10 Şubat 2008 Pazar

Dinliyoruz madem, yazalım bari:Kulaktan klavyeye


mevlam gör diyerek iki göz vermiş

bilmem ağlasam mı ağlamasam mı

dura dura bir sel oldum erenler

bilmem çağlasam mı çağlamasam mı


mahsuni şerifim dindir acını

bazı acılardan al ilacını

pir sultanlar gibi darağacını

bilmem boylasam mı boylamasam mı



--duyanın notu:--



arada şu dörtlük de var ama söyleyen söylemedi



(yoksulun sırtından doyan doyana

bunu gören yürek nasıl dayana

yiğit muhtaç olmuş kuru soğana

bilmem söylesem mi söylemesem mi)



***************************************

yıldız akşamdan doğarsın

dağlara boyun eğersin

ben gibi yar mı seversin

doğmayaydın mavi yıldız



yıldızlardan ... alsın (duyamadım)

benim gibi perişansın

yardan bana bir nişansın

doğmayaydın mavi yıldız



****************************************



hasretinle beni

büryan eyledin

beklerim yolların

gel efendim gel

gönül kuşu aktı

cevvan eyledi

beklerim yolların

gel efendim gel gel

evvel ahir sensin

dönmezem senden

meyli muhabbetin

çıkar mı candan

gönül göç eyledi

kevri?? mekandan

beklerim yolları

gel efendim gel gel

softalar çoğaldı

haddini aştı

ot düştü sineme

ciğerim pişti

şimdi ?gayret şahım

?merdana düştü

beklerim yolların

gel efendim gel gel

beklerim yolları ali ali

gel efendim gel gel



******************************



beni ağlattın güzel

derde bağlattın güzel

ele bıraktın güzel

böyle olur mu



dereler çağlar oldu

gözlerim ağlar oldu

gelmedin aylar oldu

böyle olur mu



attın gurbet ellere

bıraktın yadellere

saldın dilden dillere

böyle olur mu



**********************************



deymen benim gamlı yaslı gönlüme

ben bir selvi boylu yardan ayrıldım

evvel bağban idim dostun bağında

talan vurdu avya nardan ayrıldım



kumru gibi gökyüzünde dönende

baykuş gibi viran yurda konanda

çok ağladım ferhat gibi çöllerde

şirin gibi zülf-ü yardan ayrıldım



************************************

(gesi bağları okuyo.. ama bu kız çocuğundan yazmayacam bu türküyü.

belki bi ara kendim okurum... geç.. )



*************************************

Not: Trt, Türkülerle Süper Gece programı, dinlerken. Kulaktan klavyeye serisi için Sozler sınıfının diğer yazılarına alalım sizi lütfen...



7 yorum:

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 10/2/2008
***

hepsi çok güzel ama ilkini ilk defa duyuyom ve de çok beğendim.
bir de bu mavi yıldız eğer benim bildiğim mavi yıldızsa onun çok acıklı bi hikayesi var.
bu mavi yıldız kutup yıldızına çok benzediğinden insanlar,kervanlar yollarda ona aldanıp yanlış yola düşüyorlarmış bi gün bi kervan bu şekilde yanlış yola düşmüş ve yüksek bi uçurumdan yuvarlanmışlar hiç biri farketmemiş uçurumu. sonra da onun adına türküler yazılmış falan. hatta zara söylüyordu bi albümünde "ah niye doğdun mavi yıldız" die.

Çağlar dedi ki...

atalet 10/2/2008
.

ben başka bişi bekliyodum..
kendi ağıdımı yazıp gelecem..
=P

Çağlar dedi ki...

verocka 10/2/2008
...

türkü türkü diye bir program vardı

ben okuldayken

bizde seyirci olarak katılmıştık

sunan kıza sinir olmuştum.

ilk türkü mahsuni türküsü.

ikinciyi çıkarmadım .

ama en güzeli

böyle olur mu olanı

selda dan dinlenir hani.

bide bi şair vardı ;

hani ne zaman bi türkü dunya şairliğinden utanan.

gerci türküyü ayak seslerinden tanıyordu.

o nasıl oluyorsa.

şimdi bende türkü dinlesem diye düşündüm

ama hangisini.

akışına bırakalım dimi

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/2/2008
ay gelmişken bunu da toparlayalım

* İmbir:
Mavi yıldız hikayesi baktım, bulamadım. Öyledir herhal.
İlkini duymamışsın... şimdi duydun işte :) Bol bol dinle. İyidir.

* Atalet:
Yok, hala yazamam. Havamda değilim. Hele ki bu sabah Aysun Gültekin seansı yaptım kendi kendime, hiç yazamam. Hala etkisinden çıkamadım. Dönüp "Türkülerin psikososyal kodları" diye bir makale çalışabilirim. Ya da çalışamam, bilmiyorum.

* Veroçka:
Bedri Rahmi Eyüboğlu...
http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi70/orta-benli.htm
Evet, nasıl dinlemek istersen dinle. Hepsi güzel.

EK: Bak Veroçka, http://caglarbilir.blogcu.com/1964773/
burada yazmışız zaten adamı.

Çağlar dedi ki...

atalet 11/2/2008
.

gözlerim beni yanıltmadıysa..
iki tanesinde..
çağlar geçiyo
bu türkülerin =P

Çağlar dedi ki...

veroçka 11/2/2008
...

Bedri Rahmi yi bilmeyecek kadar cahil görünüyorsam tuu bana.

ama türkü kavramının türklüklü özdeşleştirilmesi yanlış bir ana fikir. (bknz link)

her halkın türküsü vardır.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 11/2/2008
doğrudur

* Atalet:
Öyle. Birinde direk çağlar, birinde çağlar mı çağlamaz mı belirsiz.

* Veroçka:
Yok öyle görünmüyorsun, anlatamadım, pardon.
Diğer fikir, doğrudur.