14 Temmuz 2007 Cumartesi

Aralara yorum kıstırılmış türküler

gülay'in program

gülay ve aysun gültekin var

-gülay söylüyo-
yenice yolları bükülür gider
zülüf ak gerdana dökülür gider
yiğidin sevdiği güzel olursa
ömrü ardı sıra(arkasına?) sökülür gider

tomurcuk gül olsa ?nar olamazsın
azrail olsan da can alamazsın
dünyayı kalbura koysan elesen
sen de benim gibi yar bulamazsın

(anında yorum: ulen bu türküyü yakan nasıl da yanmış arkadaş...)

tomurcuk gül olsan elime almam
yüzbin yemin etsen ?billahi ?inanmam
yandım ataşına bir daha yanmam
işin gücün dalga imiş yar senin

(anında kapak: yanmış dedik... gördük, isyan etmiş)


bu noktada Aysun hanım derdim çoktur hangisine yanayım diyor, sadece dinleyeceğim.
(Ara not: Bir ses duyup da, az türkü bilenlerdenseniz, Bu Belkıs Akkale mi acep diyorsanız, ama ya benziyo ama sanki değil de gibi derseniz o bu hanımefendi
dir. Daha dumanlı sesi, Akkale daha çınçın (Ha ben de anlamam sesten, aklıma geldi))
(haddimizi aştık mı acep bu yorumla..)

-gülay-
taşa verdim yanımı
toprak emdi kanımı
oy dağlar oy dağlar
azraile borçlu kaldım
canan aldı canımı
oy dağlar ?sümbül bağlar
(kızın sesi yetmiyor, biliyoruz. ama gönül düşürmüş bir kere türkülere, takdir etmek lazım)
 
dağları duman aldı
bülbülü figan aldı
oy dağlar oy dağlar
azrail boşa geldi
canımı canan aldı
oy dağlar sümbül bağlar
azraile can vermezdim
bir canım var ?yara
oy dağlar sümbül bağlar

-Aysun türküde eski-
kerkük...
kalenin dibinde bir taş olaydım diyecek, ve ben yine yazmayacağım. Ama bakın önemli, neşeli bir Kerkük türküsü bu.

-yine gülay-
atmacayı vurdular bir avuç ?darı için (kanı değil miydi bu  yahu)
gel ey benum sevdalım babanın canı için
kadırga... (kaçırdım)
benim ufak gülümü ellere veriyolar ellere veri

hadi gidelum size sizin yolları çize sizin yolları çize
ne dedum da darıldın neden gelmedin bize
kadırga... (yine)
benim ufak gülümü ellere veriyolar...

bu dere derin orman
görüşmeyelim aman
senin gibi güzelin canım yoluna kurban
kadırga yok diyorlar nereye gidiyorlar ??
benim ufak gülümü ellere veriyolar ellere

 


11 yorum:

Çağlar dedi ki...

mirzabey 14/7/2007
türkü türkü türküyem ))

"...vardım hint iline kumaş getirdim
açtım bedesteni sattım oturdum
sen benim başıma neler getirdin..." türkü deyince hislendimmi ne...
yücel paşmakçı derleyip toplamış türküyü. kaynağı turan engin denirse de aslında turan engin de annesinden öğrenmiştir bu güzel sözleri. turan engin'in annesi kimbilir hangi civanmertten hangi mert anasından öğrendi..kim bilir hangi isimsizden...hangi kayıp hazineden... bu türküyü yurttan sesler'in önünde rahmetli turan engin'in bi söyleyişi vardı ki değmeyin gitsin. sesine yaslanıp o kısacık boyuyla iki metrelik bir çınar heybeti sunmuştu hani demek istiyorum ki 'manyak söylemişti türküyü'. saz ekibinin ustalığı da hala zihnimde. ustalık mı?! o da laf mı ya hu!. yurttan sesler diyoruz işte. trt istanbul radyosu pazar sabahı özel eğlence proğramına hoş geldiniz şak..şak..şak..şak.. diyoruz... radyo tiyatrosu..seslendiren: tomris uyar..efekt: kormaz çakar diyoruz.. 'iki öküz' diyoruz...kamran usluer diyoruz..diyoruz da bizi dinleyen var mı bilmiyoruz... çenem düştü baksana.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 14/7/2007
aha mirzabey

* Mirzabey:
Aman abi ne demek. Buyur.
Bizim yazıdaki Aysun hanım da Trt İstanbul Radyosundanmış.

Çağlar dedi ki...

mirzabey 14/7/2007
kalenin

şu "...kalenin dibinde bir taş olaydım.." aynı versiyon mu bilmem ama yerel bi tonlama yapiyim buna ben: dersiz dürsüz ham nakarat bu:
sivigin* ucunda taş ben olaydım
gözeller içinde baş ben olaydım
ala göz üstüne gaş ben olaydım.."

*taş binada topraktan tavanın en uç kısmı

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 14/7/2007
evet

* Mirzabey:
Evet türkü o. Ama doğal olarak trt formal hali okundu.

Çağlar dedi ki...

atalet 14/7/2007
..

kızın sesi yetmiyor, biliyoruz. ama gönül düşürmüş bir kere türkülere, takdir etmek lazım
buna taptım..
daha önce de söölediğim gibi..
vee..
benim aşk teorime de pek oturmuş..
aşkda mantık yoktur =)

veee..
gergin hocaya bıraktığın yoruma cevap yorumlar yazılmış gördün mü??

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 14/7/2007
gözlerim heryerde

* Atalet:
Gördüm gördüm. Cevap bile yazdım :P

Çağlar dedi ki...

hbasak 14/7/2007
azraile borçlanmak

Ben buna bittim :
Azrail boşa geldi
Canımı canan aldı..

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 14/7/2007
harbi

* Başak:
Türkülerin sözlerini yeniden keşfediyorum. Çok ağır ve hisli sözler..

Çağlar dedi ki...

glikozzz 14/7/2007
türkü

Türkü kadar söyleyende önemlidir dimi?Gülayın söylemiş olduğu eşsiz söz ve yorumla okuduğu türkülere söyleyecek sözüm yokta...Gülay'ın farklı sesine diyecek sözümde yoktur ayrıcada ama sanki çok kilo almış yahu...Çok güzelde bir kadın biraz sanki Akrep Nalan olma yolunda ilerler gibi olmuş...Şu aralar...Görsellik ne derece sesin önüne geçmeli oda ayrı bir mevzudur sanki?
Neyse..Bende bir dörtliklen neticelendireym...
Sen gelmesen bir türlü
Dertlerim türlü türlü
Nice dertleri saldım
Bu başka türlü
Yudumdan gelsin buda...
(Yazıda bolca dağlarla ilgili türkü sözlerini okuyunca..Hafızamı baya bir zorlamama rağmen istesemde gelmedi aklıma hiçbişiy..Geneldede böyle olurya:)

Çağlar dedi ki...

pudratozu 15/7/2007
türkü

21 yaşına kadar türkülerden nefret ettim ben.sadece rock ve klasik dinledim.türkü duyunca kapattım müziği. ama gel gör ki bir tanıştırdılar beni türküyle hem söyler hem dinler oldum.Gülay'ın sesi falan yetmese de kadın ellerini çekip benden'i bir söylüyor, yorumsuz kalıyorum...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 17/7/2007
türkücülere selamlar

* Glikozz:
Evet bi ara çok kilo almış gibi görmüştüm ben de. Sanki şimdi biraz toparlanmış gibi.

* Pudratozu:
Balad dediklerinde bişi varmış gibi ağzımız açık dinlediğimiz zamanları hatırlıyorum. Türkü da, türkü işte. Çok ince dokunmuş, çok yavaş elenmiş...