6 Şubat 2007 Salı

Yine kulakta türkü


bilen biliyor, bazen duyduğumu yazıyorum. şu anda olaytv de mustafa ( özarslan ) var... dinliyorum..

mektebin odaları ay lele lele vay
ders verir hocaları oy amman can kurban
kim yarimi sorarsa ay lele vay lele
odur birincile.... oy amman can kurban


ay doğan gelir amman ay lele vay lele
bu sevdam ....
ya benim muradım ver ay lele vay lele
ya beni öldür aman uy amman can kurban


*******

amanın uzun hava geliyo.. .. yok, bu başka bişey


zalım felek ...
....
sıtk ile bağlı canım canana
ayrılamam ben o gül yüzlü yardan

engindir duyulmaz figanım sesim
açıktır o yare gönül kafesim
yaşarken aldığım havam nefesim
ayrılamam ben o gül yüzlü yardan

akar su ateşim yanar su
...
ayırsın feleğin gücü yeterse
ayrılamam ben o gül yüzlü yardan


******

halaylarla bitiriyoruz...(muş bakalım)


giden ay tutulur mu
esmem nenni nenni yar yosmam nenni nenni yar
geceler hep uzun mu
esmem..
yalınız yatılır mı.
esmem..


ördeği ipek ilen bağlamışlar
yedi gün yedi gece ağlamışlar
hancılar hamamcılar neyleyim aman?
el attım küçük kızın sinesine
küçük kız gitti dedi nenesine
hancılar...


erzurumun dağında ağam yar paşam yar
güller açar bağında ağam yar paşam yar
öyle bir yar sevmişem ağam yar paşam yar
onüç ondört çağında ağam yar paşam yar



..
..
mendilim dolu yemiş
çiçek ilen ..
gönderdim yar yememiş
ezilim büzülem .. yar
kendisin...
bir kuş bulem koynuna süzülem yar
indim kuyu dibine ezilim büzülim..
baktım suyun rengine
çiçek olan yoluna dizilem yar
halam kız beslemiş..
vermiyolar sevdiğim yar...


Dağdan indim düze..
Nazan? oldum göze...
...

... yok artık yetişemiyom oğlana. ne biçim okuyo....


Not: Bilmeyenler için, bu türkülerin sözleri aranırsa bulunabilir tahminen, derdim o değil. Keyfim yerine, eğer kendim duyarken yazarsam geliyor.

... len mustafaya bak, iyice hızlandı, bi kelime anlıyosam...

ulen nasıl ayıp halay havalarımız var, demin yanlış anlamadı isem, "kız fistanın yırtılmış" dedi "tombul memeleri elletin" felan da dedi. cık cık cık. çok ayıp :D


2 yorum:

Çağlar dedi ki...

sharquteri 7/2/2007
Halk demiş bir kere bize b.y düşer:

Halime yi samanlıkta bastılar, şalvarını gül dalına astılar...

Dam üstünde un eler, tombul tombul memeler...

Kız öyle gezme, ince giyme adından söz edilir, domur domur emceklerin mintanını gerdirir...

...........

Ay oğlan tatarmısın, şeftali satarmısın
Şeftali şöyle dursun,benimle kaçarmısın
Haydi yavrum kaya başına kaya başına
Al beni koynuna,yanıbaşına
Ay oğlan imana gel, dolaşta pınara gel
Hiç, bahanen yok ise elini yumaya gel

Haydi yavrum kaya başına kaya başına
Al beni koynuna, yanıbaşına
Ay oğlan durmam oğlan, bıyığı burmam oğlan
Ben çevremi işlerim, yeniye durmam oğlan
Haydi yavrum kaya başına kaya başına
Al beni koynuna, yanıbaşına

.............


Boz atım, boza benzer,
Boynu koçağa benzer,
Girsen yârin koynuna,
Kış günün yaza benzer.

Karşımızda çardak var,
Çardakta can alan var,
Gizli gizli bakıp,
Bende gönlü kalan var.

Yukarıda yıldız, ,oğlan,
Kalpağı kunduz, oğlan,
Gelirsen de gece gel,
Gelme gündüz, oğlan

..............

Ben bir yeşil fenerim
(Aman yele yelelom)
Hem yanar hem sönerim
(Haydi yele yelelom)
Ben nişanlı değilim
(Aman yele yelelom)
Kime olsa dönerim
(Haydi yele yelelom)


Kabağın kökeniyim
(Aman yele yelelom)
Ucunun dikeniyim
(Haydi yele yelelom)
Ben güzele varıcam
(Aman yele yelelom)
Çirkine tövbeliyim
(Haydi yele yelelom)


Aman benim ipeğim
(Aman yele yelelom)
Derdimi kime dökeyim
(Haydi yele yelelom)
Ben derdinden ölücem
(Aman yele yelelom)
Yar nerenden öpeyim
(Haydi yele yelelom)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 14/2/2007
ya aynen

biz hepimiz biriz, birbirimize benzeriz. böyle türkü dediysek, böyle olduğumuzdandır. ben de güzele varıcam da, güzel bana gönül düşürse...