10 Kasım 2007 Cumartesi

Kabzımal, Garson ve öküz


Halde, meyve sebze ne ile taşınır. Kasa ile değil mi. Basit soru, basit cevap.
Ama bakın portakal kasası ile şeftali kasası bir olmaz. Bir kasa portakal yirmi otuz kilo gelirken; yirmi, otuz kilo şeftali bi kasada durmaz. Şeftali kasası ince ve ben diyeyim üç, siz deyin beş kiloda tamam olur. Portakal kasasına kavun koyunca da anca üç tane alır. Ya karpuz, onun kasası kamyon kasasıdır. Yani kabzımal diye küfür niyetine kullandığın sıfattaki adam sana karpuzu da, kavunu da, portakalı da, şeftaliyi de hangi usul, adap ve yöntemle getireceğini adı gibi bilir. Hepsi kasa ile gelir ama her kasanın bir inceliği vardır.

İçecek bardaktan içilir, değil mi.
Eğer rakı sonrası cila için değilse, bira için bira bardağı vardır. Rakı için de rakı bardağı. Kimse itiraz etmesin, çay ince belli ile içilir. Yokluk zamanı nostaljisidir, rakı da ince belli ile içilebilir. Hadi şampanya kadehi, şarap kadehi falan diye abartıya kaçmayalım ama, bira bardağına şarap koyanı da adam yerine koymazlar. Yani demem o ki, hepsi bardaktır ama masaya hangi içecek hangi bardakla gelecek, garson bilir.

Kabzımal bi kamyon karpuzu indirirken bi karpuz patlatsa üzülür, garson masaya bir damla içecek damlatmamak için gayret eder.

Peki ya özgürlük, demokrasi, hürriyet, istiklal, istikbal ve dahi bilumum kutsal değer?
Kara kaşlı, kara gözlü bebelerin tepelerine, düzlerine, nehirlerine bu kutsal değerler tankla, topla, tüfekle mi gelir.
Orada sönen kabak çiçeği değil, candır. Dökülen şarap değil, kandır.
Bunu yapana insan denmeyeceği açık, müttefik mi demek lazımdır.


13 yorum:

Çağlar dedi ki...

hicasliyok 10/11/2007
YORuldUM

Geldim, okudum, efendice yorumumu yaptım, gittim.
Görüşmek üzre Çağlarcım. :)
ASLI

Çağlar dedi ki...

alpernatif 10/11/2007
...........

Arada bir gazetede ibare atılır "köpekler" diye
Bunu yapanlara köpekte denmez
Köpek dosttur,arkadaştır,her şeyden öte sadıktır
Köpeğin de bir haysiyeti vardır
Kundaktaki bebeği kurşunlayan ne tür bir aklı evvellikse
Buna isim vermek başkalarına mahsustur

Çağlar dedi ki...

atalet 10/11/2007
..

benim kavramım karıştı..
kasalar ve bardaklardan buralara geçince..
ben ordu da.. neyle savaşa gideceğini bilire bağlanacak sandım..

o diğerleri adsız isimsiz.. yaratıklar.. onlar düzenli bir ordu değil..
ondan karıştı kavramım..
kimin .. üzerine neyle gidecekleri belirli ve savunmada görev alan orduya bi diyeceğim yok da..

ha bi de..
arkada planlı ordu var diyeceksin..

boş ver..
tümüne birden yaratık diyelim..
kimsenin günahını almayalım..

belki aslı gibi efendi efendi gitsem daha iyi mi olcaktı ki??

Çağlar dedi ki...

atalet 10/11/2007
..

bi daha okudum..
hatalı yorum.. yazmışım..
tamamen hatalı
zira..
dervişin fikri ve zikri olmuş..
ben bize saldırı diye..
...................
sil baştan..
sadece yaratık..
çıkarcı yaratık..
ve kimin eline fırsat geçerse..
o yaratıklaşıyor..
....................
biz de yaratıklaşabilir miyiz günün birinde..
zaman gösterecek..
ama bu ihtimal her zaman var..

bi de saldırganın kendince bir düşüncesi var..
o zaman karşı taraf..
hedef oluyor..
insan olmuyor..

ama daha dayanılır oluyor mu..
bilmem..
sanırım bi daha gelicem..

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 10/11/2007
**

pis bi şi denir. bir de bu bm nin kurucularından vetocularından ya bu yüzden istedikleri gibi at koşturuyorlar işte. bir de rate my poo deyip haklı çıkmaya çalışıyolar,muttefik diyenlerde poolarını reyt'iyorlar,aganın poo'su üstüne poo olmuyor, olan zavallı masum insanlara oluyor.çok pootan bi dünya da yaşıyoruz işte.
rate my poo telif hakkı:www.ratemypoo.com bakmasan daha iyi :p

Çağlar dedi ki...

farmau 10/11/2007
...

Karmakarışık bişi bu ,belki siyahtan başlamak gibi...

Söylenecek çok söz var,söylenmeyecek çok söz var ancak yapılacak ne var tam bir muamma...

Çağlar dedi ki...

hbasak 11/11/2007
ne dememeli?

müttefik demeyelim. öküz de demeyelim. öküzden kim ne zarar görmüş? yaratık dersek, diğer yaratılmışlardan ayırmak için önüne münasip bir sıfat düşünmek lazım ama ben henüz bulamadım.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 11/11/2007
cevap öküzü

* Aslı:
Yora yora yol geldim, bir baktım bir cevap kadar bile gidememişim.

* Alper:
Tanımlama yaparken hayvanları kullanmak evet, bizim edebi zayıflığımız olsa gerek. Çamurlara batıp kendi kendini boğasıca, çöllerde susuz kalıp kendi sidiğini içesice felan gibi betimlemeleri yapabilecek güçte olsa idik zaten o hayvancıklar bizden çekmezdi, değil mi. Laneti, beddua etmeyi de iyi bilemiyoruz.

* Atalet:
Kafa karıştırmışız. Ben bizi, bizim oralara gidişimizi, götürülmeye çalışılmamızı değil de, zaten bu işlerin iyice ayyuka çıkmasına sebep olan, kızarmış muz yiyici amerimaymunları imparatorluğunun adını koymadan fetihe giriştiği imparatorluıklar beşiğine tecavüzünden bahsediyordum. Zaten bu yorumda da hata yaptık. Bir "biz" var ise, o biz zaten haksızlığa, şiddete, hak gaspına uğrayan "hepimiz" olmalıydık. Kimi kara gözlülerimiz öldük, kimi kara gözlülerimiz bakakaldık.

* Atalet2:
Bu yorum yandaki güç paradigmasına girer herhalde dedim içimden, buraya da yazayım.
Ama aslında biraz ek yapalım. İnsan olan, insanken kendi gücü ile insanlığını bırakabiliyor. Bunu hiçbir hayvanın becebilmesi mümkün değil. Belki insanlık tanımını yeniden yapması gerek birilerinin. Ben bu şahit olduklarıma insanlık diyemiyorum zira.

* İmbir:
Kız harbi bokunu çıkarmışsın. :)

* Farmau:
Herkes kendi meşrebince kararını verebilse, yerini bilebilse yeter bizim için. Yoksa zaten şu tiyatroda karar verici halde değiliz.

* Başak:
Öküz o öküz değildi Başak. Öküz başkasıydı, boşver. Senin düşündüğün gibi kullanılmadı. Tabi demin yukarıda bi de maymunları kullandık, onlardan özür dileyelim.

Çağlar dedi ki...

Lebiderya 11/11/2007
!

karışık

k
a
r
ı
ş
ı
k

karışık :s

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 12/11/2007
...

hani hesaba alıp bişi dememek lazım ama
illa da bişi denilcekse
veya bi ad konulcaksa
insan dışı bişi olmalı ...

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 14/11/2007
öküzlük?

On numara bi yazı olmuş. Yaklaşım ve yorum ve çıkış noktası olarak... Bi de bu adamlardan noktasal istihbarat alıp iş yapacak olanlar var.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 17/11/2007
doğrudan yekün

* Lebiderya:
Basit ve açık aslında. Clear and present danger diye bi film vardı... bu da film gibi gerçek.

* Kadeh:
İnsan en kötüsü... insan kötü.

* Yec:
Abi harbi küfür edesim geliyo ara ara. (yok yok, paso)

Çağlar dedi ki...

bulutruh 19/11/2007
* / 0

Makyavelli - Hükümdar.