. Katık olarak kabak olur, kabak borani denir. Ispanak olur, ıspanak borani denir. Klasik bir basit yemektir. Hızlıdır.
2) Hoşaf türk mutfağının önemli bir bileşeni olup, sofrada farklı tatlar arası geçiş sırasında ağzı yeni tada hazırlar.
3) Çağla aşı bir antep yemeği olup bildiğiniz çağla, kuşbaşı, kuzu eti, yoğurt da bu yemeğin ana malzemeleri. Ekşi bir tadı var. Bomba, süper.

16 yorum:

Çağlar dedi ki...

jidotakafu 7/3/2007
..

Masallah sana ...
Çok ciddiyim ben dün öğlen ne yediğimi hatırlamıyorum .
Yemiş olmak için yiyorum demek ki, ihtiyac olduğu için yani..

Ama sen yemek yemeği keyifli hale dönüştürenlerdensin ..
İhtiyacını karşılarken birde keyif alıyorsun bunu yaparken sanırım ...
Hobi gibi :))

Sürekli sebze yediğim için mi böyleyim ben acaba :)

Çağlar dedi ki...

KemiKtozU 7/3/2007
.

Hah şöölee...
Gördüklerin öörendiklerin senin olsun..Yediin içtiini anlat :)
Boraniyi bu haliyle öörendiğim iyi oldu..
Çağla aşı ilginç geldi..
Neticede , afiyet olsun :)

Çağlar dedi ki...

dolphinblue 7/3/2007
olmazki bu kadarda!

girip girip çıktığım rejimleri bozmama neden en büyük sebep bu blog sahibi ve yazdıklarıdır haberiniz ola :)

hiçmi allahtan korkmadın o kadar şeyi alt alta sıralarken yaa!

aaaaaa!!!

:)

dolphin

Çağlar dedi ki...

farmau 7/3/2007
...

Ben bu çağla aşını anlamadım ,tarif istesek fena olmaz heralde...

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 7/3/2007
ohh afiyet olsun

Sabah boranı, akşam boranı; allah kahretsin bu evde duranı (Bir deyiş)
ahahahah buna çok güldüm yaw :))
eeee banada yeni eğlenceler çıktı annem sağolsun nuıhahahaha
çağla aşı valla güzel olur gibi duruyor zaten çağlaya bayılırım çocukken ağaçların tepesinden hiç inmezdik bu çağla uğruna.yaşlı teyzelerde kızardı pek eğlenceliydi.siz yazmaya devam edin efendim.güzel oluyor bilgileniyoruz yemek kültürümüz gelişiyor.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/3/2007
beşi bi yerde

* Jido:
Ben de aslında hatırlamam, ya da sorulduğunda cart diye söyleyiveremem. Ama düşününce, uğraşınca biraz, çıkıyor.
Petek Dinçöz demek istiyorum, b12 demek istiyorum ve arkasına gülen surat yaptım sayın diyorum :) Olabilir. ama etyemez kültürde eğer ekmek de, bakliyat da yemiyorsanız iyice tehlikeli diyorum. Bir zamanlar ben de yemezdim. Sonra döndüm geri. Onu da demiş olalım.

* Keşkül:
Sağol abla. Yidik, yiyoruz, eylemlerimiz ve genişleme tirendimiz devam edecek

* Dolphin:
Allahtan korkarım ama sizden korkmam ki :) Bi kere bu yazının bu şekilde bir yan etki yapacağını düşünmemiştim aslında. Dikkat edilirse iştah kabartıcı bir sunumu yok yazının. Ama yine de kusura bakmayın :)
Hu bu arada iştah kabartıcı yemek sunumu yazısı nasıl olur diyenler için eryol.blogcu.com öneririm. Gökhan başladı tekrar yazmaya. Ya da bir seri patlattı yazı diyebiliriz. Buyrun orada ağzınızın suyuna hakim olamayın :D

* Farmau:
Malesef bizde tarif yok. Ayrıca ben Güvece tarif de sormam pek. Sorsam da pek yazmam. Yapmak ayrı bir meziyettir, görmek, anlamak, algılamak başka meziyetler. Ben yediğimi anladığım kadarıyla anlatabilirim sadece. Tarif yapmaya götürür ki haşa... Hatta bakın şöyle bir iddiam var, çağla aşı yemeği tarifi inderneytten bir yerden bulun, orada benim yediğime benzemez. Çok örneği var bunun.
Bi de bi de, Nurcan hanım niye anlattın der hep, sitem eder, ben de yediklerimin içinde, algıladığım kadarını sıralıyorum sadece derim. Orada hala anlatılamayacak olan el melekesi vardır saklı... Bunun en güzel örneği teşrübe idi, benim bloon satırları arasında biryerlerde...

* İmbir:
Teşekkür ederiz. Bizim de yemek kültürümüz sadece yediklerimiz kadar. Anlamayız pek. Gidip yedikten sonra yazmaya çalışıyoruz işte.

Çağlar dedi ki...

alpernatif 8/3/2007
.........

Ankaralı olmanın güzel yanları nedir?
Bu adres gidip aranılır
Yemek yenilir
Börp ya da gark denir
Hesap geldiğinde ...
eh
Çağlar Bilir

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/3/2007
neden olmasın

* Alper:
Abi ayıbettin. afiyet olsun. ama belirteyim Nurcan hanım benden bile hesap alır hep :)
Belki ben sobelerim de sizi. Hatta tanışırsak orada tanışırız mesela...
Saygılar.

Çağlar dedi ki...

bittercokemel 8/3/2007
merhaba

unuttuğun öğle yemeği için bir menü var ...
domates mi yoksa yumurta mı istersin ?
bkz. alperin blogundaki yorumun :)
selamlar...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/3/2007
çok

* emel:
:) oluur. ikisi birden de olur, menemen deriz.

Çağlar dedi ki...

alpernatif 8/3/2007
:))))))))))) Obez Gülüş

Arkadaş
tıkınıcam diye öldüm
Erol beyle de tanıştım
Nurcan hanımla da
Aslen Antepliyim
Ben böyle teşrube yemedim
Menengiç kahvesi içine süt katınca biraz hafiflemiş,fena olmamış ama
Bol bol seni çekiştirdik
Bizim yanımzda büyüdü dediler (enine)
Sana da bakındık göremedik

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/3/2007
aha abi

harbi misin. nasıl sevindim belli değil...

şansa bak. çok gıcık bir olay yüzünden ciddi keyifsizdim, öğlen çık güvece felan git diye öneride bulundu bi arkadaş, keşke onun dediğini yapmış olsaydım. (gıcık olay: kiracı olmak, ev sahibinin oyuncağı olmak)

ama şimdi nasıl keyfim yerine geldi...
ben paso burada anlatıyorum, reklam yapar gibi görünüyorum ama bak bağımsız bağımsız gidip yiyosun, sonuç ortada :D

şansa bak, teşrübe mi vardı. bomba di mi.
menengicin tadının özellikle kibarlaştırılmasını anlatmışlardır...
bi gün gideriz suya yaptırırız koyu koyu.
heyyo bea.

Çağlar dedi ki...

hüdaverdi 9/3/2007
şimdi anladım :)

"kusruma bakılmasın bugünler yoğunum" c box mesajının ardındaki nedeni :P

hımm ,abi boğaz haa :)))

Çağlar dedi ki...

sharquteri 9/3/2007
allah allah

Arkadaşlar olan var olmayan var, yapmayın günahtır... Biz burda salçalı soğanlı yemek yemeyeli dört ay oldu diyoruz, siz borani, teşrübe diyorsunuz...

Geçen gün yemekte muz kızartması çıktı. Bayağı muzu yağda kızartıp özel bir sosla veriyorlar (pek bi fena) Ne naapsınlar gariplerim, patlicanları vardı da haşlamadılar mı?

Çağlar dedi ki...

pelinsworld 10/3/2007
:)

güveç vs. sonra şimdi kel alaka olacak ama içimden geldi :)
ii hafta sonları çağlar

Çağlar dedi ki...

hicasliyok 10/3/2007
Notlara Hastayım; "Happpşuuu" çok yaşayım :)) Sen de Gör Çağlar :)

Kahvaltıdan yeni kalkanı acıktırırsın sen Çağlar :) Yazıdan önce notlarına göz atıyorum hep beni güldürecek bir şeyler çıkıyor o notlarda :)). Yine doğru tahminlerdeyim. Sen çok yaşa e mi çağlar. Ben de göreyim :)))
aslı