2 Ekim 2007 Salı

İnsanlık tarihi için küçük bir beyin


Yemek yapmam lazım ama bunu yazmadan duramazdım. Biraz önce alışverişte idim bir markette. Market dediğime bakmayın, hasbelkader bulunduğum şehrin sanırım en lüks semtinin en lüks kısmının en yakınına açılan yepyeni, ülke çapında bilindik zincir bir alışveriş mekanındayız.(Sen niye orada idin diye sormayın, kalp kırarım) Hani biraz da ne alacağımı bilmez bir halde girmişim. Baya bayaa deli danalar gibi dolanacağım içeride hissiyatı var. Yani bakın bu bile gerginlik üretiyor bünyede. Tek bildiğim bi şekilli ekmek alayım da, ekmekten ziyafet çekeyim kendime.

Ama bilirsiniz şöyle bi salınılır markette, hani ben onları tanıyamasam bile belki birileri beni tanır da gel beni al derse diye. Klasik sağa döndüm, az ilerde köşede süt ürünleri ve kahvaltılıklar var. Düz git bulursun yani. Kolay. O kısımda buluverdim kendimi. Bakınıyorum, süt alasım var gibi geldi bi an. O arada da bi kalabalık oluşuverdi bu kısımda. Kısım dediğime de bakma ben diyeyim otuzbeş sen de kırk metrekarelik bir alandan bahsediyorum. Böyle heryer teyze doldu. Dur yok teyze demeyelim, hanımefendi doldu. İşte hepsi böyle süslü püslü, bakımlı, sarı hanımlar. Ama hani vardır ya, yılların sonunda o renk oturmuştur saça, hiç yabancı gelmez, anca bakımlı diyebilir bilgisiz erkek. Öyle hanımlar ellili yaşlarında. Gözlük felan da var ha bunlarda, bilinçli tüketici yani. Böyle altı yedi kişi varız ortamda. Bir tanesinin yanında da yirmibeş yaşlarında bir hatun. Dolgu topuk yükseltilmiş taban bot. Hani vardır ya bodurlar giyer çaktırmadan uzamak için. Ondan. Koyu kahve. Uzun krem etek. Pileli, dökümlü. Üstte kaftan yeşili(var mı böyle bir renk, yoksa da ben yaptım oldu) soluk sarı işlemeli ceket. Kahverengi renk, çuvaldan bozma çanta. Ben yapsam daha güzel duracak balyaj röfle karışımı birşey kafada, at kuyruk. Surat da sanırsın limon yalamış demincek. Böyle bir şekil işte. Neyse bu şekil bizim bulunduğumuz o kırk metrekarelik kısma giriş yapmış bize dönük şekilde, insanlık tarihini kökten değiştirecek şu cümleyi haykırdı:
"Ya anneğğ, ben zaten evdeki zeytinleri hiç anlamıyoaruuğm"

Evet, çok düşündüm marketten eve gelene kadar, aynen böyle dedi. Kafamı kaldırdım ve ne yazık ki annesi ile gözgöze geldim ve kaçırdım gözlerimi. Ama hissettiğim şu ki diğer tüm bilinçli tüketiciler de bu nidanın farkında idiler. Midemden büyüyerek yukarı çıkan ve ağzımın içinde zorla duran patlayarak gülme efektini tuttum tuttuuumm tuttuumm, ve... puhahahaaa diye gülmedim arkadaşlar. Erittim ve sinüslerden tüm kafama yayıldı, gözlerim parıl parıl oldu gülümsemekten, ağzım kapalı ama ağız çizgim kulaklarımda bir şekilde fırın tarafına kaçtım. Ekmeği aldım, dolanıp geri geldim. Süt aldım. Meyve sularında hala gülümsüyordum. Yani nasıl gülümseme ama. Orada olsanız canım canım diye şişen yanaklarımı sıkardınız, o kadar.

Ulan karı, o anda kafamda neleri uçuşturdun biliyor musun. Tahir ile Zühre'ye Röfleli ile Zeytin diye nazire yaptırdın bana o vakit. Zeytinin seni anlıyor mu peki dedim içimden. Ya da kafamdan annenin cevaplarını kurdum: "Gel kızım bak, burada halis mulis Türk kültürü, Gemlik zeytini, bunu anlarsın" falan...

Neyse zaten Dimes'in doğal sütü de yokmuş, başka marka almak zorunda kaldım.

Hey allahım, sırf keyfimi yerine getirmek için yarattın da bilmem kaç yıl sonra çıkardın karşıma değil mi bu şekilleri.

Not: Entegral ekmek almışım.. bak bak bak. peh.


10 yorum:

Çağlar dedi ki...

atalet 2/10/2007
..

hahahahahahahahhaah
bittim bittim gülmekten..

50lik teyzeler =P tanımlaması mı
kızın kılık kıyafet açıklaması mı..
sesi yüksek sesle tekrarlayıp.. duyup da kopmam mı..
senin gülümsemeni gözümün önüne getirebilmem mi..
o geçmeyen gülümseme mi..

hangisidir bilemiyorum..amaa....
hahahaahahahah..
ay iyi geldii..
akşam dopingi..

bak gördün mü..
alışveriş.. iyi gelir insana derler xxler de xyler anlamaz..
baaaaaaaakkk gördün mü??

benim de bir ikea sahnem var hafta sonundan..
kopya çekmek gibi olucak ama ben de anlatıcam işte..
kendi biloğumda..
yarın her zamanki saatte saatte.. =P

Çağlar dedi ki...

farmau 2/10/2007
:))

Çağlar ben tutamadım puhaha diye koyverdim hatta kızkardeşime sesllenip az önce '' canım artık rahat edebilirsin zeytinlerle kavgalı olan bir sen değilmişsin '' dedim çünkü hanımefendi ne zaman sofrada zeytin görse monologla yürüyen bir kavgaya tutuşur da:)) olayı çözdüm yani var bu zeytinlerde bişi:)))
hay Allahım ya hakkaten çok güldüm:))

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 2/10/2007
ehehe

teyzelere bayıldım hemen aklımda canlandırdım hiç zorluk çekmedim:)kızın saçını anlatış şekline çok güldüm hehe daha doğrusu kızı anlatış şekline çok güldüm:)kızın lafına çok güldüm:)tam eğlencelik kızmış ha alacaksın onu odanın bi köşesine oturtacaksın canın sıkıldıkça konuşturacaksın güleceksin oh miss:pp

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 3/10/2007
....

vardır öle tipik insanlar..
olmadık yerde karşına çıkıp ...
günün neşesi olan..
ve hatta hatırladın her an ...
keyfini yerine getiren....

-harbi zeytinler onu anlıyomu ki....

Çağlar dedi ki...

somebuddy 3/10/2007
önyargı

ya bu kadar önyargılı olmayalım lütfen.. hem nereden biliyoruz, belki o kızımız biz 4. boyutta sıkışmışken, 5. ve hatta 6. boyuta sıçramıştır da, zeytinlerle iletişim halindedir.. cık cık cık.. hemen vurun kahpeye, vurun kahpeye.. olmaz ki ama.. alla allaaa...

Çağlar dedi ki...

hbasak 3/10/2007
?

balyaj-röfle karışımı bir şey? Nerden biliyorsun böyle şeyleri? Ben bakıyorum bakıyorum saç görüyorum. Boyalı saç - boyasız saç. Daha ötesi çok komplike geliyor....Hem de sen yapsan daha iyisi duracak demek?! Gözlüklü-bilinçlitüketici hanımefendi tasvirine bayıldım....kızcağızın zeytinlerle iletişim probleminden ziyade senin tasvirlere güldüm yani...

Not: Entegral ekmek de nedir? Ne balyaj-röfle ne entegral ekmek hiç bir şey bilmediğimi farkediyorum bu blogda :(

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 3/10/2007
:))

bu kadar şaşacak ne var sanki ?
söylemiş işte ;
evdeki zeytinleri anlamıyorum diye...
iletişim kopukluğu var demek aralarında...
anlaşamıyo belki, ifade etmiş sorununu ...
kabulleniyo yani ..
kendisiyle ve zeytinlerle barışık :))))

*******
Çağlaaaar ...
seni balyaj - röfle karışımı saçla düşündümde ...
yakışır, tamam :))
kızma...
Yakışıklıya ne yakışmaz :)))

Çağlar dedi ki...

bulutruh 4/10/2007
jumbo mega !!

betimlemelere kahkahayı patlatıp bayanın söylediklerini düşününce... (zira türler arasında karar vermekteydi diye yorumluyorum kendisini )
. bir zeytini tükettirmek için üreticilere düzgün kelime bırakılmadığını söyleyebilir miyiz?
. seçim özgürlüğü fos kelimeler arasındaki bir mücadeleyse, oleik ve linoleik asitin suçu ne?
. hala o yeşil/siyah şeylerin neden sınıflandırıldığını anlamamışken beni aydınlatacak sabrı yetkin bir ademoğlu yok mu?

----
Hımm, "geri dönüşüm" muhteşem olmadı, evet. Ders ekleyip sileyim en iyisi.

Çağlar dedi ki...

yicemkelleyi 4/10/2007
lütfen

önyargılı olmayalım,hoşgörülü olalım.
"iyi zeytin nasıl seçilir anlamıyorum"
demek istemiş olabilir pekala

not: söz konusu yorumun yorum sahibinin de röfleli olması ile uzaktan yakından ilgisi yoktur.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/10/2007
işte geldim burdayım ben bu işte ustayım - 7

* Atalet:
Hehe komik di mi. Ama bak olay cidden alışverişte değil. Mesela bak ben o hanım kızımız ile herhangi bir alış-veriş hareketine girmedim. Girmem de. Bana yazık di mi :D

* Farmau:
Zeytin akıllı meyvedir. İnsanlığı barış içinde tutma görevi verilmiş kendisine. Zor anlaşılır evet. Ama yani, ne bileyim. Bunu bir tirada dönüştürmenin manası yok ki :)

* İmbir:
Eğlencelik niyetine... Ama düğmesi yok ki sussun. Başa dert olur sonra. Onu anlamadım, bunu anlamadım cart curt.. Gelemem hiç.

* Kadeh:
Zeytin böyle bir vatandaşı sanırım reddederdi. Zeytinin çekirdek-et oranı ile bu hatunun göt-beyin oranı.. Uyumsuz...

* Sambadi:
Noolduuu, zoruna mı gittii . eheheh.

* Başak:
Aslında Başakcım, ilgilenmek gerekiyor bu konularla. Sonra konuşacak konu bulamıyor insan. Şu tipler vardır ya fabrikasyon saçlı. Hepsi kahverengi-sarı karışımı saçlı kızlar.. Onlar eskiden kafalarına yaptırdıkları şeye balyaj derlermiş. Ama o çok çiğ dururmuş. Artık iyisi röfle... Ben yapsam kısmı palavra tabi tahmin edileceği üzere.
Entegral ekmek de içine tahıl niyetine ne buluyosan bas. Alıcı da bişey sansın, 5 katına sat... böyle birşey.

* Birdemetmavi:
Valla evet malumu ilan var idi orada.
Ben röfle değil de çelik gri saç düşünüyordum.. Biraz daha sitiresli bir hayatla boyamaya gerek kalmadan hepsini kendim grileştirecem sanırım :)

* Bulut:
Sabırlı bir insan olarak tanınmamaktayım :)
Ama isteyene bolca zeytin betimlemesi var. Ama bunların hiçbiri hanım kızımızın dediği gibi anlaşılırlık, anlaşılmazlık içermemekte.

* Kelle:
Hehe ne kadar iyi niyetlisin sen abacım. Ama bu hoş bir haslet :D