2 Şubat 2007 Cuma

Nasıl Büyürüz


Ya da daha doğrusu bizi ne büyütür. Neler olgunlaştırır.
Öylece geliverdi.. Bakalım cevap cümleleri de çıkabilecek mi.

Bi kere bizi yaşam büyütür. Yaşadıklarımız yani. Rafine bir ortamda kaldıkça, kendimizi dışarıdan sakındıkça, ya da birileri üzerimize titredikçe çelimsiz kalırız. Yaşadıkça ve hayatta kaldıkça, gözü budaktan sakınmadıkça, soğukta titredikçe ısınırız, büyürüz. Hani bi ara demiştik ya keskinleşiriz, sivriliriz diye... Belki büyümek odur. Sertleşmek, odunsulaşmak -yanlış anlaşılmasın nasırları çoğalmaktan bahsediyorum- çocukluğumuzdan uzaklaşmaktır.

Bizi tekrar büyütür. Tekrar ettikçe cesurlaşırız. Bilgi biriktiririz, öğreniriz. Pratiği avuçlamak. Okul bilgisini yadsımıyorum ama uygulamanın, ortaya gerçekten koymanın sihirini de kimse reddetmez sanıyorum. Dolayısı ile denemeliyiz diyorum.

Diğer seçimlik fikirler:

a) Hiç büyümeyelim:
Yok öyle birşey. Ya da sadece küçük kalamıyoruz, küçük hissettiğimiz zamanlarımız var ama çoğunlukla, ister istemez büyüyoruz. İçimizdeki çocuk kavramı da değil bu. İnanmayan Cüceloğlu'na sorabilir.

b) Yuh eşşek kadar oldun daha büyüyecen mi:
Ölene kadar yaşayacağız ve tekrar edeceğiz Öyleyse ölene kadar büyüyeceğiz.
(Nasıl espriyi savuşturdum ama, harbi süper olabilirim sanırım ben, biraz daha uçmayı deneyeyim :)


22 yorum:

Çağlar dedi ki...

sevenmonths 2/2/2007
...

"acı çekmek ruhu olgunlaştırır"mış...

bir de "acı duymak ruhun fiyakasıdır" var (bkz. İsmet Özel - Esenlik Bildirisi)

Çağlar dedi ki...

zuleyla 3/2/2007
zülsel yaklaşım

Bana kalsa gözüm kapalı hemen "hiç büyümeyelim" şıkkını işaretlerim... Ama olmuyor öyle işte... Muvazene için ruhların hayata uydurulması gerekiyor...

Düşününce ne garip...
Yine "insanın" oluşturduğu yaşam şartlarında "insan" ruhunu törpüleyerek nasırlaşarak büyümek zorunda... Yoksa güdük kalıyor...

Şimdi buraya bir Kalimero cümlesi kurabilir miyim:

Ama haksızlık bu öyle değil mi?

Çağlar dedi ki...

sismares 3/2/2007
belki alakasız olabilir bilemiyorum...

aklıma geldi işte...

sanıyorum amerikada bir araştırma yapılıyor...
"çocuklar ne ile büyüyor?"
iki grup çocuk....(sağlık açısından da eşit)
birincisine her türlü maddi-manevi destek;hem sevgi,hem ilgi,hem bilumum ihtiyaçlarını ( doyurmak,sulamak,temizliği) görmek..vs...
ikincisine; sadece maddi destek; ilgi sevgi yok, sadece doyurup,sulayıp bir kenara atmak ....

sonuç : her iki yönden de doyrulan çocuklar yaşayabiliyor ancak...sadece maddi ihtiyaçları görülenler -tabir yerindeyse- kırkını bile çıkaramıyor...


......

Çağlar dedi ki...

sismares 3/2/2007
:)

ben bu metni yanlış anladım gibi geliyor... :P
geri de dönemedik....(sistemden çıktım şimdi şifre tuşlamak zoruma gidiyor )neyse...olsun canım biraz da consept düşünmeli öyle değil mi? diyerek içimi rahatlatayım :) bu da sonuçta bir "yorum" :)

selam !




:üstteki yorumumu düzenlemek için girdiğimde buraya,gördüm ki düzenle düğmesi bu yorumumda da yazıyor...
allah allah,ben bu yorumu nasıl düzenleyebiliyorum ki !!!!

kullanıcı girişi yapmamıştım....!!!
ya gercekten bu blogda değişik bişeyler var :))

* bi saniye yeni bir "deneme" yapacağım..sonra silebilirsiniz ...



deneme yaptık..göçtük işte :) sil silebilirsen ! silemiyorum..mümkünse "deneme"yi siz silebilir misiniz ?
ama çok olağanüstü bir durum sözkonusu! ben bu yorumu yaparken de sistemde değildim...allah allah??

işin tuhaf tarafı bu yorum benim bloğumdaki yorumlarım kısmında bile görünmüyor !
nasıl oluyor da düzenleyebiliyorum...?

Çağlar dedi ki...

hbasak 3/2/2007
canavarlaşma

Nasırlaşarak büyümek benim de hoşuma gitmiyor ama küçük kalmak gerçekten mümkün değil. Bir kere insan istese de istemese de çocuk sevimliliğini yitiriyor. Çocuklar pek matah yaratıklar değiller aslında; benciller, acımasızlar....onları katlanılır kılan sevimlilikleri..... Hem çocukluktan çıkıp sevimliliği yitiren, hem de çocuk bencilliği ile hareket eden insan olsa olsa bir canavar olur.......

Çağlar dedi ki...

sismares 3/2/2007
deneme

...

Çağlar dedi ki...

pelinsworld 3/2/2007
"küçülde cebime gir" in konu ile alakası var mı :)

bizi hatalar da büyütür, aynısını 3 kere 5 kere yapmadıkça..Birde herşeyi deneyerek öğrenmek, deneyerek büyümek yıpratıcıdır ama tecrübeyle sabitlenir...Doğan hocaya sormak istiyorum büyümek istedikçe küçülmek, istemedikçe büyümemek içerdeki çocuğu şaşkına çevirir mi, onu hırpalar mı ?:))

Çağlar dedi ki...

KemiKtozU 3/2/2007
.

Çağlarımbilirim...
İçindeki çocuk var ya..
Sinir olurum ona ben..İçimizde çocuk filan yok..endimiz varız..Yaptıklrımızdan utandırılmamak "Yuh bu yaşta" lafını duymamak için kullanılan bi kavram o..
"Aman çocuktur yapma" ya sığınmaca :)

Yaşadıklarımızı iyi ya da kötü..Artı yazabilmek önemli..
Artarak yaşamak belki :)

Çağlar dedi ki...

sharquteri 3/2/2007
Ben uce ayiriyorum buyumeyi...

Simdi Caglar,

Bildigimiz uzere evrenimiz sabit degildir. Gun gectikce yildizlar birbirinden uzaklasmakta ve galaksiler sismektedir. Bu buyume Big bang ten beri alabildigine surmektedir. Adeta nefesi kuvvetli bir adam sisirmektedir evrenimizi... O halde biz bireysel insanciklar niye buyumeyelim? Niye sismeyelim? (Olaya kutlesel artis yonunden bakinca durum bu) Yani makro olcegin mikro olcekte kopyalanmasindan baska birsey degil... Tabi evrenin bu buyumesi sonsuz olmayacak, bir sure sonra cekim kuvvetleri arasindaki denge bozulunca (tahminlere gore) bu sefer evren ice dogru cokmeye baslayacak.... Eh canim, biz insanciklar olarak surekli sismiyoruz ama bir sure sonra asinip olmeyecek miyiz biz de? Avurtlarimiz ice cokmeyecek mi?

Bir de senin daha cok uzerinde durdugun gibi olayin ruhsal bir buyume durumu var... Bu tur buyume, keskinlesme ve nasirlasma "en az aci cekme" prensibinden kaynaklaniyor. Kaziklandikca, aldatildikca, hayal kirikligina ugradikca kalkanlari yukseltiyoruz. Hatalar yaptikca uzuluyoruz, uzulmek bizi yiprattigi icin de hata yapmaktan kaciniyoruz... Daha az hassas, daha az sorgulamaci, daha az seven oldukca sorun olmuyor. Buyume tam takirinda devam ediyor ve malesef bu da bazi durumlarda da Ego buyumesine yol aciyor... Aslinda ruhsal gelime ve olgunlasma ruhun buyumesi ile degil kuculmesi (saflasmasi, indirgenmesi) ve giderek yok olmasi ile ilgilidir gibime geliyor.

Olayin bir de rasyonal zeka kismi var... Cogu insan akilla ruhu birbirine karistirir. Oysa ikisi farkli seylerdir... Akilsal buyume grafigi son derece keskin ve duz bir cizgidir. Tecrube kazandikca, bilgiler biriktirdikce, A dan B ye giden en kisa yolu ogrendikce bu buyume sorun olmadan devam eder gider... Hepimiz kutlece ve akilca buyuruz... Ama yine bence, ruhsal gelisme ile tamamlanmadiktan sonra cok bu buyumeler hafif guduk kaliyor yahu...

Yorumuma burada son veririken dayima, kardeslerime ve yengeme selamlar soyluyorum. Kendinize iyi bakin kurbanda oradayim...

Çağlar dedi ki...

vaveylaa 3/2/2007
hem

sormuşsun hem cevabını vermişsin ama sen :)
Ekleyecek bişi yok ki.
Katılıyorum diyorum ben de, napim...

Çağlar dedi ki...

farmau 3/2/2007
mrb

Küçükken büyümek,büyükken küçük olmak isteği, insanoğlu hiçbir durumda iyiki olmuş demez zaten hep olamadığına hasrettirde sanırım ondan kurar şu anlamsız cümleyi"içimde büyümeyen bir çocuk var"abi için dışın sen hepiniz zaten topu topu kaç kişisinz ki ;bir büyüyen ,bir büyümeye devam eden,bir hiç büyümemiş bir bilmem ne ...Neden bilmiyorum bu konu bende biraz sinir yaptı....

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 3/2/2007
durun bi topluyim, başka katılımcı var mı?

* Sevenmonths:
Bu iki fikir de sağlammış. Gerçi birçok farklı kodlanmış örneği var galiba. Neydi o alman lavuğun dediği... "beni öldürmeyen güçlendirir" mi demişti hiççi düdük :)

* Züleyla:
Hayat birçok ruhun ortak yaşamı. tek bir ruh, o hayata ortak olurken çoğunlukla kendinden vermek zorunda kalıyor evet. Kalimero şebeği iyi çocuk da, pek mi saftı be. ensesine vur yumurtasını al...

* Sismares:
acaba deneye şöyle bir ek yapılmış mıdır; hayatın zorluklarına kendi başına katlananlar ile doğru yol hep gösterilenler...

* Sismares2:
Silmem ki :) Ne olduğunu ben de bilmiyorum, boşverin dursun burada.

* Başak:
Sevimliliklerinden dolayı idare edildiklerine tamamen katılıyorum. Büyüdüklerinde hesapları sorulmalı tek tek. Babam benden yediğim mamaların hesabını soracak daha :)

* Sismares3:
:)

* Pelin:
Evet evet, hayat hata yapmaktır, tekrar tekrar denemektir. Ben Doğan hoca olsam -ki değilim allahtan- "maymun bile eder" diye cevap verirdim.

* Keşkül:
İçimizdeki çocuğa fare zehiri içiriyo muyuz hiç.. yok o bizim giysilerimizin üstüne çamaşır suyu damlatıyo, bi de üstüne gülüyo sıpa. Harbi ha, bi çimcirecen, etlerini kopartacan bu içimizdeki çocuğun :D

* Yec:
Abi ağır girişmişsin yazıya :) Ama ikinci ve üçüncü paragraf ciddi bir açılım olmuş. Du ben birkaç kez daha okuyayım. Yıprattı.

* Vav:
Baksana yec nasıl katılmış. Okuyucu uyuma, yazıya sahip çık... ;)

* Farmau:
Hep olmayanı isteriz, doğru.


*

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 4/2/2007
geç kağıdımla geldim müsade var mı?

eheh biraz geç kalmışım bu yazıya.bencede hiç büyümeyeceğiz diye bi şi olmuyor ölene kadar büyüyeceğiz.ne kadar deneyim kazanırsak o kadar çok büyürüz.acaba başkasının deneyimlerinden öğrendiklerimiz büyümeye girer mi diye kafama takıldı şimdi böyle bir kuram var hatta sosyal öğrenme diye öğrenmek de bir nevi büyümek sayılırsa başkasının deneyimlerinden öğrenerek büyüyebiliriz herhalde,ama her insan için geçerli olmayabilir tabi

Çağlar dedi ki...

sismares 4/2/2007
kusura bakmayın siz henüz topladınız; ben yeniden dağıtı//yorum

""

sismares1-" hayatın zorluklarına kendi başına katlananlar ile doğru yol hep gösterilenler..". hımmm bu da enteresan...peki "hazır bulunmuş" doğru yol çok şey katabilir mi insana?

sismares2-evet yani dedim size, ben blogda acaip rahat hissediyorum kendimi...vallahi bizimkinden rahat; karışan yok görüşen yok kızan yok,olmamış efendim taslak yapıyorum yok , yok canım bu yazı da neyin nesi diyen yok, böyle yorum mu olurmuş ! diyen yok ; yani insan kendini müthiş consept hissediyor :P ( burda biraz kavram karmaşası mı yaptık ne :)) concept hissetmek de neyin nesi :))) olsun canım...buna bile karışan yok :P

şimdi işin yoksa çöz kendini çöz de çocukluğun çıksın meydane....-çocukluğuna ulaşınca noluyor ki sanki? büyümek istemiyor musun o zaman da - aman sonrasında fazla sarmayasın öte'lere de geçersin alimallah....:)
bizi bir şeylerin ( gerek yaşam,gerek tekrar ) büyüttüğü kesin nasıl olsa bari şunu sorayım; ruh mu önce büyür , beden mi ?
hani kitapta geçer ( amma yaptım ben de ; sanki ilahi kitapta geçer der gibi oldu :)), iki adam yolda koşuyor lar, biri diğerinden önce davranıyor hep ama arada soluklanıp duruyor....diğeri soruyor, "beni mi bekliyorsun? " hayır diyor, "seni değil, ruhumu bekliyorum "
allah allah , nerelere girdik böyle ? yazınızla en ufak bir alakası olsa gam yemeyeceğim de.....

sismares3- abi silseydiniz de rezil rüsvay olmasaydık hani diyorum... :))

sismares1- sanki böyle olmadık da :)) ....toparlanın gidiyoruz ...!

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 4/2/2007
buyrun buyrun

* İmbir...:
şahsi fikrim başkalarının fikirleri ile büyüyemediğimiz. hoşgeldin, canınız ne zaman isterse yorum yazınız efendim.

* Sismares:
Hazır yemek hiçbirşey katmaz, hatta götürür çünkü yemek yapmayı öğrenmeyi öteleriz. Blog'umuz rahatta okunur, yorumlanır. Üstünüzde ne var, merak etmez bu blog.

Saygılar.

Çağlar dedi ki...

dolphinblue 4/2/2007
...

Çağlarcığım,

şu mimlenme olayından sende nasibini aldın :) bloğumu takip ettiğini biliyorum ama yinede bir ziyaret edeyim dedim :)

Çağlar dedi ki...

bittercokemel 4/2/2007
merhaba

en güzeli ölene kadar büyümek....
büyümekten vazgeçmemek sanırım...

Çağlar dedi ki...

bulutruh 4/2/2007
Nasıl Büyürüz

Fevkalade saptamalar yapmışsınız.

Çağlar dedi ki...

senfoni 4/2/2007
senfoniden...

kafayı yorduğun şeye bak çağlar...
büyümek bağımsız birşey bizden değil mi(aaa nasılda bildin senfoni...bilimyorduk:)
bırak bağımsızlığını ve egemenliğini yaşasın
hepimiz büyümek hepimiz ölmek'iz....
bizi ölüm bile susturamaz...
ufff yazıyla uyumlu olmadı...
ama bismillah dedim... anladın sen...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 4/2/2007
katılımlar

* Dolphin:
Mimlemişin.. tamam bu akşam birşeyler yapacağım. Bir planım da var. Ama kimi sobelesem diye düşünmeye başladım şimdiden. Kasıyor bu iş beni :)

* Bitter:
İster istemez, evet...

* Bulut...:
Teşekkürler, o sizin inceliğiniz efendim.

* Senfoni:
:) tamamdır. anlaştık. Buyur yazılar orada :)

Bitterçokomel, Bulutruh, Senfoni ve diğerleri, hoşgeldiniz. Artık hep arar gözümüz buralarda sizi, bilginiz olsun.

Çağlar dedi ki...

atalet 30/7/2007
..

deneyim..
bizi büyüten deneyim..
yeterince deneyim kazandığında..
yeniden çocukluk çağına dönebiliyorsun

galiba..

ama bu bile tezat oldu şimdi..
örnek.. en sinir olduğum insan tipi.. 50 sine merdiven dayamışken hala 15 yaş hatalarını yapanlar..
deneyim kazanma özürlü bunlar..

yani başa döndük mü??..
karıştım ben..

ama keşküle katılıyorum.. geç de olsa..
bu içimizdeki çocuğa ben de gıcığım.. =)

Çağlar dedi ki...

isimsiz 17/10/2007
uçmak

aman fazla uçma sonra yakalayamayız bu nasıl espiriydi ama haha