10 Temmuz 2007 Salı

Antalya işi gül aromalı lokum nasıl yenir


Efendim yine yeni bir nasıl yapılır belgesine hoşgeldiniz. Bu sefer betimleme ile uğraşmayacağım aha barnaklarımı yalana yalana göstereceğim.
Önce biraz turistik tanıtım: Bizim memleketin bir lokumu vardır, kendisi bi ilginçtir. Bi kere lastik gibi değildir, dişe yapışmaz. içi jel gibi, dışı da kabuk gibidir. Bayat, taze farketmez, götürülür. Klasik bir rengi vardır.
Ben unutmuşum bunu biliyo musunuz. Geçen büyükler geldiler ya, onlar getirmiş. Otuzsekiz yıl önce meşum bir kaza ile kaybettiğim ve ölmüş sandığım kardeşimi bulmuş gibi sevindim, öyle böyle değil yani. Efendim kendisini görünce bu alet nasıl yeniyor hemen hatırladım, kaslarıma(kas öğrenmesi), sinirlerime işlenmiş, hemen yuttum.
Aşağıda örnek bir yutma çalışması adımları vardır, buyrun efendim.

Önce malzemelerimiz, lokumun kendisi ve pötibör bisküvi



Gördüğünüz üzre marka verdik, kimse kusura kalmasın. O kadar kayıracaz artık.

Bakın aşağıda lokum nası bişeye benziyor, görünüz.



Evet; kırmızı, üçgen ve üzerinde pudra şekeri.

Uygulama nasıl yapılıyor diyenler için başlıyoruz. Bir adet lokum alınır ve bir numaralı bisküvinin üzerine konur. Fotoda üç adet bisküvi olduğuna bakmayın, biri her ihtimale karşı yedek oyuncu.



İlgili lokum iki adet başbarnak kullanılarak ezilir. Evet ezilir. Nasıl mı, sonuç şöyle olacak(kulak memesi falan değil, aşağıdaki gibi işte)



Yok, korkunç falan görünmüyor, ıyyk falan demeyin, bozarım. Yemeyen kötü konuşmasın.
Sonra ne mi yapıyoruz. Ne olacak, iki numaralı bisküvi, lokumu araya almak için üste kapatılacak.
En son ise vuslat:



Evet efendim sırf sizin için, size görsel olarak sunabilmek için bu kadar kaloriye katlandım, ehe.


27 yorum:

Çağlar dedi ki...

xLethex 11/7/2007
okumadım kiii

görsele takıldım ben. bravo sana salyalarım aktı klavyemin üstüne :)

Çağlar dedi ki...

Zuleyla 11/7/2007
hiç kusura bakma

afiyet falan olsun diyemeyeceğim.
ama şöyle söyleyebilirim:
ııııııııııııııııııııııı...

Çağlar dedi ki...

sevenmonths 11/7/2007
allah seni bildiği gibi yapsın emi çağlar...

göstere göstere götürmüş yaa...
ne çok yerdim çocukken ben bunları...
adını da koymuştum: lokum sandviçi :)

valla bak sabah sabah canım çekti...
bi taraflarım şişerse bugün senden bilirim bacanak ona göre :)))

Çağlar dedi ki...

atalet 11/7/2007
..

ööle güldüm ki.. belgesel kıvamında lokumlu bisküvi yeme çalışmasına..
yorum filan yazacak halim kalmadı..

aslında ataletçe nostaljik bir yorum da yazabilirdim.. ama gülmekten.. kaçtı fikirler..

ama itiraf et çağlar..
sen bunu yemek için hazırladın.. hazırlarken aklına biz geldik değil mi..
yoksa önce bizi aydınlatmak.. soora bunu yemek gelmedi yani..
=)

Çağlar dedi ki...

alpernatif 11/7/2007
:)

E ben sana şimdi ne diyeyim !!
Lokmun arasına bisküvi koymayı denesene
Bak şimdi aklıma geldi

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 11/7/2007
madem öyle, itiraf amaçlı cevaplar

* Letişya(lateks gibi lastik gibi bişi işte :P ):
Ya en alta yazacaktım, lütfen okurkan ağzınıza mukayet olun diye, ayıp olur dedim, yazmadım :) ama sen yazıvermiş, beni rahatlatmışsın.

* Zuleyla:
ahaha ahaha, bu tepkiyi çok seviyorum ya. allahım ne kadar gıcık bi herifim.

* Sevın:
Abi bu beni yapmış hali, anca bu kadar olmuşum yani... Bildiği gibi yapmış ama işte size dert olsun diye yapmış demek :)

* Atalet:
Ya aslında asıl itiraf şöyle ki; ben bunu tabii ki yemek için yaptım, akşam yemeğim Erol abilerden bizim dükkanı ziyaret yanında gelen ısırganlı sac böreği olunca zayıf kaçtı, akşam yemek de yersem fazla olacaktı, bunu yedim... Ama yerken fotoroman kıvamına getirmemin asıl sebebi bir arkadaşa gösterip onu delirtmekti, sonra fikir gelişip herkesi Manisa'lık etmek şekline dönüştü. Kötü mü etmişim :)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 11/7/2007
alper?

* Alperoviç:
Abi nerdesin yaa :)
Adam tabi gıda sektöründe, yemek yazmazsak sallamıyo bizi
Iıh olmaz abi, üzgünüm böyle yicem ben, siz de bakacaksınız :D

Çağlar dedi ki...

hayat1987 11/7/2007
:)

geç kalmışım ben biraz bu lokum yeme olayına :) pardon belgeseline

allah seni ne etmesin :) davul etmesin olabilir mesela .)

canım bu saatte lokum çekti sayende oysa ben tatlıyla arası iyi olan bir insan olmazken sabahın köründe tatlı istersem annem hasta oldumu düşüncek .)

Çağlar dedi ki...

burdasaklaniyorum 11/7/2007
:)

arada bir gelip uzaktan bakıyorum, okuyup, sırıtıp gidiyorum da, bu sefer bi iki laf etmeden geçemedim (yoruma para mı veriyorum zaten!)
pötibör arası gül lokumu birlikteliği takdire şayan ancak bir eleştirim olacaktı:
ağızda macun kıvamına gelmiş, üstelik bisküvi unuyla karışarak da güçlenmiş bir lezzetin yutulmasını kolaylamak adına, yanına bir de içecek önerisi alabilir miyiz aceba?
mersi.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 11/7/2007
hemmen cevap verelim

* Hayat:
Ben böyle yemeye devam edersem davul olacam zati :)
İste annenden bak ne düşünecek. aklına son gelen hastalık olacak emin ol :D

* Buradasaklaniyorum:
Merhaba, hoşgeldin. Ben de sana çok rastlıyorum benzer köşebaşlarında.
Ve soruya hemen cevap... çay efendim. tek geçerim. şekersiz çay. :)
Saygılar

Çağlar dedi ki...

ipeksol 11/7/2007
düş

..

ben de istiyorum bu yaptığın tosttan..

ama içine pembe bişi yerine çukulatalı lokum koysan..

..

evdede sadece fıstıklı lokum var..ez ez olmaz ki bu şimdi

..


gönlünce

Çağlar dedi ki...

lafuguzaf 11/7/2007
Harika

Biz de bu anlatılan işleme "kıstırma" denir...
Yalnız biz tüm komşu veletlerini toplayıp,
hepsinin eline birer tabak tutuşturup hepbirlikte yeriz ki...
Lokum ve bisküvi için kapışma yaşansın, olayın tadı daha da bir çıksın.
İyi ki anlatmışsın. Çok sevindim...:)

Çağlar dedi ki...

hbasak 11/7/2007
teşekkür

Öncelikle bu renkli görsel sunum uğruna katlandığın fedakarlıklara teşekkür etmek isterim çağlar. Akşam akşam oturup ziyaretçilere belgesel tanıtım hazırlamak için tost yapılmış akdeniz lokumu yemek takdir edilesi bir fedekarlık...Benim öğrenmek istediğim nokta şudur; lokumu baş parmakla ezmek şart mıdır, özel bir araç (çatal gibi) kullansak olur mu? Bir de söz konusu yöreden ziyarete gelirken getireck bir akraba bulunamaması durumunda Akdeniz lokumu nasıl temin edilebilir?

Çağlar dedi ki...

pelin 12/7/2007
hihihih :)

şu pötübötler üzerine bir dünya şey yazılabilir pastaya pudinge malzeme olur icatlara sandviç olur,
aaaa itiraf edeceğimmmm
bir aralar ders çalışırken ani tatlı krizlerim başlardı evde tatlı mahiyetinde bir şey varsa problem yok da... olmadığında,
babam pötübörcüdür (evde zulada mutlaka 3-5 paket bulunurdu yani)
üstüne bal, sarelle (nutella ile tanışmamıştık o zamanlar:) ne varsa sürer (iki kat yapmadan tek tek) öyle yerdim :))

afiyet olsun çağlarcım arkadaş hatrına çiğ tavuk bile yenir usulü hazırlayıp sunmuş ve de yutmuşsun:)
en gıcık soru;
kaçyüz kaloricik yuttun ?? :)))

Çağlar dedi ki...

kevserbanu 12/7/2007
Banu dedi;

Kırmızı
Üçgen
Pudra Şekerli
Mmmmm... Bu blog iştah açar :p

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 12/7/2007
cevapcı gelldii haanıımm

* İpek:
Üzgünüm bu sözkonusu lokum tek çeşit abla. Yani en azından bende o var sadece.
Ey okuyucu... farkında mısın ipek ne diyor hep. Gönlünce kal.. Yani gönlün neye düşüyorsa öyle yaşa... Yapabiliyor musun okuyucuu.

* Laf:
Ehe tenhada lokum kıstırma :)
Sizi pek bir amerika gördüm savallı ortadoğu veletlerinin arasında ;)

* Başak:
Ya olabilir aslında ama çatal mı yalanırsın, barnak mı.. ben barnak seçiyorum :)
Valla temin konusu biraz karışık.. Dersen ki firma bilgilerini ver, buluruz. Dersen ki adamları ikna edelim internet üzerinden tedarik zinciri kuralım... onu siz daha iyi bilirsiniz. Ama lokum istiyorum diyosan, şimdilik oralardakilere rica edip kargolatabiliriz. Seçenekler bunlar.

* Pelin:
Ya zaten o zevat iki kat püsküüt kaldırmaz.. Basakladın mı pörtler kenarlardan, yenmez. En güzelini yapıyomuşsun.
Kalori mi, erkek adamı üç beş kıytırık kalori yıkamaz. Ayaktayız, ama azıcık öne meyil var, ağırlık çekiyo tabi :)

* Banu:
Nerdesin olm, gözümüz yazıların altında kaldı.
Ve evet yine yeni bir boğaz sınıfı yazısı.. Ayrıca aklımda başka bir boğaz yazısı daha var. Anlatacam orada.

Çağlar dedi ki...

farmau 12/7/2007
*

Ama hemşerim böyle de canı çektirilmez ki blogcuların..

Çağlar dedi ki...

gergin 12/7/2007
"IIIYYYKK" dememek için..

Öncelikle şunu söyleyeyim son derece faydalı ve bilimsel bir
çalışma olmuş,ellerine sağlık.
Zaten senden de başka türlü bir çalışma bekleyemezdik.
...
Gelelim alternatif "lokum kremalı bisküvi" imalatına..
Bir kere bu lokumlara üçgen şeklinde oluşundan dolayı
"muska" da deniyor.
Normal muskadan farkı,yedi kat muşambanın içinde olmaması.

Eğer "ııykk" türü sesler çıkarılması uygun bulunmuyorsa o zaman
lokumu baş "barnaklar"la ezmek yerine tencere kapağı kapatılır gibi
ikinci bisküvi lokumu ezmeden üzerine kapatılır.
Sonra her iki elin baş ve yüzük parmakları arasına alınıp dairesel
hareketlerle lokum iki bisküvinin arsına eşit bir şekilde yayılmaya
ikna edilir.
Böylece lokum zulüm görmüş gibi görüntü vermekten kurtarılmış olur.
Daha doğrusu zulüm görmesine görür de,aldığı şekli biz görmediğimizden
huzur içinde yiyebiliriz.

Çağlar dedi ki...

ipeksol 12/7/2007
düş

..


çağ


pörtlek smiley alarmı

..

sevın yok..


çok üzgünüm ben ya

Çağlar dedi ki...

hbasak 12/7/2007
davet

Merhaba Çağlar, bir duyuru için geldim..Buradaki tüm lokumsever arkadaşları Mevlevi Lokumu için bana beklerim...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 13/7/2007
nasıl etsek

* Farmau:
İyi de hemşerim sen diğerleri gibi de değilsin, git, al, yee

* Gergin:
Aslında evet bu da farklı bir fraksiyon. Mümkün. Ve fakat bu taze lokumlarda çalışır, di mi abi. Benimki biraz da kalın derili hale geldi artık. İster istemez cebren ikna ettim. Bayat olduğu halde püsküüt eliyle müdahale edesiniz gelirse, o zaman vay haline püsküütün. Bu güçlü olan kazanır gibi birşey.
Hatta bak aklıma ne geldi... Davut dile Calut hikayesi vardı hani. Püsküüt hiç bir dahli yokken savaşın ortasına atılıveriyor efendisi tarafından ...

* İpek:
Gördüm abla... Ne oldu, neden oldu ben de bilemedim. Gönlümüzü ferah tutalım, geri döner ha, ne dersin...

* Başak:
O lokum da(ya da tatlı da) pek ilginç bir türe benziyor evet.

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 13/7/2007
he he

bu işlemi biliyorum çocukken ki en güzel keşiflerimden birisidir.güllü lokuma bayılırım zaten tek sevdiğim lokum türü.bir de gül reçeli vardır amanın.neyse ağzımın suyu akacak şimdi internetçi amca kızmasın.şu kalan üç kiloyu da vereyim ödül olarak kendime bunu verecem çok canım çekti:)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 14/7/2007
tutuyoruz efendim

* İmbir
Lütfen klavyeleri yeni değiştirdik :)

Çağlar dedi ki...

acikdeniz 15/7/2007
:)

Merhaba,
Tam görsel sunu olmuş yanii ama olmaz ki böyle herkesin gözünün önünde şimdi gül aromalı lokumu bulamayan napacak :))

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 16/7/2007
Oh mis!

Merak etme yine, mahrum kalma edebiyatı yapıp üzmeyecem kendimi. Geçenlerde Nuyork' tan ziyarete gelen bir arkadaş güllüoğlu baklavası getirdi. İnan ne makbule geçti. Nuyorkta güllüoğlu mağazalar zinciri varmış, kıskandım azcık...

Bi de şu var, ısırığın büyüklüğü gözümden kaçmadı abi. Allah mesud etsin.

Çağlar dedi ki...

dolphinblue 16/7/2007
:)

hehehehe

ben yedimki gül aromalı lokumdan :)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 17/7/2007
topal toplama

* Açıkdeniz:
Bulacak! :)

* Yec:
Görsel olarak güzel olsun diye öyle ısırdım, pişman değilim :))

* Dolfin:
Afiyet olsun gözüm.