20 Mayıs 2007 Pazar

Sabahın ilk işe yarar işinin akla getirdikleri

Aynı seriden bir gidelim bakalım, umarım dokunabiliyoruzdur ulaşmak istediğimiz o ince naif noktalara:

Sabah mutfaktayım.
İzmirliyle Erzincanlıyı çatalla aynı hale soktum.
Üstlerine bizim oraların kekiği ile Şanlıurfamın pulunu ektim.
Onların da üstlerine yine İzmirli ile Balıkesirli meyvenin -sıra ile- sızma ve riviera suyunu gezdirdim.
Bursalı karaları yanlarına koydum, yedi tane.
Çekirdeği kırmızı olan kırmızıyla, çekirdeği beyaz olan yeşil de herhalde bizim oralardandı.
Rizeliyi haşladım, suyunu içtim bunların yanında.

Var ya, bunların tadı böyle değil de, en geniz, boğaz ve mide yakanından olsa bile geçmem, geçtirmem hiçbirinden.
Bunlar benim, hepsi...


20 yorum:

Çağlar dedi ki...

vivaforever 20/5/2007
afiyet olsun ya da yarasın mı desem. :P

Lütfen paylaşımdan kaçınmayalım..
O saydıkların başka midelerin de vazgeçilmezi olabilir yani..
hatta olabiliri yanlış ifade olmuş bile..

senin bloguna aç veya tok fark etmiyor geldiğim vakitler acıkıyorum hep..
ya sen çok güzel anlatıyorsun yemek olayını ya da ben acıkmaya müsaitim.. :))

hayır artık korkmaya başladım hiç sevmediğim bamya ve pırasa gibi sebzeler ile ilgili tarifler verip beni pırasa ve bamya aşığı yapacaksın diye.. :)))

Çağlar dedi ki...

hbasak 20/5/2007
pazar sabahı

Ben de pazar kahvaltısı dediniz mi ayıptır söylemesi manyas ve antep'i yanayana getiririm, Çerkez ve Kıbrıslı da aralarına katıırsa değmeyin keyfime.....

Çağlar dedi ki...

dolphinblue 20/5/2007
...

onlar seninmiş hemde hepsi!

sen öyle san çağlarım ;)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 20/5/2007
anlayana anlamayana

* Viva:
Ne yapsam, viva için boğaz sınıfına tekrar mı başlasam acep. Ha cumartesi akşamı bi zeytinyağlı pırasa tarifi dinledim Nurcan hanımdan ki, sadece aklımda kalanları anlatsam daha yemeden aşık olursun pırasaya :) Ama Nurcan hanım kızar, anlatmayacam. Zaten tarzlarımız da biraz farklı onunla :P

* Başak:
Ya son ikisi Misak-ı Milli sınırları dahilinde değil ama... ne yapalım konu mide oldu mu yerim :)

* Dolfin:
Benim tabi, ama paylaşırım ki. ;)

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 20/5/2007
Kadere bak!

Ben anca kuzey karolaynaya ohayo katıp, çift dövülmüş misuri içebiliyorum ne yazık ki...

Şimdi tavada bir afyon, yanında da edirne tam yağlı olacaktı ki, tutmayın gitsin...

Çağlar dedi ki...

alpernatif 21/5/2007
olmuş mu?

http://www.youtube.com/watch?v=xsG0UYhPIIE

Çağlar dedi ki...

yicemkelleyi 21/5/2007
sizler

boyoz nedir bilirmisiniz ki?
iyi bişidir,yanında haşlanmış yumurta ile...
yumurtayı makara ipi ile itinayla dörde bölenlere ne demeli?
anladım ben mesajı
havasına,suyuna....
....bir başkadır
benim memleketim...

Çağlar dedi ki...

jidotakafu 21/5/2007
:)

Bu sefer anladım kiiiii...

He biri eksik oldu mu yarım kalır lezzet ...
Ondan kıymetli diyerek kollamak sahiplenmek gerekir de mi ,
Altın tepsi de sunulmadığını da hatırlayarak...

Çağlar dedi ki...

bittercokemel 21/5/2007
:)

hepsi güzelde, Rizeliyi haşlayıp suyunu içmek benim için vazgeçilmez...
afiyet olsun diyeceğim ama çoktan yemişsindir :))
parçalar birleşince ortaya güzel bir bütün çıkmış..
bu arada kendimi yüzsüz misafirler gibi hissetmeye başladım.
gideyim ben :))
iyi haftalar...

Çağlar dedi ki...

pelinsworld 21/5/2007
çağlar ya ama ya

eh peki, afiyet olsun :))
şimdi ben brezilyalıyı suya atmaya gidecektim, rizeliye dönüş yapasım geldi
:)))

Çağlar dedi ki...

likelife 21/5/2007
:)

rejim mevsiminde ayıptır senin yaptığın :)

üstelik daha başlayamadığım diyeti bozduracaksın bana..

Çağlar dedi ki...

ipeksol 21/5/2007
düş

..

benim kaffaltım nestle ve kelloogs dan oluşuyor..malum yaz geliyor ..formumu korumam lazım..55 den bir kilo yukarı çıkarsam vahim olur sonra..

..

ama sen çok güzel yiyorsun ya..valla bayılıyorum bu haline..ama senle bir yemeğe gitsek seni seyretmekten doyarım ben yahu..

..

dikkat et kendine..olur mu

Çağlar dedi ki...

hicasliyok 22/5/2007
uuu Söz Sanatları :)

Bir başka türkçe testini daha "hoş buldum." :))
Yukarıdaki cümlelerin hangisinde dolaylama yoktur Çağlar?_ :)))
afiyet olsun :))

Çağlar dedi ki...

pelinsworld 22/5/2007
haberlere ve dehşete istinaden

orada her şey yolunda mı?

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 22/5/2007
burada, neye yarıyorsa...

* Yecaittin Yüreklibatur (kısaca):
Yine incittik di mi seni, pardon birader.

* Alper:
Olmuş ağa, olmuş olmuş.

* Kelle:
Bilmiyoz diyelim de yapın, yiyelim :)
Evet, ana fikir yakaladığınızdır.

* Jido:
Sen hep anlıyosun da, bazen yazıyosun gibime geliyor ya, hadi neyse.

* Emel:
Yüzsüzlük ne demek efem, buyrun.

* Pelin:
Ben bu haberlerin üzerine biraz arpa suyu çekeyim en iyisi, öf.

* Like:
Yasaklar çiğnenmek içindir, yeyiniz, yediriniz.

* İpek:
Abla? 55? takdirlerimle...
Yanlız dikkat et demiş kendine.. etmiyorum da denkgelmiyor diyelim abla.

* Zuleyla:
Anca gülmeye...

* Aslı:
Valla koymadımsa da bilmiyorum aslı :)

* Pelin2:
Evdeyim Pelin, orada değildim.

Çağlar dedi ki...

bittercokemel 23/5/2007
:((

GEÇMİŞ OLSUN ÇAĞLAR...

Çağlar dedi ki...

isimsiz 23/5/2007
.

Ben içmeden salak oldum.Estağ...filan deme küserim :) Blogcu o kadar yavaş ve kasıyo ki e yaptığımı, nereye bastığımı unutuyorum.
Sora sayfaya şööle bi bakiym dediğimde inan şok oluyorum.
Kaldırdım ama yanlış anlama olmasın, zaten anlama da olmamış :P
İyi geceler..

Çağlar dedi ki...

vaveylaa 24/5/2007
geberiyorummmmm

çok yorgunum benn :/

Çağlar dedi ki...

hercaiviolett 24/5/2007
bir kahvaltı bu kadar güzel mi anlatılır?

Yazındaki şifreleri çözdüm Çağlarcım. Peynir, zeytin, kekik, pul biber, domates, salata ve çay mı?... Afiyet olsun:) Yani sıradan bir kahvaltıyı bile böyle anlatabiliyorsan harcanıyorsun buralarda...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 24/5/2007
o yaptığınız neye yaradı beyeh akılsızlar

* Bitter:
Sağol abla.

* Tanıdım seni isimsiz:
sen bilin, bişi demiyom o zaman ben, ehi ;)

* Vavintirik:
Yorgunum deme kız, ne güzel işin var işte. Çalış

* Hercai:
Salata değil, yeşil biber. Gerisi olduğu gibi doğru.
Siz varsınız ya, niye harcanayım :P