7 Ekim 2007 Pazar

Kendini üzümsüz bağcı gibi hissetmek


Efendim hiç başlamadan şu görüntüyü koyalım, zira bunun üzerine konuşacağız bolca. Konsantre olun ve yutun tüm fotoyu. İyice bakın. Hah, ezberlediniz di mi. Hadi başlayalım fotonun altından.


Bu görüntü bizim evin oraların gugıl ört görüntüsü. Üstünü biraz boya kalemleri ile kurcaladım.

Ankara Çayyolu'nda yeni mekanlar açıldı üzerinize afiyet. Ne bileyim; Kıtır, Onbaşılar Kebap, Özsüt, Lagos, Kukla Kebap, Mezzaluna, Wox gibi mekanlar. Şu sarı raptiyeler onlar. Sağolsunlar gelmişler başımız üstüne ve fakat bu mekanlar burayı mesken tuttuklarında buraların müşterileri de gelmekte. Bu müşteriler koca Ankara'da başka yer yokmuş gibi davranır oldular. Hepsi şu siyahla çizilmiş poligonun içine arabalarını doldurur oldular. Bi de işin kötüsü sanki şu görüntüde herhangi bir yerde tabakhane varmış gibi(ki yok) sürmekteler araçlarını. Kardeşim bura bi mahalle, az ötede bi dolu insan evlerinde oturuyor. O yol(görüntüde enlemesine batı-doğu istikametinde uzanan şose) sizin bu mekanlarınıza varmanız için yapılmadı. Daha ileri gidiyor bak. Bina var orda. Çekil geçecem lan, anlasana. Bu bi dert. Yani biz uslu uslu evimize varmaya çalışıyorken eleman(bakın baba parası ile benim adını söyleyemeyeceğim ciplere binen döt laleleri.. diyerek adam kategorize etmemeye çalışıyorum) yolun soluna park etmiş, sağına da etmiş. Biri karşıdan geliyo, park arıyo. Önümdeki casarca ferruginea da sanki otopark içindeymişiz gibi bekliyo mal mal. Hey allahım, sonra küfretmeye günah derler. Neyse bu benim son bir ay içinde bi hoş olmama sebep ilk konu. Diğer paragrafımız bunun bir yan etkisi olacak. Buyrun.

Mirim, insanları buraya getiren ana yol da resmin sağındaki güney-kuzey istikametindeki asfalt.
Kuzeyden bu mekanlara geliş(mekanlara dediğime bakmayın, bizim ve birçok insanın evlerinin oraya işte) görüntüde sarı işaretli hat.
Geliş eğer güneyden oluyor ise kırmızı hat izleniyor.
Gidiş ise kuzey ya da güney hedef farketmeden beyaz hat ile yapılıyor.

Hemen farketmişsinizdir ilk sıkıntıyı. Görüntüde sağ altta küçük mor poligon, kırmızı ile beyazın kesiştiği kızım yani, ilk dert noktası. Kaza olmasa da trafiği kilitliyor gecenin bir saatinde. (Mekanların çoğu içkili, geç vakte kadar çalışıyor) Bu derdi küçük olarak belirtmemin sebebi yolun yükselti olarak normal, yani düz, eğimsiz olmasından ve bitki vb. olmamasından dolayı herkesin herkesi görüyor olması.Yani burada kaza yapan bakmıyordur, baksa da görmüyordur.

İkinci mor poligon daha büyük dikkat ederseniz. Anlatayım. Burada yol eğimli, yani meyil var. Ayrıca dikkat edilirse bir beyaz bina var orada. Mahalleden çıkarken sağa(güneye) kıvrılırken virajın ilerisi görünmüyor. Ayrıca buraya bu mekanlar için gelenlerin çoğu burayı bilmiyor, girdikleri yolun iki yönlü olduğunun farkında değiller. Ters açılı, ters meyilli ve önü görünmeyen viraja öyle bir giriyorlar ki eğlencelerinden dönerken... karşı şeride geçiyorlar ve karşıdan gelip evine varmaya çalışan amca ile kafa kafaya geliyorlar. Bu akşam gelirken şahit olduğum ve bu yazıyı yazmaya iten kaza da tam bu şekilde bu noktada olmuş. Ya işte böyle sevgili okuyucu. Kendimi kötü de hissettim ha, yani böyle bir problemi öngörmek çok basitti. Ayan beyan ortada yani bu dert. Keşke önceden yazsa idim dedim. Aklımdaydı harbi.

(
- Ülen düdük, sanki tüm memleket seni okuyo da.
- Ama abi, kumsal, denizyıldızı?...
- De hayde get.
- Pardon abi.
)


Not: Mekan Alımcı Park Villaları, Sözde sokak olan ama insanlık tarafından otopark gibi kullanılan caddemiz de Park Caddesi. Artık neye yarayacaksa.
Not2: Görsel destekçimiz gugılört'e teşekkürler.
Not3: Yanlış anlaşılmasın, ben de içerim sıçarım. O ayrı. Çağır taksiyi adam gibi git. Di mi.


22 yorum:

Çağlar dedi ki...

kim olucak atalet elbet.. 7/10/2007
..

di desem kaçsam..
ne kadar kıkırdadığımı soora anlatsam..
hele şu ferrucinae mi ne..
bi bakam gerek guglın topraksızına..
kötü bişey midir..?? =P

Çağlar dedi ki...

uykum var atalet 7/10/2007
..

dayanamadım baktımmmm..
hahahahahah


http://www.grid.unep.ch/bsein/redbook/txt/tadorna.htm?%20AVES

************************
atalet'in verdiği linki biraz düzelttim bloon görüntüsü için, bu da aynı yere gidiyor ;)

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 7/10/2007
**

kötüymüş.bu mekanlar için bi otopar neyim düşünselermiş keşke.yolu falan da genişletseler tek yön yapsalar vs.gibi herkesin kolayca düşünebileceği şeyleri neden yapmazlar,parayı insan canından değerli bulurlar bilinmez.insanlarda dediğin gibi alkollü araba kullanıp insanların canını tehlikeye atmasalar keşke.ama o kadar söylenmesine,o kadar kazalara yol açtığı bilinmesine rağmen gene de insanlar ders almıyor bana bi şey olmaz diyor.

Çağlar dedi ki...

zuleyla 7/10/2007
...

pazar neşesi niyetine okudum... Benim dramımdan sen nasıl neşe çıkarırsın dersen... öyle işteee...
dur sana zahmet olmasın diye yoruma vereceğin cevabı da yaziim...

"neşelendirebildiysek ne mutlu"

:P

Çağlar dedi ki...

hbasak 7/10/2007
trafik sorunu

Mahalledeki yeni mekanlarınız hayırlı olsun....Bizim burada evin civarında da var o mekanlardan, yaz geceleri havai fişekleri susmayan cinslerinden (sizin havai fişekleriniz var mı?); o tür yerlerin ne bela olduğunu bilirim. Bir tanesi var ki yanında kocamaan bir otoparkı olmasına rağmen müşterileri otoparka girmektense binanın tam önündeki 5-6 arabalık alana park etmek konusunda çok ısrarlılar, tam kapının önüne park etmek ya da oradan çıkmak için uğraşan araçların yolu tıkamasından, mekanın kahyasının bu araçlar için yolu kesmesinden gına geldi (Mekan:Anadolu Et Lokantası. Belirtelim de bizim kumsaldaki-deniz yıldızlarına bir katkımız olur belki. "İlgililer, lütfen park ettirmeyin lokantanın önüne, yandaki otoparka alın tüm araçları. Kahyalarınız da zıplamasınlar yolun ortasına, ezilip gidecekler.") .

Benim kardeşim de Çayyolu'nda bir aydır Ramazan nedeniyle yaşanan fırın önünde park etme çılgınlığından şikayetçiydi. Müslüman adam illa ki iftar saatinde eve gitmeden pide alır düşüncesiyle, flaşörleri yakıp yolun ortasında durma hakkını kendinde görüyor insanlar...Aynı sorun Bursa -Geçit Köyü fırınlarının önünde yaşanıyor....Yani ister içkili eğlenceden dönen senin lale benzetmesiyle kategorize etmemeye çalışarak betimlediğin insan tipi olsun, ister iftar sofrasına pide götürmeye çalışan aile babası, ister başkent Ankara, ister yeşil-Bursa hiç farketmiyor, trafikte saygısızlık-düşüncesizlik-bencillik (neyse işte daha güzel tanımlamalar bulmayı sana bırakıyorum, çağlar) akıl almaz boyutta.

Bu arada uslu uslu eve varmaya çalıştığından eminsin di mi çağlar, 5. vitese falan ihtiyaç duymuyorsun? Şahit olduğun kazadan ötürü geçmiş olsun....

Çağlar dedi ki...

pelinsworld 8/10/2007
:))))

hhhaaaah az kaldı
aldık adresi geliyoruz
önce sizde bir kahve
mezzeluna da ravyoli
kukla kebapta beyti (ıyyk hiç sevmem)
wox ta da (ramazan sonrası) absolüt yuvarlarız
biraz ulaşmakta sıkıntı çekip s çizen makas atan sürat yapan gençliğe çelme takıp yine de geliriz :))))

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/10/2007
işte geldim burdayım ben bu işte ustayım - 9

* Atalet:
Valla o latince ismi ilgili insan müsveddesine küfür temalı betimleme olsun diye yazdım ama.. Ne bileyim. Önce g-a-v-a-t diyecektim, blogcu sansürledi. Ben de sonra daha kibar a-n-g-u-t diyeyim dedim. Sonra da latince ismi daha bi hoş duracak dedim :D

* Atalet2:
Evet fotodaki arkadaş yukarı yorumda belirtilen ikinci sıfat...

* İmbir:
Otopark... buraları bu kadar yoğun talebe göre düşünmedikleri aşikar. Yapacak pek fazla birşey yok. Hani istanbul avrupa yakasında istiklal, ya da bağdat caddesi, ya Antalya'da Işıklar caddesinin 100 metrelik bi küçük örneği diyelim..

* Zuleyla:
Kıza bak, yorumu da kendi cevaplamış. Sorsak göbek bağını da kendim kestim diyecek :D

* Başak:
Havai fişek.. yok yapmadılar.
Ya evet Çayyolu köyünün içindeki Hazer ekmek fırını. Hiç bulaşmıyorum oraya ben.
Ve evet 5e felan çıkmıyorum o sokakta, çıkamıyom :P

* Pelin:
Gelin buyrun başım üstüne. evde değil dışarıda, mekanda ağırlamakta ne var. di mi :)

Çağlar dedi ki...

alpernatif 8/10/2007
:)

ben biliyom buraları

Çağlar dedi ki...

balerina ciftir benim adım :) 8/10/2007
:))))

işte geldin ordasın ya çağlar
şu ayak izlerin neyin nesi
Pln

harita harici yerlere bakınca daha ilginç manzaralar görmeye başladım bu sanal alanda :)
hırsız banyonuzu mu kullandı=)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 9/10/2007
he buralar böyle

* Alper:
Ne güzel işte abi. Biz de zaten burda mekan tanıtıyoz. Sen tanıyomuşsun.

* Pelin:
O yandaki şey benim foto çeken cep telefonu sahibi olduktan sonra mal bulmuş magribi gibi etrafa saldırıp çektiğim fotolardan seçtiğim bir albüm linkidir. biraz foto var orda birkaç albümde. Baktım etrafıma, herkes yapmış, kıskandım ben de yaptım :)
Ayak izleri.. banyo değil, balkon. Sanat yaptım ben orda :D

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 9/10/2007
**

balkonu yıkamayıp çıplak ayak gezince sanat mı oluyormuş :PP

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 9/10/2007
tükürcen mi

* İmbir:
He öyle, ben yaptım, oldu :)
Böyle sanatın içine tükürürüm diyosan, önceden haber ver ama :D

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 9/10/2007
**

yok yaw tükürürsem çamur olur bozulur :p
bizim balkonda da aynı işlemi yaparım sonra ortak bi sergi açabiliriz:)
neyse efenim konu saptı biraz kusura bakma

Çağlar dedi ki...

kimden mi? Tabii ki isimsiz thenumber1dan :) tama 10/10/2007
ipuçlarını birleştirdim..:)

Yazmim bişi diyodum da dayanamadım yine..
..
Çağlar'da bu aralar var bişiler..
Çıplak ayak pozların gölgelerini çekiyo, karoların altında bir sırrrr mı yatıyor yoksa?
Gugıl örtte verilen krokilerle dikkatimizi başka bi noktaya çekmeye mi çalışıyorsun ya da?
Eküri'ye herkesten farklı olduğunu hissettiğini düşündüğün açıklamalar falan..
Şarkılarda da aynı tuzağa düşüyorduk az kalsınnn, odan niye kireç tutmuyor ki acabaaaaa???
..
Çağlar itiraf et..!!

Kimseleri bilmem ama, benim gözüm üstünde haberin olsun ;)

...

dipçik not: İdare ediver bu kadarıyla dersin sen şimdi bana..
İdare edemem Çağlaaaaar, anlıyo musun idare edemeeeeeeeeeeeeem.. :))

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/10/2007
patateesss

* İmbir:
Ne demek, sapsın. Battı balık yan gider. (Acaba yengece mi özenir)

* Gizem perdesini genele aralatmayan isimsiz :P

Nedir kardeşim bu bloa gelen herkesin kendini herkül payro ya da komser kolombo gibi hissetmesinin hikmeti. O kadar mı şifreli yazıyorum yahu. :)
Tekrar ediyorum, o yandaki çıplak ayağın üzerine bastığınızda(tıkladığınızda) gittiğiniz albümler benim birkaç aylık fotocuklarımdan seçme. (Arada misafir fotolar da var, hakkını verelim) Yani ayak izi, parmak izi felan yeni değil, eski yara :D
Gözün üstümde gözün üstümde, hımm ıımmm. Ne gördün ki acep, dişimde yeşil bişi mi var :D
(Bizim istihbaratçılar ormandan tutmuşlar geyiği, koymuşlar çuvalın içine, getirmişler. İki tekmelemişler, içerden ses: - Patateeess)

Ama şöyle diyeyim, ne vardı ise tamam oldu artık ;)

Çağlar dedi ki...

atalet 10/10/2007
..

herkül payro diil o
puaro =D


***************
al bu da değnişik yorumaltı(çınaraltı ya da kemeraltı gibi) olsun.
benim dilim ecnebi diline anca bu kadar dönüyo, dilimi başka alanlarda daha verimli kullandığım tevatürden ileridir ama :P

Çağlar dedi ki...

Icha 10/10/2007
:)

Güldüğüme bakmayın valla daha fazla bakamıycam tepeden, zira bende yükseklik korkusu mevcut..
Şu kıtır'ı duymuştum, ne tarafta kalıyodu o, bi daha bakiym ona bari.. Yolumuz falan düşer, sonra şaşırmayalım nereye geldik diye..
...
dipçik notçuk: vur duvara olmasın dedik..

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/10/2007
hastayım kendimee

* Icha:
Nası da biliyom ama. hehe
Ha bu arada herkesler gelcez gitcez etcez bitcez diyolar ama pek bişey gördüğümüz pek yok daha bizim :D

Çağlar dedi ki...

Icha 10/10/2007
aaaa

Ben bilmediğini düşünmemiştim ne yalan söylim :S
Başkalarını bilmem..!! ben ilk defa diyorum gelcem diye :)

He sen o yüzden öyle dediiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin :))
Ben hakkaten anlamadığını düşünmemiştim çok pardon yaaa..
Hani cidden ama düşünmemiştim..

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/10/2007
emin olmak gibisi yok

* Icha:
netleşeli oluyor bir 3-4 yorum. neyse, anlaştık o vakit :)

Çağlar dedi ki...

Icha 10/10/2007
tekrardan

Tamam o vakit.. :)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 11/10/2007
he

* Icha:
vakit, dem, baş, ser. uyku.