28 Mayıs 2007 Pazartesi

Kişi kendini bilmeli


Bugün akşam evde yemek yiyesim gelmedi, yakındaki bir alışveriş merkezinin yemek katına gittim. Aklımda oradaki dükkanlardan birindeki "kıtırcık" dedikleri bir yiyecek vardı. Bildiğin kuşbaşılı pide işte. Ama pidesi az incece. Kıtır kıtır. Bir porsiyon istedim. Elime bi dikdörtgen kutu verdiler, bu ötünce gel dediler. İyi dedim, aldım oyuncağımı, geçtim bi masaya. Ama daha ilk dakikada pek de eğlenceli bir oyuncak olmadığı anlaşıldı. Tek eğlencesi birkaç dakika sonra çalacak olması idi. Bu kutu meşgale olamayınca kendime başka işler edindim. Etrafımı inceledim. İncelerken doğrudan fikrim geldi: Hani topluca durulan bir mekandayız ya, bu hafta da bizi patlattılar ya, paranoya yaptım. Nerede terörist olabilir, nasıl bir risk üretiyor olabilir diye inceledim. Önce sahipsiz paket/poşet arandım, yoktu. Sonra saldırgan arandım gözlerimle. Hemen profilini çıkardım, 20-35 yaşlarında, erkek ya da kadın farketmez, tek başına. Uzun uzun baktım tüm yüzlere. Yoktu. İki erkek olanlar, iki kadın olanlar, bir erkek bir kadın olanlar, kalabalık gruplar. Aradığım yoktu evet, rahatladım.

Benimle aynı paranoyaya sahip başka gözlerin değebileceği tek bir şüpheli vardı aslında mekanda.


12 yorum:

Çağlar dedi ki...

dolphinblue 28/5/2007
...

eeeeeee bu kadar mı yazı?

devamı yarın mı yoksa bitirdin mi? çünkü sonu gelmemiş gibi görünüyor :) o paranoyayı ne zaman taksime gitsem hissederim bende. bide bir ara londrayı bombalamışlardı ya ben ordaydım o zamanlarda. acayip tırsar olmuştum metroya binmeye :)

eline tutuşturulan bir tepsiyle neler yapmış neler düşünmüşsün be çağlarım :)

ama yazıkki ankaralılardan o terör sonrasında sokaklarda dökülüp topluca bir yürüyüş beklerdim ben...

fazla sessiz kalınmadımı dersin sence bu olaya?

Çağlar dedi ki...

farmau 28/5/2007
dolfincim

Dolfin yürüyüşü bırak daha patlamanın ardından ne yaptılar biliyomusun;

Koskoca belediye başkanı dediğimiz şahsiyet patlamanın ardından yapılan promosyon olay yeri ziyaretlerinden birini gerçekleştiren bakanlardan biriyle röportaj yapan spikerin elinden mikrofonu kapıp"ben konuştum başbakanla zararı belediye karşılayacak "diyerek duyarlılığın boyutlarını zorlayabilecek seçim yatırımı yapmaya çalıştı.Terörle mücadeleye bence belediyeden başlamalılar..

Duyarlılığımızı ,duyarlılıklarını düşündükçe ağlamak istiyorum.

Neyse uzatmayayım ,hemşerim anlayışlıdır benim...

Hakkaten sonunda neyi kastetin ben anlamadım...

Çağlar dedi ki...

jidotakafu 29/5/2007
hmm düşünelim..

Yok gözlerinden belli olur ya ...
Sanırım olur yani...

Mesela öyle birşey düşünsem ben o ortamda ...
Sana bakıp ..
Yok yaa katil olmaz ki bundan derdim ...
Bu kendi halinde aç doymak için
elindeki zımbırtının ötmesini bekleyen bi adam derdim ...

Sonra da nanik yapardım :P

Ama tabi yanılma ve oracıkta kolu bacağı kaybetme
riskimde olurdu bu durumda ...

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 29/5/2007
O ne aletiymiş?

Ortadaki en şüpheli adam, gözlerindeki şüpheyle etrafı kolaçan eden adamdır. Bu yüzden kendinin şüpheli gözükebileceğinden şüpheleniyor çağlar...

Bu arada,
el etmelere,
"hoop abi sizin sipariş tamam" lara ne oldu allasen? Ben burda dahi böyle komik bir uygulama görmedim...

Çağlar dedi ki...

ipeksol 29/5/2007
düş

..

bende elindeki kutunun patlayacağını varsaymıştım komplo teorisi olarak..

bana verselerdi o dikdörtgen kutuyu alamazdım..ben gözlerimi size diker bakarım..pidem olunca gözgöze gelelim yeter derdim..

...


akşam yemeğimiz bu yönde olacak şimdi iyi mi..gidip hazırlanayım..



..



gönlünce

Çağlar dedi ki...

ipeksol 30/5/2007
düş

..

akşam pide yedik biz...

-------------



bugün listende ne var yiyecek..iyi oldu valla..yemek yapma derdim kalktı

Çağlar dedi ki...

nsysr 30/5/2007
daha neler..

yok bea senden terörist olmaz. yok yok kesinlikle olmas..

Çağlar dedi ki...

zuleyla 30/5/2007
***

bu yazının son cümlesini çok sevdim...
yazılarında sık sık rastlıyoruz böyle cümlelere...
sana göre edebiyat yıkığı bana göre bol çağrışımlı...
güzel oluyorlar...

Çağlar dedi ki...

atalet 31/5/2007
=)

sadece bir gülücük ..
toplumsal paranoyamızın en güzel yansıtıldığı yazı için

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 31/5/2007
**

böyle tehlikeler çoğu zaman var aslında ama böyle korkunç olayları görünce hatırlayıp korkuyoruz.bu patlama olayı gerçekten çok korkunç ve de adice bir olay.inşallah böyle şeyler bir daha olmaz.aslında hayatımız bir ipin ucunda ne zaman ne şekilde öleceğimiz belli değil.korkunun ecele faydası yok.
ehehe şu şüpheli olayında da..doğru etrafı kolaçan etmek daha çok dikkat çeker her halde.ama o oyuncağı sevdim ben.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 2/6/2007
aa ne kadar yorum birikmiş

* Dolfin:
Evet yazı bu kadar, ve ayrıca paranoya ve patlak olma durumu falan, yazıdaki tali konulardı. Yine anlatamamış mıyım yoksa :)

* Farmau:
Konu yalnız olma idi aslında hemşerim. (Kız keşkül paşa ablam.. bak hala her kullanışımda tdk'ya bakıyorum yalnız kelimesi için :)

* Jido:
Olmaz di mi benden bombacı. Elime yüzüme bulaştırırım, ehe.

* Yeco:
Sorma birader, görmemişin bi oyuncağı olmuş, tutmuş tüm yemek satan yerlere dağıtmış anlaşılan.

* İpek:
Patlamadı, sadece öttü. ha bi de ışık felan yandı :P

* İpek2:
Geciktim biliyorum ama bugün mesela öğle yemeği yerine çikolata yedim.

* Neşe:
Olmaz di mi

* Zuleyla:
Değişiklik olsun diye uğraşıyorum. İlgi için teşekkürler.

* Atalet:
Toplumsal paranoyayı mazeret ettim, yalnızlık yazdım yine :) Teşekkürler.

* İmbir:
Gördünüz mü, kız yazıdaki tüm konulara en az bi cümle yazıyor. Ondan öyle kalabalık yorumları :)

Çağlar dedi ki...

Icha 28/6/2007
ben de birşeyler söyliycem :)

O yüzden yalnız başıma gitmiyorum yemeğe..
Daha büyük eziyet :)
ama ben bu yazıda bi de hüzünlendim ki sorma..! sağ lobum tavan yaptı bugünlerde herşeyden etkileniyorum, yazıdaki tüm espriler gümmm diye patlayıverdi son cümleyle kafamın içinde adeta..
Yazıya niyeyse balıklama dalmışken birden yorumum havada kalacakmış gibi hissettim, sustum.. Halbuki dönüşüm muhteşem üzerinden en az 4 yıldızı haketmeliydi bunca zaman ardından..

dipçik notçuk:biraz bakayım dedim neleri kaçırmışım arada, o en tepedeki yazıya bi kez daha okuduktan sonra değineceğim muhtemelen bir hayli ilgimi çekti çünkü..