14 Ağustos 2007 Salı

Hafriyat çalışmalı göz



Gün içinde gözlerinizle hangi uzaklıklara dokunduğunuzu bir farkeder misiniz lütfen kendiniz için. Mesela şu anda bu yazıyı okurken bir metreden daha kısa bir erimde gözleriniz. Tüm gün böyle. Belki odadaki arkadaşınıza baktınız, üç metre. Yemeğe inerken merdivenlere baktınız iki metre. Musluk, bir metre. Havlu birbuçuk. Araba kullandınız ya da durakta otobüs beklediniz, Yüz metre? beşyüz metre?

Peki bulutlar kaç metrede. Ya yıldızlar.

Dikkat; gençliğiniz ya da istikbalinizin mesafesini sormadım, onlar zor sorular.


Not Başlık yazının iki farklı konulu olacağı düşüncesi ile öyle atılmıştı. Ama şu yukarıdakilere baktım, yok ikinci konuyu ayrıca yazarız başka zaman. Şimdilik bunlar yeter.

16 yorum:

Çağlar dedi ki...

atalet 14/8/2007
.

yıldızlar.. uzak biraz..
bulutlarsa.. manevi uzaklığı dile getiriyor.. şu aralar.. bazen elimizi uzatsak tutacak kadar yakınmış gibi davransalar da..
bi yağmur vermeyerek.. uzaklık ulaşılmazlık duygusu veriyorlar..
bi de bir ankaralı olarak tabii.. denizli bi yere bakma ve martılar ne kadar uzakta demeyi.. düşünmemeni.. kabul ettik ama fark da ettik der.. ve gider..

Çağlar dedi ki...

hbasak 14/8/2007
söz

Sabah bir belgesele rastladım Maçu Piçu hakkında. Kentin yerini belirleyen ve inşa edenlerin oradaki her tepeye tırmanmış, yıldızların konumunu incelemiş olması gerektiğinde falan bahsediyorlardı. "Antik çağdaki biri kadar bilgin var mı yıldızların konumundan, çevrendeki dağdan-tepeden vs." diye kendime sordum, evden çıkınca başımı kaldırıp bakmaya karar verdim. Arabaya gidene kadar unuttum....Akşama kadar söz, hocam. Bir ara bakıcam gökyüzüne.

Çağlar dedi ki...

zul 14/8/2007
hemen aklıma gelenler

hava durumu /görüş mesafesi

sonra:

"insan gözdür görüştür gerisi ettir"

sonra bir de şu dizeler:

"En uzak beyazlar,
En yakın ikindilerde, duygulu
Nasıl kısa kesmeli bilmiyorum?
Herkesin derdinden pay isterken.
Uzak kaderlerin suları çağlar simdi
Yıldızlar dökülür sonsuza içimizden."

Çağlar dedi ki...

xLethex 14/8/2007
hem/hem

hem uzakta hem yakında
öyle işte

Çağlar dedi ki...

eryol 14/8/2007
1.5-2km

balkonda,
yemek sonrasında,
uzaktaki binalara bakarım.
yakalayabilirsem,
güneşin batışını izlerim evlerin ardından.
yakın yakın bakmak içimi karartır..
uzaklara bakınca huzur dolar içime nedense
sığ bir bakış açımız oluyor gün içinde evet, en uzağı araba kullanırken oluyordur sanırım, yolun sonuna doğru bakarsın ya..
Aahh, tekne ile açıldığında denize,
bakacak öyle uzakların oluyor ki,
keşke dürbün olsaydı yanımda diyorsun.
uzaklara bakmaktan sıkılmıyorsun ama.
hem bilgisayar ekranı da yok..
birgün..
inşallah...

Çağlar dedi ki...

senfoni 14/8/2007
senfoniden

bulutlar,yıldızlar,gökyüzü...
mesafesi kadar inleyen rüzgar...
havlu, ayna,merdiven, iş arkadaşı gibi yakın olmalı onlarda...
çünkü dünyamızdan bir parçalar...kendi dünyamızdan...
bir yıldız nasıl yakın olur bize, bir rüzgar nasıl yakın olur...
günlük hayatımızdan bir sıyrılırsak
o zaman anlayacağız o yakınlığı
...

Çağlar dedi ki...

FARMAU 15/8/2007
*

Peki gözlerini hafifçe kısıp dalıp gittiğindeki mesafe ne kadardır?
Veya bu mesafeler uzak yapar mı bizi yıldızlardan ya da bulutlardan?

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 15/8/2007
**

her yeri görüyoruz belli bi mesafeden iyi hoş da kendi içimizi göremiyoruz.bazen davranışlarımızın sonuçlarını göremiyoruz diye bi sosyal mesaj verip gideyim:pp

Çağlar dedi ki...

isimsiz 16/8/2007
Gençlik, İstikbal vesair

zaman şimdidir. herşey şimdi.

Çağlar dedi ki...

seyr ü sefer 16/8/2007
Gençlik, İstikbal vesair

zaman şimdidir. herşey şimdi.

Çağlar dedi ki...

dolphinblue 16/8/2007
...

aynı evi, aynı yatağı paylaşan iki kişi arasındaki ulaşılamaz mesafeler nedir peki?

Çağlar dedi ki...

bitti 16/8/2007
...

hımmm konu görme mesafesi mi? yoksa gördüklerimizin bize olan mesafesi mi???
ya da konu neleri görmek istediğimiz ve neleri aslında görüp de görmezden geldiğimiz mi?
ya da gözün biyoljik sınırlarının ötesinde olan görme durumları ile mi ilgili?
bütün gün en çok pencerenin dışında duran ağaçları görüorum ben mesela olayın fiziksel yanı ile ilgilenirsek...ama ağaçlarla aramda iki cam koltuklar büyük bir masa vs var ve fekat ben onları değil yalnızca ağaçları görüorum...o zaman benim açımdan konu algılara dönüyor...algıda seçicilik bir nevi farklı yönden...
ve aslında düşünüorum ağaçlara baktığım zaman en bunaldığım anlar oluor ve ben genelde çok bunalıorum...ve o anlarda ağaçlara bakarken aslında gözümde başka şeyler canlanıor...şimdi canlanan bu imgeler de gördüklerim arasında mı oluyor yoksa onlar sadece zihinsel düşünceler mi???
aklıma ilhan iremin bir şarkısındaki şu tanımlama geliyor...
herhangibir sözcüğün işitimsel imgesinin anlıkta ona karşılık düşen kavramla buluşmadan yakalamak ve anlamak bir tansıktır...
yani söylenen her sözcük bir imge haline dönüşüp zihnimizde görüntülendiğinde de görmüş oluyor muyuz???
kafam iice karıştı=))))
bir de istikbal denmiş gelecek denmiş yoksa hayallerimiz amaçlarımız vs vs vs onlarda görüş alanımıza mı giriyor???
taam işin içinden çıkmak na mümkün bir hal aldı=))
saygılar...sevgiler...hürmetler...

Çağlar dedi ki...

isimsiz 16/8/2007
Banu geldiii;

HayAllah tam da benim korsan bildirilerime koza örecek cinsten bir yazı bu :P

Ayrıca yazıyı çok beğendiğimi de itiraf etmeliyim.

Gözle nesne arasındaki uzaklık. Entegre uzaklık.Görme alanındaki her uzaklık. Her boyutunun da içindeki uzaklık. Uzaklıkla nesnenin boyu ters orantılı oluşu. Gözün yorulması ya? Ya beynin yorulması? Onların durumla oranı?

Yattığı yerden bulutları seyreden çoban mı daha çok yoruldu, bu yazıyı beğenen okuyuclar mı?

Teleskobundan "macellan bulutsusu"nu seyreden gökbilimci bulutsunun mesafeden dolayı, şu anda dahi kaç yıl önceki görüntüsünü görüyor olduğunu dşündü. Yoruldu.


Gözlerini kapattı.En uzağı düşledi.

Çağlar dedi ki...

hicasliyok 17/8/2007
Ben ölçtüm 3,5 karış

Çağlarcım gerçek mesafelerimizi bilmiyorum ama; inan 3,5 HiçASLIyoK karışı kadar yakınsınız bana :) Benim için maddi olarak da manevi olarak da öyle..

Bu arada "Bu mutlu günümüzde sizleri de aramızda görmek" beni çok duygulandırdı. Tebriklerine çok teşekkür ederim :) Bir kere daha çok sevindirik oldum :)

ASLI

Çağlar dedi ki...

xLethex 17/8/2007
alakasız gibi sanki ama olsun. Kabul ediver nolcak sanki anacım. Biraz "acı'lı" bu ama olsun. Benden değil belki ama, benim hissettiğim şeyden olsun didim bi de. Bunları da bilerek başlığa yazdım zira merak ediyorum buraya kaç karakter sığı

"...gözlerimizi uzaklıklar değil ki yalnız
göze alamadığımız yakınlıklar da acıtır..." H.Ergülen

***sığı'ya kadarmış hahhayyytt. Devamı sığıyor, boşluklarla birlikte olacaktı :)

*** ve evet hava çok sıcak gene burada :p

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 18/8/2007
topla ki yeniyi dayayalım anacım.

* Atalet:
Güvercinler var bizde de. Nolcak. Cidden gözlerinizi dinlendirin demek istemiştim ben. Ama okurun başka alemlere dalmasını da seviyorum. Bakın altta bolca var.

* Başak:
Sözünü tutmuşsundur di mi.

* Zuleyla:
Denizci kız...
Mevlana...
Onun yazarını bilmiyom.

* Letiş:
Yakına baktığın kadar uzağa da bak.

* Gökhan:
Hayırlısı bakalım. Herkesin gönlüne göre...

* Senfoni:
Evet, farkedebilsek...

* Farmau:
Yapmaz. Gözlerini kısarsan geçmişine bakıyorsundur, ya da güneşe. Bakma güneşe anacım. Kör eder.

* İmbir:
Hobaa. Bilmem ben. Seni de başkası görüyor diyeyim bari.

* Seyr. lost olan mı?:
Zamanı yaşayarak biz yapıyoruz desek... gelir Banu kızar. O kızarsa ben de onun üstüne iki fiske Hawking atarım nolcak.

* Dolfin:
Paylaşmadım, bilmem.

* Bitti:
Aslında konu siz ne isterseniz o . Ben yazarken gözlerinize eziyet etmedin demiştim. Azıcık da sevimli tuzaklar kurmuştum canı isteyenin yakalanacağı. Yakalandınız, siz bilirsiniz konuyu.
Çok ilginç, uzaklara bakınca bunalan biri...
İlhan İrem karışık gelmiştir bana. Çok dolaylı anlatıyor. Usgörü diyelim biz senin o dediğine. O da görmektir tabii ki.

* Banu:
Beğenecen tabi leeyynn. İşin ne. Bi beğenme, bitersin.

* Aslınamıdiğerüniversiteli:
:)
Hakkın.

* Letiş2:
Adam sert bir gerçeği söylemiş. Göze alamadığımız yakınlıklar gözümüzü acıtır. Güzel. Evet.