1 Şubat 2007 Perşembe

Gözüme, kulağıma dokunanlar

İş yapan bir adam müşterisine kötü davranıyor, istediğini yapmıyor, uzlaşmacı olmuyor. Ortamın gerilmesinde pay sahibi oluyor. Hasbelkader müşteri o adamın patronunun arkadaşı çıkıyor, bu iş yapan arkadaşımız bir anda -tabiri mazur görün- süt dökmüş kediye dönüyor, kibarlaşıyor, sessizleşiyor.
Aynı müşteriye iş yapan başka bir adama telefon geliyor, müşterinün tanık olduğu bu telefon görüşmesi sonrası iş yapan adamın yorumu: "bakım anlaşmaları olmayınca nasıl da kibarlaşıyorlar"

E ne oldu şimdi. Özetle ahmet, mehmet yok, insan davranışı var.


11 yorum:

Çağlar dedi ki...

butterflyvalley 1/2/2007
çağlar bi daha anlat kuzum:P

vallahi pek anlayamadım.....
"kim kimi ne ediyodu " ?
ya da ben bi sabah uğrayayım buraya..
gece vakti ( 3.46 )
algıda seçicilik değil "alıcılık" bile yok :))

sağlıcakla....


( hüdaverdi )

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 1/2/2007
diyorum ki

adamına göre davranıyoruz, ya da kendi menfaatimize göre davranıyoruz.

ustanın biri normalde dan dun konuşuyor bizle. sonra sadece müşterisi değil, aynı zamanda patronunun arkadaşı olduğumuzu öğrenince kibarlaşıveriyor. (bu adamına göre davranma örneği)

kaderin bir cilvesi,

bize iş yaparken, başka bir ustanın bambaşka bir müşterisi ile yaptığı telefon konuşmasına şahit oluyorum. telefon bitince usta diyor ki, "normalde nasıl da kaba oluyorlar müşteriler, garantileri bitince işlerini yaptırmak için nasıl da kibar oluveriyorlar" (bu da menfaatine göre davranma)

hiç böyle değişken(kaypak) davranmasak da insan gibi davransak hep birbirimize, simimiz mi dökülür yani.

Çağlar dedi ki...

butterflyvalley 1/2/2007
salkım saçak ve tane tane

efendim hayırlı sabahlar...dün gece ben pek bir salkım saçaktım diyeyim..
"salkım saçak" olduğum hallerde karşı tarafın mutlaka "tane tane" olması gerekiyor ki daha iyi algılayabileyim :))
bakın böyle tane tane anlatınca nasıl da anlıyorum :) size de zahmet verdik tekrardan....yazan ellere sağlık..teşekkürler....

gereksiz not: nerden geldiyse artık aklıma; "salkım hanımın taneleri" ? .... :)

( hüdaverdi )

Çağlar dedi ki...

handeelibir 1/2/2007
@

Dünya halleri stop
Takma kafana çok stop bir atasözü vardı kounuya ilişkin hatırlayamadım stop
Uyku önemlidir velhasıl stop
uyda büyü stop
Yazını bizim kıslar beğenmiş stop
yeni mekan neresi stop..
Öptüm
Hande
she-top

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 1/2/2007
vapce

Hüdaverdi'ciğim, derdimizi anlatabildi isek ne mutlu.

Hande, uyuyorum yeterince sanırım. Hatta yattığım yeri beğenerek uyuyorum yorgunluktan. Fakat daha ne büyüyecem onu bilmiyorum :)
Hande, benim tatlıekşi yazılarına az yorum geliyor farkında mısın. Acaba neden ki. Beğenmiş dediklerini ben sadece yorumlardan okuyabiliyorum. Yazılı olmayan yorum geliyor mu hiç :)
Beysukentten Çayyoluna taşıdık şirketi. Kendi binamızı yaptık.

Çağlar dedi ki...

KemiKtozU 2/2/2007
.

İyi tezgahın üstünden uçup kafa atmamış..:)
Çok klasik biliyom da..
Bizi bu hale getiren de otokontrol eksikliği ,
sen yoksun ben varım düşüncesi diil mi?

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 2/2/2007
evet

karşıdakine saygı, onun varlığını kabul etme, ötekinin de kendin gibi olduğu, onun da farklı olmadığının bilinci... böyle şeyler...

* Not: Öteki kavramı için 10 yıl kadar öncesinin Serdar Turgut'una tekrar teşekkürler.

Çağlar dedi ki...

farmau 2/2/2007
mrb

İşte bizi bezdiren bu tip insanlar değil mi ,işine nasıl gelirse öyle davranan ..Buğün canım yarın canın çıksıncılar sanki tek bir kişilik üzerinden yürüseler ayakları kayıp düşecekler.

Çağlar dedi ki...

kiremit 3/2/2007
merhaba

bu konu ilgimi çekti. iki defa dikkatle okuyunca, ne demek istediğinizi tahmin ettim, sonra yorumlara ve oradaki sizin açıklamanıza baktım, yanılmamışım.
son kısımda çok az bir düzeltme, belki bir iki kelime ekleyince sorun kalmaz.
gelelim yorumuma:
bu yazınız gerçekten değerli bir gözlem ve faziletlilik eseri.
hep davranışlarımızda ne kadar etik olduğumuzu, en çok da kendi davranışlarımın ne kadar etik olduğunu sorgularım.
insanlara bir hata yapmışsam, sonuçta kendimin hatasız ve haklı olduğumu kendi kendime kabul ettirmeye çalışıyor muyum? yoksa hak yerini bulsun diye özür dileyip yanlışımı düzeltmeye çalışıyor muyum? her zaman düşünürüm. akılsız kişi hatasını kabul edince küçük düşeceğine veya bir zarara uğrayacağına inanan kişidir. genellikle başkalarının hatalarını bulup kınamakta üstümüze yoktur ama bir hatalı davranış sergilemişsek, hatalı olduğumuz bize anlatıldığında, bu eleştiri biraz da kaba bir şekilde yapıldığında kabul etmeyiz (toplum olarak diyorum). bazen hatasız olmadığımıza kendimizi bile inandırabiliriz ki bu çirkin bir seviyesizlik örneğidir. akılsızlıktır. bazen de hatalı olduğumuzu kabullendiğimiz halde ya bir çıkarımız için ya da eleştiri bizi rencide edici biçimde yapılmış olduğu için hatamızı inkar ederiz. özür dilemez, hatamızı telafiye çalışmayız. bu ise daha büyük haksızlık, daha fazla seviyesizliktir. akıl nimetini kötüye kullanmaktır.
not: uzun zamandır kafamda olanları ilk defa net bir şekilde yazıya dökmeme vesile olduğunuz için size gerçekten çok çok teşekkür ederim.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 3/2/2007
farmau ve kiremit

ikiniz de konuya katılmışsınız, konunun sizde yaptığı açılımları paylaşmışsınız. çok teşekkür ederim. tam da istediğim gibi, ortaya bir fikir atıyoruz, okuyan, konunun kendinde ürettiği şeyleri paylaşıyor.

* Farmau: Hayat kaypak, kaypaklık etmeden ayakta kalınamıyor. Yer kaygan, bıçaklı ayakkabı lazım. ... gib birşey.

* Kiremit: Doğruyu bulmaya çalışmıyoruz, haklı çıkmaya çalışıyoruz. cıngar bundan çıkıyor evet.

Çağlar dedi ki...

sharquteri 3/2/2007
hafif yorum

Gunluk agir yorum yapma kotami doldurdugum icin izninle biraz sacmalak istiyorum caglar..

Usta bence iyi yapmis ya... Mazallah istikrarli ve karekterli olsaymis patronun arkadasi oldugunuzu ogrendiginde yumusamayacak aksilik ve adliklerine devam edecekti. Kisacasi burnunuzdan getirecekti o gunu...

Yani dar acidan bakinca siz karlisiniz...