19 Eylül 2007 Çarşamba

Atlaya zaplaya türküler


Yine kulaktan klavyeye...

gesi bağlarında dolanıyorum
yitirdim yarimi aman aranıyorum x2
bir çift selamına güveniyorum
gel otur yanıma hallarımı söyleyim
halimden bilmeyen ben o yari neyleyim

gesi bağlarında üç top gülüm var
hey allahtan korkmaz sana bana ölüm var x2
ölüm varsa bu dünyada zulüm var
atma beni garip anam beni dağlar ardına
kimseler yanmasın anam yansın derdime

--atla öbür tarafa, orada da yan--

gayrı dayanamammm ben bu hasrete
ya beni de götürr ya sen de getme
ateşin aşkına aman yakma çıramı
ya beni de götür ya sen de getme

yar bağrıma vurdun gızgın dağlarıı
viran goydun mor sümmbüllü bağlarıı
sevdiğim geçiyor gençlik çağları
ya beni de götür ya sen de getme
hüseynim geçiyoo gençlik çağları
ya beni de götür ya sen de getme

sen gidersen gendimmerdane deylim
bülbül gül dalına ?gonmaz gideriim
elif ?katlim ?kerr kemendim
ya beni de götür ya sen de getme

----
...
Kesik çayır biçilir mi
bana yardan geç diyorlar, geçilir mi..
...


Not: İlk türkü pek özeldi gençken. Kalmamış özelliği demek, dinleyebildik sonuna kadar. Ama sanırım,  "ben ölmüş müyem" diyen bi tane daha var, onu hala dinleyemem...


14 yorum:

Çağlar dedi ki...

bitti 20/9/2007
...

sanırım şu notta yazan "odam kireç tutmuyor"
ööleyse eğer
ben de dinlerken zorlanırım bazen=)

Çağlar dedi ki...

somebuddy 20/9/2007
dinleyemediklerim

Fuat Saka - Romana

romananın gözü kara
epuli puli
romanayı dağlarda ara
ela ela leose
ararsan dağlarda ara
ela ela leose

romana çatmış kaşını
epuli puli
omuza atmış saçını
ela ela leose
omuza salmış saçını
ela ela leose

romana dağların kızı
epuli puli
yüreğime saldı sızı
ela ela leose
yüreğime saldı sızı
ela ela leose
...

veee...

Erkan Oğur'un Mecnunum Leylamı Gördüm...

hamiş: offf off.. sözleri yazınca dinlemiş kadar oldum..

Çağlar dedi ki...

atkadehielinden 20/9/2007
:)

ne takmıştım bi ara ben gesi bağlarına
sölerde sölerdim ni dinlemekten sıkılırdım ne de
sölemekten :)şimdiler de ne sölüyorum ne dinliyorum :) arada bir radyoda denk gelirse...

ölmüşmüyem konusunda bitti gibi düşündüğüm belirtmek isterim ... bide löberde var onuda belirtim .... içinde ölmüşmüyem geçiyordaaa .... :)

Çağlar dedi ki...

xLethex 20/9/2007
...

içim bi hoş oluyo bu türküleri dinleyince, hepten melankolizme sarasım geliyor.
eksik hissediyorum sevmeleri, sevilmeleri, kendimi, diğerlerini, dünyayı, zartı, zurtu işte. günün şartlarına ayak uyduramayınca ne mok yicemi şaşırıp duruyorum. bitse de gitsem dediğim çok oluyor bu nedenle.

**yaptık bi eylül metaforu işte yukarıda yazılanlar ışığında, beğenmedin aşkolsun Çağlar:p

kopuk kopuk yazmış olabiliirim, bir araya gelince ben daha anlamlı şeyler yazabilme gibi gafil ümitler beslemekteyim sinemde.

Çağlar dedi ki...

Pelin 20/9/2007
......

Gesi bağı / Barış Manço yorumu ile ne güzeldir

bulup çıkarttığın hatırlattığın iyi oldu
gece saatlerinde radyoda denk gelirdim uyumadan önce
öyle sıcak huzurlu anısı vardır ki bende
sözleri hüzünlü olsada
ipek gibi bir sesten dinlerken....
buradan barış mançoyu da analım...

evet bu dünyada ölüm varsa zulüm var...

Çağlar dedi ki...

Atalet 20/9/2007
..

barışların ötekisi de güzel söylerdi gesi bağlarını..onu da analım..
ama ..

türkü deyince..

bi kuru kütük..
yanmayınca tüter mi..

üstüne tanımam..

Çağlar dedi ki...

sarkuteri 21/9/2007
Şöyle...

Kesik çayır biçilmez ama daha önce bu çayırı biçmiş olan makinanın bıçakları yerden ne kadar yüksektir? Önce 9 inç biçmişsek ardından pekala 5 inç biçebiliriz. Daha bunun 3' ü var ona girmeyeceğim.

Teşekkür ederim.

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 21/9/2007
**

"sen gidersen gendimmerdane deylim" ben bunu anlamadım ne demek istiyoki:)
kesik çayır türküsünü zara da söylemişti ilk o zaman duymuştum.zara nın ilk albümü çok güzeldi adını hatırlamıyorum ama.bütün albümleri bende mevcut bi ilk albümü yok bi arayım bari:)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 21/9/2007
Gel burayı da biçelim

* Bitti:
Doğrudur, odur. Zor gelir.

* Sambadi:
İnanmazsın ben bu iki türküyü de bilmiyordum. İnce ince dinledim. Tabi Mecnunum Leylamı gördüm Aşık veyselin olup yorum olarak Erkan Oğur'dan dinleniyor di mi.

* Kadeh:
Türküler güzel...

* Letiş:
Yar sinemmi sinemii :P
Yok anladım ben seni, de zavallı eylüle kızmayın kendi kalbinizi çıkarıp atın diyecektim.. Hani denizyıldızının kolunun kopabilmesi gibi. Ama bana bakmayın siz. Keyfinize bakın.

* Pelin:
Evet, Barış Manço günümüzün ozanlarındandır desem... gerçi herhalde bunu önce de demiştim.
Bunuyorum.

* Atalet:
Kütük... kime diyor acaba Kacaoğlan...
Not: Atalet isimsiz yazmış, izin alarak onu düzelttim sadece.

* Yec:
Valla bu yorumu okuyunca berber muharrem abi geldi aklıma. traşa mı gitsem. 3 numara, 5 numara...

* İmbirgaripsinbirgariplerinişkaya:
Orada da soru işareti var imbirciğim. Orayı da anlamadım. Hani kulakta duyduğumuz gibi yazıyoruz ya. Öyle kaldı orası da.

Çağlar dedi ki...

birdemetmavi 21/9/2007
:)

manda yuva yapmış söğüt dalına türküsünden başka
beni zorlayan bir türkü yoktur..
gözlerim dolar dinleyince ...
********
ağlama yar ağlama var Çağlar ..
onu severim aslında ..

Çağlar dedi ki...

ipeksol 21/9/2007
düş

..


bu vakitte ben ikisini de dinleyemem..zorlarım bayrama..dinlersem sana da söylerim..dinleniyor diye..

..


gönlünce kal

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 22/9/2007
mavi ipek

* Birdemetmavi:
Ben de, ikisini de severim.

* İpek:
Beklerim.

Çağlar dedi ki...

isimsizthenumber1 25/9/2007
Yoru"yor"um..

Son yorumumdan buraya kadar okudum sessizce..
Bi isimsizin daha fazla yorum yapması hoş karşılanmaz diye bu yorumu daha sonraya saklıyorum.. diyecektim ama..
"bana kısmet değil, dizinde..." kısmında da, bu burnun direği sızlamaya başlayıp tıkanır kalır sözler yarıda niyeyse..

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 25/9/2007
burası anket olmuş ama...

* Yine isimsiz:
Tanrıdan diledim... evet. pek denecek birşey yok. Dağıtır.