4 Şubat 2009 Çarşamba

Kulaktan klavyeye Dem Bu Dem 04022009

Sözler sınıfı genelde Kulaktan klavyeye serisinden oluşuyor. Hatırlatmak gerekirse eğer, televizyonda, radyoda ya da bilgisayarda dinlediğim şeyleri o anda anladığım kadarıyla yazıverince ortaya çıkıyor. Çoğunlukla yarım, bozuk, yanlış anlaşılmış olabiliyor. Ama bu tür yazıları da böyle seviyorum. Yine Dem bu dem programına denkgeldim Trt4'te. Oradan iki parçamız var bu yazıda. Darmadağınık.


Oy yol üstüne ?desdere goymuş
oy gelin vurmayın
ke delikten mi aldın a gız
sen bu sürmeyi
sürmeyi gideyi

Sarı zeybek eşelere yaslanır aman yaslanır
hele yaslanır
deli oğlan alacakta uslanır aman uslanır
efem uslanır

çam oluktan soğuk sular içilir
??yaz gelince pos balı mara göçülür??
göz... ..
??dertlilere derman derman baş da bağlılar??

?Cemileler yalnız gezer dağlarda aman dağlarda
hele dağlarda
üzüm galdı mor sümbüllü bağlarda aman bağlarda
yeşil bağlarda

********

demirciler aman demir döyer ...
sevip sevip ayrılması fidan boylum güç olur
haydinni çatal çatal ?özger var
benim yarimde halka gibi gözler var

inme de ... inme
böyle susuz çöllere
ben gidersem aman sen kalıyorsun fidan boylum ellere
haydinni al işlikte mor düğme
cavurun kızı yine geldin göynüme

2 yorum:

Çağlar dedi ki...

isimsiz 6/2/2009
alpernatif

TRT 4 diye Trablusgarp FM dinlersen böyle olur :)

Çağlar dedi ki...

hbasak 6/2/2009
dün akşam....

Dün çok komik bir şey oldu, onu anlatmaya geldim. Akşam konsere gitmek üzere evden çıktım ama yanlış konsere gittim! Her zamanki gibi senfoni orkestrası konserine gitnek istemiştim. Hoş, bu sene toplam 2 kere gittim sadece. Eskiden perşembe-cuma olan konserler, sanırım artık sadece cuma yapılıyor. Ben habersiz, perşembe akşamı kalktım gittim kültür merkezi'ne ve kapının önünden bir bilet aldım her zamanki gibi. Etrafta hiç afiş, program vs. yoktu. Olmaz zaten. Toplanan dinleyeci kitlesinin her zamankinden farklı olduğunu hissettim ama "demek ki ben gelmeyeli dinleyiciler değişmiş" dedim. Bilet fiyatları da farklıydı "demek bilet fiyatları değişmiş" dedim. Ancak yerime oturup da sahnede sadece 3 sandalye ve bağlama görünce orada senfoni orkestrasının çalmayacağını anladım. Bir halk müziği konserine gelmiştim! İşte o zaman ilk defa düşündüm ve farkettim ki "türküleri severim" diyen benim, türk halk müziği ile tek bağlantısı radyoda kanal ararken rastladığı müzikler. Türkülerimizi sadece tesadüfen radyoda rastladığımda durup dinlediğim kadarıyla biliyorum! Daha önce hiç Türk halk müziği konserine gitmedim, THM kasedi da almadım. Bir radyolar var bir de çağlar'ın kulaktan klavyeye'leri...Kendimi bu yazıdaki soru işaretleri kadar eksik hissettim. Bundan sonra daha ciddi olarak türk halk müziği dinlemeyi istiyorum.