17 Kasım 2007 Cumartesi

İstek üzerine en kemiksiz tarafından, Karadeniz


Önnot: Dikkat, dikkat!!! Parça tesirli, ağır yazıdır. Sadece okursanız tamam ama, aralardaki vidyoları tıklar da dinlerseniz, sorumluluk kabul etmiyoruz. Ha bu hale rağmen niye yaptın böyle birşey derseniz de, istek ağır yerden geldi, hakkı da varmış, karşılamamak olmazdı, ondan yazdık.
Önnot2: Yakın bi arkadaşla birlikte hazırladık bu yazıyı, ona da buradan en bolundan teşekkürler. Onda fikir, bende amelelik.

******
Oy benim sevdiceğim, Divane aşık gibi

Oy benum sevdiceğum oy
olur mu böyle keder
of sürmene yaylasi (da)
onbeş doktora bedel

Arakli'dan Yomra'dan oyy
gel gidelum Pazara
ben Pazar'da duramam
Beni Rize'de ara
ben Pazar'da duramam oy
İstanbullarda ara.

Tirabzon buyük şeher oy
doyamadum tadına
uzaktan sevmek olmaz (oy)
gel yakına yakına

divane aşık gibi de dolaşirum yollarda
kız senin sebebune yar senin sebebune
kaldım istanbullarda kaldım istanbul

sar belune belune da karadeniz kuşağı
e kız sen de der misun e kız acep der misun
alsam ha bu uşağu alsam ha bu u

yüksek dağın kuşiyum da selviye konacağum
iste beni anamdan iste beni babamdan
vermezse kaçacağum vermezse kaça

al şalım yeşil şalım da dağlari dolaşalum
sen yağmur ol ben bulut sen yağmur ol ben bulut
Maçka'da buluşalum Maçka'da bulu

http://www.youtube.com/watch?v=rbSSoyVoWBY

*******
Denizde karartı var

Denizde kararti var
bu gelen kayik midur
ben ozledum yarimi
ağlasam ayip midur

oy dumanlar dumanlar
hep dağlari sardunuz
yureğumun derdini
bilseniz ağlardunuz

karardi karadeniz
taşti bu yana taşti
haber verun yarume
gözlerim doldi taşti

gemi mil ilen olur
sevda dil ilen olur
güzeller çok var ama
meyil birine olur

http://www.youtube.com/watch?v=-nE3fKxzsb0

******
Gelevera Deresi

koyverdun gittin benu oy koyverdun gittin beni
allahundan bulasın oy allahundan bulasun
kimse almasun seni kimse almasun seni
yine bana kalasun

sevduğum senun aşkun ciğerlerumi dağlar
hiç mi duşunmedin sen hiç mi duşunmedun sen oyy
sevduğun boyle ağlar sevduğun boyle ağlar

gelevera deresi oy gelevera deresi
iki dağun arasi oy iki dağun arasi
yuzunden silinmesun yuzunden silinmesun oyy
biçağimun yarasi

http://www.youtube.com/watch?v=Gf8QzYw0U9s

******
Karaduman

ha bu akan dereler denizlera dolacak
soylesena güzelum sonumuz ne olacak
ha bu akan dereler denizlere dolacak
ah duman karaduman sardi dört yanumizi
ander kalsın sevdaluk oy alacak canımızi
ah duman karaduman sardi dört yanimizi
ha bu ander sevdaluk da alacak canumizi

dere akar taş ile gözum doldi yaş ile
nerele gideyim ha bu garip baş ile
dere akar taş ile gözum doldi yaş ile
gurbete mi gideyim bu sevdali baş ile
oy gidi karadeniz sardi dört yanimizi
ander kalsin sevdaluk oy alacak canimızi

http://www.youtube.com/watch?v=Ntp4fnHLr84

Not: Biliyorsunuz, türkü konusu karışık. Farklı çeşit, isim, sürüm bulabilirsiniz hepsi için. Biz bunları böyle duyduk, yazdık. Saygılar.

17 yorum:

Çağlar dedi ki...

hbasak 18/11/2007
türküler

çok türkü bilmiyorum, bildiklerim arasında "denizde karartı var", en sevdiklerimden. Bugün duyduğum bir türkü de en sevdiklerim listeme girdi, bloguma aldım, buyrunuz bana da beklerim

Çağlar dedi ki...

banu 18/11/2007
parça tesiri

ah çağlar ah.
türkülere şimdiye kadar neden uzak kaldığımı bilmiyordum. bak, karadauman mahfetti işte, durduk yerde.

Çağlar dedi ki...

baliq 19/11/2007
...

"gelevera deresi"!!

dinner dinner kahr-
olur insan..

baaağlııııığqqqqq!!!!

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 19/11/2007
**

çok hoş çok hoş..hepsi bir birinden güzel.türküleri seviyorum.karadeniz türküleri de çok güzel oluyor.

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 19/11/2007
ne güzel

özellikle zaman ayırıp hepsini dinledim. Sözleri de yine blogdan takip ettim. Yeni olan Karaduman' dı. Ama o da okadar güzelmiş ki. Fülüt gibi bir çalgı var arka planda acayip bir boyut katıyor...

Çağlar dedi ki...

eryol 19/11/2007
caglarim

kralsın
yutüp linkleri ile çok güzel olmuş.
pileylist gibi tutarım ben bu sayfayı
oradan istedikçe bas dinle
eline sağlık :)

uy, mest oldum

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 20/11/2007
Yazı gibi Yorum ve hatta Cevaplar

Ayrı yazı olarak yazmaya gücüm yetmedi. Şuracığa karalayayım, hem içimden çıkmış olsun, hem de saklanmış...

***********************
Venn Şeması ya da Kesişen Kümeler

Kaç çocuk doğar, kaçı yaşar. Kaçı büyür, büyürken müzik yapma hayali kurar. Kaç çocuğun talihi doğduğu coğrafyadan kopabilir, ya da kaçı böyle sanır. Kaçı coğrafyasını bir değere çevirir. Kaçı hayalini gerçek yapar kendi coğrafyası ile yoğurarak. Kaçı milyonlara ulaşır. Kaçı öfke ile beslenen müzik türünü yapar, isminin anlamı "öfkesini yenen kimse" demek iken.
Kaç nükleer santral vardır dünyada. Kaçı patlamıştır. Kaçı ölüm saçmıştır. Kaçı Öfkesini Yenen'in coğrafyasına değmiştir. Kaçı kaç kişiyi hasta etmiştir. Kaç kişi ölmüştür.
Kaç çocuk doktor raporu "ayakta durması ve dahi konuşması mümkün değil" der iken konser verip "hadi burayı yıkalım" demiştir. Kaç çocuk coğrafyasının kötü kaderine isyan bayrağı olarak ölmüştür.
Bu çocuğun zarları atılırken azıcık bari lodos esmemiş midir. Poyraza mı denk gelinmiştir.
********************

Neyse, biz cevaplara geçelim:

* Başak:
Valla ben de pek bilmem ama böyle birkaç tane vurucu olanını biraraya koyunca hoş oldu evet. Seninki de anlamlı türkü imiş.

* Banu:
Öyledir, durduğun yerde, öylece sessiz dururken içini yakar.

* Balık:
Birçok insan ne güzel yorumlamış.

* İmbir:
Coğrafyadır türkü herhal. Hepsinin kendi tadı.

* Yec:
Sen dedin diye tekrar dinledim ben de. Sonra gugıla sordum. Sürmene kavalı var, Karadeniz zurnası var, tulum var, mey var. Var oğlu var karadenizde. Bilmem ki acep hangisi.

* Gökhan:
Ne demek, sen istersin de yazmaz mıyız. Al, tepe tepe kullan abicim.

Çağlar dedi ki...

surgun004 20/11/2007
:)

bütün bu ezgileri erkan oğur ve kazım koyuncudan dinlemek harika
şevval sam'ı da unutmamlı dimi :)

Çağlar dedi ki...

sojo 20/11/2007
!

ben kesişen kümelerini okuyunca ağladım.. duygusal sürgündeyim zaten...

oldu mu şimdi;??

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 21/11/2007
Ven Diyagramı

Ayrı bi yazı olarak almak lazım sanki...
Toprağı bol olsun Kazım Koyuncu' nun.

Çağlar dedi ki...

Icha 21/11/2007
birkac cumle de benden..

Kutugunde "rize" ibaresi gecen biri olarak, oncelikle bugune kadar niye boyle birsey yapmadigimi bana hatirlattigini soyleyerek soze baslamak istiyorum ve ardindan da tesekkur etmek..
Istekte bulunan arkadas da sagolsun varolsun, muzik arsivimi yeniden kurcalamama vesile oldu bu hos yazi..

Ama ayrica Kazim Koyuncu'yla ilgili yazdiklarina bikac cumle soylemeden gecemezdim, olumune gercekten sarsilan insanlardandim, Kazim vefat ettigi saatlerde sanirim saat 10 sulariydi anadoludan avrupaya geciyordum ve telefonum caldi. Arayan olumu en agirindan yasamis gonul bagimizin kuvvetli oldugu bi dostumdu, arar aramaz soyledigi su oldu..
-Ayca Kazim da oldu..

Yillar gecti, o iz gecmedi..
..
..
Gurur ve onur duydum,bir karadeniz pacisi olarak bu hos yazidan oturu, tekrar tesekkurler..

Çağlar dedi ki...

atalet 21/11/2007
.

öfke ile beslenen müzik...
kötüye duyulan öfke..itiraz .. öfke sayılır mı..
bu tazyıyı.. ana sayfaya çeksen.. açsan üstünü..
dedim

Çağlar dedi ki...

verocka 21/11/2007
ben bu başlık konusuna yorumlar bölmünde karşıyım ama mecburiyet var o yüzden yazıyorum başlığı

efendim
sebebi ziyaretimiz bir iadeyi ziyaret değil aslında.

ya ne beki sorma hakkınız her zaman gizlidir

evet kumpas düzenledik .. ilk yazını yeniden yaınla adı altında amacını bir kaç kez açıkladım .sizede davet göndermiştim.

burda haklılığınız var bir grup etkinliği ve davetler aynı biçimde yapılıyor.
ama başka çaresineide bulamadım

neyse

biz sizin ilkyazınızı yeniden görmek isteriz efendim. Gerci ben arşivdenokumuştuk

gelelim yazınıza. Bir karadenizli olarak
bir iki türküde ben sölemek isterim
en karadenizli halim ve ağzımla

tabancamın sapını gülle donatacağım
alacağım başka yar
seveceğim başka yar
seni çatlatacağım

yine bir batum türküsü

bunu çok sesli bir biçimde sölediğimi düşünürseniz , türkü anlamını bulur

ben giderim batuma
batumun batağına
pencerden içeri
al beni yatağına

nazlı yarim geldüm sana
fistanını toplasana
kemenceler çalınıyor
bize horon oynasana

heee heee
aslında şu kitap mevzusu daha önemli bir konu aslında

"genç werterin acılarını" yeniden okuyasım geldi

uzadı yaaaaaaaaaaf.

ne denir "sevgliyle kalın" demekle kalınsaydı diyerek

sevgiyle kalın diyorum

Çağlar dedi ki...

somebuddy 21/11/2007
yazınsal yoruma yorum

bunlara kesişen küme değil de, kesen kümeler demek daha doğru olur Çağlar ya.. kesen, biçen, kıyan kümeler.. bir kümenin içerisindeki "ölüm", yutan elemandır hatta.. öfke ise ölümün türevidir.. tümevarımdan hareket edecek olursan ona da yutan eleman dememiz mümkündür..

bir çocuk bile ölürse, bırak hayalini gerçekleştirmeyi hayal bile edemezse , öfkesini yenemeyen tarafından yenirse, poyraza denk geldiyse o küme onu yutmuş demektir..

Çağlar dedi ki...

yokumolmucamda 22/11/2007
"yokum"

:)
karadenizliyim....
vidyolarıda pc imde bi problem oldugu için izleyemiorum:(

Çağlar dedi ki...

SunnyCameHome 22/11/2007
***

Güzel oldu bu türküleri dinlemek...

O zaman istekte bulunanın, fikir verenin, emek harcayıp yazanın Allah tuttuğunu altın etsin, ne muratları varsa versin, dert yüzü görmesinler inşallah diyelim...
Bak ne güzel dua ettim... :P
....
Yazınsal yorumu okuduktan sonra da şunu merak ettim:

Öfke ile güç kapışsaydı kim kimi yenerdi acaba?

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 22/11/2007
topla bozan çağlar laf yetiştirme çabasında

* Sürgün:
Dikkat edelim, genelde Erkan çalar, arkadaşı İsmail söyler :)
Kazım, Şevval ve bir çok hakkını vererek söyleyene de buradan teşekkür etmek borcumuz.

* Sojo:
Yazmasam bende kalacaktı, böyle daha iyi oldu. Ağlamayın, hakkını verip hatırda tutun konuyu arkadaşlar. O yeter.

* Yec:
Abi böyle kalsın istiyorum, izninizle. Amin hem.

* Ayça:
Oralardan nasıl görünür bilmem ama ben çocuğu gittikten sonra bildim. Yani öyle sizin gibi bilirliğim yoktur. Hani böyle yazdık ya, sürekli takipçisi olduğum izlenimi çıkmasın, kaçırmışız.
Memleketin trajedisinin dal gibi ince bayraklarından biri dahadır Kazım.
İltifatlar için teşekkürler.

* Atalet:
Anacım, lütfen, izninizle böyle, burada, saklı kalsın. Hem harbi bilen, ilgilenen gelir, okur. Öfkenin de tatlısı çok. O sorduğun öfke öfke olmazsa eğer, "delikanlılık" erozyona uğrar. Bırak o öfke öyle kalsın.

* Verocka:
Ne desem ki...
Yazılara çok önem veriyorum. İnadına arşive gidin bakın istiyorum belki biraz da şımarıkça.
Türkü sözleri için teşekkürler.

* Sambadi:
Bilakis, öfke bu örnekte inadına hayatın, yaşamın kendisidir. Düzelteyim. Yoksa genel anlamda dediklerin katılıyorum.

* Yokum:
Ben de su yoluyla komşunuz sayılırım Antalya'lı olarak. :)

* Sunny:
Dualar için amin inşallah diyelim :)
Öfke gücedir zaten. Tutunamayanlardan olur karşısında.