27 Kasım 2007 Salı

Acemi işi Un Helvası ve Yokluk


Ah çağlar, ah çağlar... Sana bardakla, kaşıkla yapma, gramla yapma demedik mi. Ruhunla yap demedik mi. Ah çocuğum, vah çocuğum... millete verir talkımı kendi sokar çuvaldızı. Al işte. Yersin böyle dört kişilik helvayı.


Çağlar'ın içi sıkılmaktadır. Çoğumuza olduğu gibi herşeyin kötüsünü gördüğü bir gecededir.
Abur-cuburu yoktur, keyfi yoktur, çikolatası yoktur, keyfi yoktur, tatlısı yoktur, keyfi yoktur.
Yani nereye baksa boşluk görmektedir. Telkinler ve destekler de fayda etmez. Heyhat... mutfak kaderi ağlarını örmektedir. Tüm bu yokluklar unlarından yeniden doğacak helvanın ayak sesleridir aslında. Gerçek olmayan bu karamsarlıktan yine kendi başına çıkması gerektiğini bilen çağlar titer/silkinir ve kendine gelir,
- Dünyanın bütün unlarını getirin bana!!!

Neyse, çaktırmadan bu ve şu tariflere bakar. şu olanı sallamaz, bu olanı da dörde bölerek tek kişiliğe indirgeyeceği bir yokluk çözümünü tasarlar.
B.o.k tasarlar.
Her tasarının hayata geçtiğini nerde gördünüz a dostlar. Tabii ki evdeki hesap ocak başına uymaz. Planlananın iki katı un ile manalı kıvama ulaşılır.



Nispet yaparcasına, kalıba bile dökülerek okuyucunun (görsel) beğenisine sunulur helva. Kıvama inanamayacaklar için de kenara dağınık konur. (En üste bak çocuum)

Neyse;

Yarım su bardağı şekeri üstünü iki parmak aşacak kadar su ile kaynat. Çeyrek su bardağı sıvı yağı kızdır, Dört tepeleme çorba kaşığı unu azar azar yağa ekleyerek kavur, kıvamlandır. Rengine kendin karar ver koçum. Bana ne bakıyosun, narı var esmeri var, sarısı var di mi. Ben sana soruyo muyum kılodya, nayomi felan, lütfen. Sonra kaynamış şerbeti de azar azar ekleyerek karıştır. Belki başka tariflerde "topaklandırma" diye birşey duymuşsundur. Bak ben sana birşey söyleyeyim. Orada şekil olarak topaklanmamaktan bahsedilmiyor. Aslında sadece iyi karışsın, yağla buluşmamış un, unla karışmamış şeker kalmasın denmek isteniyor. Yoksa helva helva oldu mu tabii ki parça parça dağınık felan olacak, tırsma. Hem bi de koluna kuvvet he. İyi karıştırcan. Hani baştan bil de, ay elim şeyoldu, vay tırnağım kırıldı, ah kolum tutuldu anlamam ben. Karıştırcan.
Tarif bitti aslında, bu kadar.

Notlar:
1- Annem, oğlum sıcak sıcak yeme, midene oturur dedi. Yarım metre yanımdaki birinci fotonun kokusu burnumda iken yazıyorum şu yazıyı. Siz düşünün artık nerem şişti.
2- Yok, yok. Duramadım tabi, tadına baktım.
3- İtiraf: "Anneeaaa, immdaaakkkk. Bu, sıvı kaldı" diye aradım çalışmanın ortasında. Cevap belli. Malzemesi un, şeker, yağ olan bir yiyeceğie ne eklenir... Un tabi :) Sağolsunlar. Tamam, ben hallederim dedim, kapattım.
4- Harbi ben de inanamadım tadının bu kadar şahane olacağına. Takdir edersiniz ki ilk deneyim...
5- Un helvası ile üzdüklerim varsa, özür buradan.


23 yorum:

Çağlar dedi ki...

SunnyCameHome 27/11/2007
helva

un helvası ile güldürdüklerinden para alıyo musun peki?
:))))

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 27/11/2007
gülümse

* Sunny:
:) Gülümsetti ise daha ne isteyeyim. Olmadı bi ara siz de bişeyler yapar gönderirsiniz, anlaşırız. ;)

Çağlar dedi ki...

jidotakafu 27/11/2007
oy oy oy

Saat olmus gecenin 2357 si ..
ben hayatta kicimi kaldirip un helvasi falan yapamam..
gerci kicimi kaldirsam da yapamam sanirim ..
bilemiyorum emin olamadim su anda..
Ama cok fena icim gitti yaa...
Boyle kokusu burnuma geldi...
soyle bi catal aldim agzimda dagildi ..

off cok fena bisey oldu iste...
Napcam ben yaa..
Annem de uyudu ..
Zaten uyanik olsa da bu saatte onu yapip yedirmezdi ki bana..
Kilo yapar derdi... :(
Kotusun sen caglar..

Çağlar dedi ki...

atalet 28/11/2007
..

amanin..
gece sıcağı buğusu üstündeyken okumadığıma çok sevindim..
sabah bi nebze daha kontrol edebiliyor insan güdülerini..
hem gün içinde helva yapabilen birini bulup kandırırız.. kolayca..
gece hem uyku kaçacak.. yokluktan.. hem de.. kimi yataktan kaldırıp.. yaptırıcaz..

hamiş..
evet.. ben hala mutfak diyince.. kaç.. yemek diyince yanaş fikrinden yanayım =)

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 28/11/2007
...

valla hamarat çocuksun ... :)
maşallan var ..:)
biço geç un helvası yapmayı
resme bakar saatlerce bu ne diye ... :)

Çağlar dedi ki...

verocka 28/11/2007
...

ruhuna el fatiha.

kimin mi ?

"adı bende saklı "


******

o virisün ruhuna asla fatiha okumam. Ayrıca pizza tarifide bekliyoz. Pizzahut tan

Çağlar dedi ki...

hbasak 28/11/2007
yağ katıyorum vıcık vıcık......

ilkokuldayken bir kitaptan ezberleyip ezberleyip, sınıfta söylediğim monologlar vardı, bu yazı bana onlardan birisini hatırlattı. Evde annesinin yokluğunda helva yapmaya çalışan bir çocuğun monologu....ve hiç unutmadığım cümlesi: "Un katıyorum katır kutur, yağ katıyorum vıcık vıcık..." Bak, yazı sayesinde ta ilkokul yııllarından -tarihin derinliklerinden (!)- bu cümle geldi buldu beni.

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 28/11/2007
***

anam çok güzel duruyor vallaha.
iyiki ben de gecenin bi vakti gelmemişim :) "aman akşam yeme kilo yapar,""saat 19.00 dan sonra bi şi yenmemeli haaa" dan dolayı ve bir de yemek yapma konusundaki beceriksizliğimden dolayı şişerdim.akşamları açım ben ühü mühü. kesin rüyama girerdi bu benim. bazn öyle oluyo çünkü gece tıka basa rüyamda doyuyom üstüne de bi soda açarım diyom :))
eline sağlık,seni alan yaşadı:)
gerçi bu lafa da uyuz oluyom niye beni alıyolarmış layyyn ben alırım hatta ne alıyoz?

Çağlar dedi ki...

somebuddy 28/11/2007
tavsiye

can sıkıntısı ve tatlı krizi üst üste geldi mi, mutfak yolu kaçınılmaz sondur genelde.. ama üstesinden gelmişsin Çağlar Bilir, eferim :) ancak ben bu tip kriz anlarında genelde daha basit şeylere yönelirim.. mesela beze.. yımırta ve şeker.. kolay, ekonomik, lezzetli ve bol kalorili.. bir de bir oturuşta hepsini yiyebiliyorsun :)) tavsiye ederim efem..

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 28/11/2007
Ne var, yaptım, yine yaparım...

* Jido:
Sen bu un helvası isteğinin nasıl çözümleneceğini biliyosun aslında.
Ha bu arada annem de dedi, Gökhan da dedi... Kilo yapar dediler. Ben de battı kapruz yata yata büyür dedim. Galiba karıştırdım :P

* Atalet:
Hem kralını yapıp hem de kaçabilmek... İşte o maharet. Ben de yükü yıkacak birini buldum mu aynen dediğini yapacağım. Emin olabilirsin. ( - Çağlar, onlar emin olsun da, sen hiiç emin olma koçum, - Tamam abi.)

* Kadeh:
Hamarat mıyım bilmem ama manyak olduğum kesin. Melankolik halden çıkmak için gecenin bi vakti tatlı yapmak... En azından erkeksi değil. :)

* Verocka:
Bu bloa virüs giremez. HiJyenik ortamda yemek vb. yapılır ;)

* Başak:
Ben malesef kişisel tarihime helvayı aha şu anlattığım vukuat ile soktum. Öncesi sadece o bilindik türküdür. Helva konusunda hep atıl, hep atıl... bir de katıl diyen türküye icabet ettim. Yaptım.

* İmbir:
Hani çok yapmışım ya... hani bitiremedim ya... Şu anda da bende hayal, o kalan kısım.

* Sambadi:
He et et, tavsiye et. Ama tavsiyende mümkünse akşam saat 2200 civarında "fırın" satan yerleri de öner. (anladın sen onu :) )

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 28/11/2007
helvanın kokusunu ..

Pelinimin blogundan duyup geldim ..
valla ilk deneyim demişsin ama ..
o ne şekil ööle Çağlar ?
benim diyen tutturamaz bahsettiğin kıvamı ..
ben sıvı yağla hiç denememiştim ..
senin tarifle yapmalı birde ..
fıstık var mı içinde ?
göremedimde :))
ikinci denemede onuda ekle olur mu ?
eline sağlık, afiyet olsun ..

Çağlar dedi ki...

ppencerem 28/11/2007
...pencerem

Selam
canım istedi,üzüldüm vallahi,
anneler hep sıcak yeme dese de ben un helvasını en çok sıcakken seviyorum:)
onca zahmetten sonra afşyet,bal,şeker olsun:)

Çağlar dedi ki...

bitti 29/11/2007
...

takdire şayan bir helva olmuş belli...
ben çok sevmem un helvasını ve fekat şööle ucundan azcık da yemesem ölürüm=))
garib anam çilekeş anam ne de güzel yapar bunu=))
bana gelince
ben yapmam uğraşmam yani kolum yorulur öfffler püfffler ağlarım ocağın başında
ve son ben irmik helvasını daha çok severim ve fekat onu da yapamam ama yapan olursa ellerinden öperin
ve bir son daha (hani şimdi yeni trend bu mevzuyu iki sonla sonlandırmak)
giriş möhkem olmuş okuması çok keyifli eminim helvayı yemesi de ööle keyiflidir=))
ve bir son daha (bu da ekistirası olsun dedim)
aklıma alperin yazdığı kara ozan çağlar tiğin ve iki pötübör arası gül lokumu geldi ve şubede kendi kendime gülmeye başladım yine=)))

Çağlar dedi ki...

burdasaklaniyorum 29/11/2007
:)

ay çok canım çekti yaaa...
daha kaldı mı?

Çağlar dedi ki...

alpernatif 30/11/2007
......

Kimin helvası diye de sorayım da,
Sordum da
Ulen benden önce soran varmıydı?
Aynı soruyu sorduysak sosyeteye rezil olurum!!

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 30/11/2007
....

bi nü ye destek de senden alırız artık
hmm
ne dersinnnn

Çağlar dedi ki...

veroçka 30/11/2007
eeee

menüde başka ne var

sabırsızlıkla bekliyoruz.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 30/11/2007
şimdi biz böyle yazdık ama...

* Birdemetmavi:
Ay ablacım yokluk dedik ya, fıstık yolunu kaybetse benim eve sığınmaz :)
Ama evet neden olmasın, koyarız. Valla evet yaa, çok kral tutturmuşum kıvamı, süperim :P

* Pencerem:
Merhaba, hoşgeldin. Galiba helvada da kritik ısı var yemek için. İtiraf ediyorum, "ılık" diyerek kıvıracağım bir ısıda iken yedim.

* Bitti:
Hımm, demek ki yeni çelınç irmik helvası.. hımmm. Anladım ben :P

* Saklanbacım:
Iııhh, bitirdim :)
Ama yine yaparım.

* Alper:
Yok şekerim soran olmadı daha. Cevap vereyim; bunalımımın, keyifsizliğimin ve bilimum kötü şeyin helvası idi o gece..

* Kadeh:
Kız ben uzun süre önce nü koydum ki. Hatırlamıyor musun. Hem de tüm vücudum çırılçıplaktı...

* Veroçka:
Hımm, ama ama.. yani ben o kadar da çok yemek yapan biri değilim. Yaptıklarımın hepsini yazmıyorum. Ama bak şunu önerebilirim; blogun sağında bir fotoğraf var.. Ona tıklarsan bir fotoğraf albümüne gidiyor. Onun içinde de Yemek diye bir albüm var... Hepsi, benim yaptığım yemekler :)

Çağlar dedi ki...

farmau 1/12/2007
:)

Valla yorumu yazıp şu altı haneli kodu tıklar tıklamaz yapasım geldi biliyomusun :))
Ben diorum hep Çağlar yemek kitabı çıkarsın deyü :))

Bilemiyoruz gece gece neden helva yapasın geldi ancak afiyet şeker olsun ama yağ olmasın :)

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 1/12/2007
Afiyet şeker, yağ, un olsun

Eline sağlık, fotoğraflarla beraber çok şık olmuş. Yemeği boşver de yemek tarif kısımları hoşuma gidiyor benim. Böyle alternatif bi yemek kitabı çok eğlenceli olabilirdi. Millet güle güle yemek pişirirdi :)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 2/12/2007
olası kitaplı çağlar

* Farmau:
Yemek kitabı konusunda gelen baskılar had safhada zaten :P
Yazmayacağım demedim canım, bakarız diyeyim. Yazarsam en az 3-4 adet tiraj yapar sanırım. Bu da ziyadesiyle yeter bize :)
Açıkçası bizim daha ya çok fırın ekmek yememiz, ya da fırıncı olmamız lazım önce. Şimdilik burada biriksin işte yemek yazıları, fena mı.

* Yec:
Evet evet, yaparken düşünüyorum... Sonra yazarken o az sinirli, az ukala, az şebek çağlar ortaya çıkıyor. Eğlence o :)

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 5/12/2007
***

ya kardeş her gelişimde canım çekii akşam saati bi de :))söylemeden edemedim
bunun bi de kıtır olanı vardır şerbetsiz mi ne kuru baya.o çok güzel oluo ağızda dağılıo falan.
şiştim..

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 6/12/2007
hallettim

* İmbir:
Yapcan, yicen. (Bu arada ikinci kopyayı silmeyi başardım)