4 Ekim 2007 Perşembe

Eski ikiliden

05:22 Şüküri: peki ben nasıl biriyim. hahamböceğine benziyo muyum mesela.
05:23 Eküri: oheee
  ne diyon olm
  kafka mı oldun
  gregor
 Şüküri: haham böceği değil.. hamam böceği tabi.
  yoksa daha çok başka bi böcek mi mesela.
05:24 kişiliğim bir hamamböceğininkine göre daha mı katlanılmaz mesela.
 Eküri: aaa ne biçim konuşuyon kuzum sen
05:25 Şüküri: peki bir kuzuya göre nasılım. sürü psikolojisinde yerim nedir.
05:26 Eküri: ben sürüleri sevmem dahil olmam o psikolociyi anlamam kiii
  sen nasıl hhissediyorsun kendini
  neresi senin yerin kimsin sen :D
 Şüküri: kuzunun kurt karşısındaki hissiyatı kurdun düşündüklerine dair empati kurarak mı oluşur acaba.
  yoksa fikir çok mu bencildir.
05:27 Eküri: dur düşüniim bunu
 Şüküri: bencil genden sonra bencil fikir yeni bir kitap başlığı olabilir mi. çok satar mı.
 Eküri: kuzusuna bağlı oo
  satar
05:28 ama yazmışlardır ona benzer şeyler
 Şüküri: kuzular büyüdüklerinde koyun olurlar. acaba olgunlukla sürü olanlar gençken anarşist midir.
  tek tabanca mıdırlar.
05:29 Eküri: ne farkeder
  sonuçta oluyolar işte
  gençliğin önemi kalmıyo
05:30 Şüküri: herkes birbirine kuzu atarak selamlaşırken günümüzde, biz yıllar önce kuzu atarak solucan öldürüyorduk. bu ne anlama geliyor olabilir.
 Eküri: nerden çıktı bu
  nerde yazıyo
  kim söylemiş
05:31 Şüküri: ben söyledim. sosyolojik analiz yapıyorum.
 Eküri: sen söylediysen anlamını biliyorsundur
  ne bu
 Şüküri: kişi kendi fikirlerine karşı objektif olabilir mi.
05:32 Eküri: olur da
 Şüküri: yoksa bu cümle bir anlamsızlık yığını mı
 Eküri: kodladığın konuyu anlayabilsem
  anlamsız durmuyolar
05:33 ?
 Şüküri: anlam nedir. kişiden kişiye değişmez mi.
  ben yaptım oldu denilen öbürüne yarım kalmış bu dedirtmez mi.
05:34 Eküri: ayy noluyo yaaaa
  kişiden kişiye değişmeyen anlamlar da vardır
 Şüküri: tamam bokunu çıkardım. artık bu diyalog alınıp yazı haline getirilebilir mi.
05:35 Eküri: he yaz olur



6 yorum:

Çağlar dedi ki...

xLethex 4/10/2007
...

ne diyon Çağlar sen ;)

Çağlar dedi ki...

somebuddy 5/10/2007
salak

Sevgili Bay Samsa,

İmdi bu konuşmaya psikolojik açıdan yaklaşacak olursak "kendini diğerlerinden farklı gördüğünden toplumdan uzaklaşmış ve yanlız hissettiğini, bu nedenle de bir umutsuzluğa düştüğünü" söyleyebiliriz. Ama "salak" olmamak için kesin teşhislerden uzaklaşıp, esas olarak tedaviye yönelmeyi uygun görüyorum :)

"kuzunun kurt karşısındaki hissiyatı kurdun düşündüklerine dair empati kurarak mı oluşur acaba? yoksa fikir çok mu bencildir?" diye sormuşsun, senin eküri de apışmış kalmış haliylen.. Tıp kı benim gibi :) Ama kasacak olursak: "Kuzunun kurt karşısındaki hissiyatı genelde "ahan da olum .ıçtın, hemen topukla"dır genelde.. Ki bundan kendini kurdun yerine koyarak düşünebildiği sonucu çıkmaz.. Ha gün olur da kurtla empati yaparsa kuzular ve sorarsa kendi kendine "acaba bu hayvanat neden yemek istiyor beni?" diye teslim olmaktan başka çözümü olmadığını anlayarak kaderine kuzu kuzu teslim olur.. Ve böylelikle de su akar gene yatağını bulur.." diyebilir miyiz?

Ha bir de şu "kişi kendi fikirlerine karşı objektif olabilir mi?" sorusu var.. İçinde bulunduğumuz boyutta bunun olabileceğine inanmıyorum.. İnsan kendi kişiliği, anıları, bilgileri, duyguları v.s. gibi öznel süzgecinden geçirirek yapartığından değerlendirmelerini ve bunlar olmazsa kişinin kendi de olamayacağından %100 objektiflik yoktur.. Ha, çok çaba harcarsa belki %10 objektif, %90 subjektif olabilir belki ama.. Kendinden sıyırılmadan zor.. Derim, bana "salak" denilecek korkusuyla..

Gelelim tedaviye.. Bir süre beyni kafanın içerisinden çıkarıp mutfaktaki kaplardan birinin içine koyup, o kabı da derin dondurucuya göndermen gerekiyor.. Bir de size "optimizm hapı" yazıyorum, bundan günde 2 defa, yemeklerden sonra alacaksınız, ardından da kaymaklı kadayıf kıvamını alacaksınız..

hamiş: tamam tamam salağım :)

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 5/10/2007
**

kuzu atarak selamlaşmak ne demek,kuzu atarak nasıl solucan öldürülür anlamadım.kuzu o zaman kurdun karşısında hissettiklerini kurban bayramında da mı hisseder.bizim düşündüklerimizle empati kurar mı.o zaman ben yiyemem bi daha :pp
aman boş ver kuzuyu falan şimdi çok güzel bi kuyu kebabı olur ondan oh miss ramazan günü canım çekti :))

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/10/2007
işte geldim burdayım ben bu işte ustayım - 8

* Letiş:
Valla ben bu yazıyı anlatamam arkadaş :)

* Sambadi:
Sonuç değişmez kuzu empati kursa da demişsin. Kaderci bir anlayış. Güzel münazaracı bir kuzu acaba ikna edemez mi kurdu.
Olumlu düşünce demişsiniz. Yok o, taze bitti. Sadece gülüyoruz :D

* İmbir:
Senin yaşın yetmez çocuum. Wormz diye bi oyun bilir misin. Bilmezsin. Bilsen anlardın :)

Çağlar dedi ki...

zuleyla 10/10/2007
?

"herkes birbirine kuzu atarak selamlaşırken günümüzde, biz yıllar önce kuzu atarak solucan öldürüyorduk." şunu bi anlayamadık gitti...
Hadidiyelim "biz yıllar önce kuzu atarak solucan öldürüyorduk" kısmı Wormza denk geliyor...
Kuzu atarak selamlaşmak de demek ya? hı?

Dur şöyle dolaşmaya devam ediim ben... başka eksik gedik yorum cevabı kalmış mı? :P

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/10/2007
kuzu atan ruhlar

* Zuleyla:
Efendim kuzu atarak selamlaşmak, boyu devrilesice feysbuk nanesinin içindeki salak bin tane şeyden sadece bir tanesi idi. atmadım. atılmadım. kaçtım. anlam mı, kim kaybetmiş de biz bulacaz...