31 Ocak 2009 Cumartesi

Çağdaş Ozanlar

Okumadım külliyatı, ve okumadığım için de üzülüyorum kendim için. Ama hissedebiliyorum, çok büyük. Bugünlerde gibi kelimesinin üzerine çok yüklenen ne oldum delisi yazarcıklara kızıyorum. Sırf onlara uyuzluğumu sümküreceğim bir bütün yazı yazmak da istiyordum fakat o gücü bulamıyorum kendimde. Ama eğer bıkbık gibi, vıkvık gibi bırtbırt gibi diyecekseniz, o kadar sündürecekseniz şu gibi kavramını, yapmadan önce bir düşünün derim.
Lütfen, bakın nasıl yakışıklı kullanılabiliyor bu. Adam yüzyıllar önce "yel esip geçmiş gibi", "göz yumup açmış gibi" diyor, ben bugün ömrümü düşünürken içimin tellerinin zınlamasına hakim olamıyorum. Adam "Gök ekini biçmiş gibi" diyor, ben dört kelimeyi okuduğumda kaç mehmet düşünüyorum biçilip gitmiş. Anlatabiliyor muyum bilmiyorum ama nasıl ki şu gibi kavramına, sanki elinde başka hiçbir kelime yokmuşcasına, Türkçenin
yeni gelini gibi sarılanları okuduğumda sinirim tepeme çıkıyor, 'van minit' bile demeden alnının çatını gömçürtmek, dillerini kravat niyetine boğazlarından çıkarmak istiyorum. Evet, o kadar sinirleniyorum. Herhangi bir harekette bulunmuyorum tabii ki. Sadece içim kaynıyor, ama tutuyor, yutuyorum.
Sonra seviniyorum, yine de bu saçmalıkların arasından parlayan cümleleri görebiliyorum. Kul Ahmet'e "yalan dünya" dedirtip onu bir ceketle Ahmet Bey yapabilenleri, "Kimi tatlı peşinde, kiminse tuzu yok" deyiverip de gündelik hayatımızda yaptığımız birçok şey için suçluluk duymamızın sebeplerini anlatıvermiş olanları dinleyebilmiş, okuyabilmiş olmaktan mutluluk duyuyorum. Yine ve hala ve her seferinde hep yürek kabartıp ve aynı zamanda huzur vermiş olmalarından dolayı minnet duyuyorum. Sakinleşiyorum.

Sinir boşalımı da sayabilirsiniz, anma da. Ama bunu da yazasım vardı. Rahatladım.

Yazıda geçen anahtar insanlar: Yunus Emre, Barış Manço

4 yorum:

Çağlar dedi ki...

hbasak 2/2/2009
kelimeler

Gömçürtmek :ilk kez duyduğum(okuduğum) bir kelime
…dillerini kravat yerine boğazlarından çıkartmak : Çocuklukta izlenen çizgi filmlerin yetişkin zihnindeki etkisi
‘Gibi’’ye yüklenmiş yazılar: Güncel yazılardan çok uzak kaldım, hiç çağrışım yapmadı. Örnek verseydi diyeceğim, yazarı sinirlendirmeye cesaret edemiyorum.

Çağlar dedi ki...

sedencik 2/2/2009
merhaba...

bir yiğit de anasından doğunca
kur'ağaçtan bir dal bitmiş gib'olur
.........
............
dadaloğlu der ki sözüm kayıran
çekip yırtıp bir yakadan ayıran
diyom muhanneetten karın doyuran
eliyle ağu yutmuş gib'olur...
*
güzel ve doğru kullanımlara bir örnek daha olsun istedim:)
''gibi gibi''
10 yılda 20 yılda geçse unutulmaz...
''gibi gibi'' de dahil :)
kim ne derse desin...
insan olarak çok değerliydi benim için...

sağlıcakla...

Çağlar dedi ki...

isimsiz 3/2/2009
alpernatif

yazıda geçen anahtar kişiler değil de
yazım hayatına emeği geçen kişiler olmuş

Onların yarısı kadar cümle çıkarabilsek :(

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 4/2/2009
Olduğu kadar

* Başak:
Okunmuyorken hala okunuyor olmak, güzel. Gömçürtmek sanırım sadece uydurma olarak nitelendirilmeli. Ses taklididir herhalde.
Gibi konusu bir birikimdir. Belirli bir saldırı yok. Hatta tahminen birkaç aydır bekliyorum bile diyebilirim.

* Seden:
"Kuru ağaçtan dal bitmesi" okurken utanıyorum.

* Alper:
Öyle ya, Ben karşılaştırmıyorum bile. Sadece okumaya çalışıyorum.