11 Aralık 2006 Pazartesi

Kontrolsüz güç, güç değildir

Dün akşam eski icatlarımdan birini uyguladım gene. Böyle dedim ki, yeni icat çıkarma oolluum laflarını daha ağızlardan çıkmadan bertaraf edelim. Şuursuz zamanlarımdan birinde göbeğimden uzaklaşma çalışmaları yaparken brokoli tadından arındırılmış brokoli salatası keşfetmiş idim.

Parçalanmış ceviz içi, tuzla birlikte ezilmiş bol sarımsak, limon suyu isimli silahlarımız, bu bezelye ile çiçekten olma katır brokoliye saldırmak için hazır ediliyor. Brokokokoli leri ayıklayıp bol suda kaynatıyoruz, ama öyle böyle değil... kişiliklerini kaybettirene kadar kaynatıyoruz. İyice süzdükten sonra tüm malzemeleri karıştırıyoruz lapa kıvamına gelene kadar.

Dün bu işi yemek niyetine yaptım. Bugün ise makarnanın üstüne sos niyetine.
Ha tabi bu akşam inadına ekmek de yiycektim, peynir ve bal-tahin'i sebep ettim. Tepsi biraz kalabalık oldu anlayacağınız.

Yalnız, PERT, CPM, LSM ve benzeri cart curt okumuş bir insan evladı olarak, makarna kaynarken bulaşık yıkayayım dedim. Bol köpürttüğüm süngeri  elime aldığım bardağa bi soktum... soktuğum gibi bir köpük silsilesi bağımsızlığını ilan edip şandelli bir hareketle, yani eğik atış yaparak bardağı, evyeyi ve beni terketti. Yaklaşık birbuçuk metre yol aldıktan sonra yerle yeksan oldu. O eğik atışın yakın yörünge merkezinde ise yiyeceğim ekmek vardı. Allahtan değmedi yağlı boya :)

Ah sıkıldım, yeter bu kadar.


9 yorum:

Çağlar dedi ki...

butterflyvalley 11/12/2006
:)

Bu bloga her girişimden sonra, bir de mutfağa uğruyorum. Bişeyler yeme hissi uyandıran bir yanı var. Güzel ama.

Çağlar dedi ki...

zuleyla 11/12/2006
pirelli reklamı diye konuyu yazınca aklıma takvimi de geldi :)

yazının sonu "sıkıldım, yeter bu kadar" diye bitince aynen o köpük silsilesi gibi yerle yeksan olduk :))HAlbuki ne güzel gidiyoduk havada...

"brokoli tadından arındırılmış brokoli salatası " konusunda ahkam kesmeyi çok isterdim "o öyle mi yapılır be" diye ama denemedik bilmiyoruz deneyince elbet döneriz buraya...yalnız tarifteki üslup pek dikkat çekici saldırmak,kişilik kaybettirmek vesaire...noluyoz ya savaşa gider gibi...(aslında şimdi düşündüm de fena taktik değil )

Son olarak başlık diyorum; on numara...seviyorum bu sloganı, lafı ,özlü sözü her neyse işte...
en içten saygılar...

Çağlar dedi ki...

hbasak 12/12/2006
ev maceraları

Ev maceralarınızı ilgiyle takip ediyorum. Belirtmek istediğim iki nokta var:
1- limon-sarımsak-ceviz üçlüsünün lezzet katmayacağı ot-çiçek yoktur; yalnız brokolinin tadı bu kadar mı kötü, zavallıyı kendinden geçinceye kadar kaynatmaya ne gerek var, az suda dir diri de olur, vitamini kaçmasın :)
2- Naçizane görüşüm, ev-mutfak işleri konusunda referans olarak PERT - CPM - LSM bilginizi değil de, annelerin mutfak davranışlarının gözlemeden gelen birikimi ve anne tavsiyelerini almak daha yerinde olacaktır. Örneğn "Açıkta- tezgah üstünde yiyecek varken bulaşık süngeri ele alınmaz" bilgisi bu kaynakta mevcuttur.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 12/12/2006
hah

- Sıkılganlığım geçmişken şu yorumcuların ağzının payını verip de gelivereyim.
- Hah, koş Çağlar.

* Fly,
imtina ederek yazıyorum böyle şeyleri. Tırsıyorum bir anlamda. Boğazımdan geçenler sınıfında da böyle olmuştu. Allahtan kızmıyorsunuz.

* Züleyla,
Takvim makvim deme. Zaten iki lokma aklım var, o da uçar gider takvim yapraklarının arasına.

* Başak.
Şimdi Başak'a cevabi birşeyler yazmak konuyu biraz daha açık etmeyi gerektiriyor.
Çok kaynatmamın basit bir gerekçesi var. Sadece beyazlatılmış(kaynar suda sebzenin kabul edebileceği... aman biliyosunuz işte) brokoli bende gaz yapıyor. Bundan kurtulmanın tek yolu olarak çok kaynatmayı buldum. Ayrıca çok kaynatınca da istediğim lapa kıvamını tutturmak çok daha kolay oluyor. Ben bu yemekte malzemelerin birbirleri ile kaynaşmalarını seviyorum. Sarımsak güzel ezilecek, ceviz parçaları da değişken boyutta olacak. Brokolinin sap kısımlarına da çiçek tohum kısımlarına da uyan boyutta ceviz olacak. Brokoli hani şu japon ağaç maymun etme sanatı gibi bütün kalırsa sarımsağı da cevizi de tutamıyor. İşte o zaman sevmiyorum.
Ben patlıcan salatasını da patlıcan ezmesi iken severim mesela.
Brokolinin hakkını vermek lazım, kendine has o baharlı rayihasına hastayım. Bu şekilde onu da taltif edelim bari.
Vitamin konusuna gelince, brokoliyi kaynattıktan sonra süzüp aldım tencereden, su kaldı. Aynı suda makarna haşladım bilinçli olarak. E vitaminlerin hiç mi aklı yok, makarnaya yamansalardı. Herşeyi ben mi düşünecem canım.
2 nolu yorumunuzun üstüne ben ta Banu'nun yazısına kadar gider, gelişen dünya, hızlı modern hayat cartu curt derdim ya... Demiyeyim. Eski ile yeninin harmanlanması desem... onu da demiyeyim. En iyisi kendimi acındırayım: Yalnız zavallı pasaklı bekar adama anne falan demeyin, üzersiniz.
Bu yemek çatal ve bıçakla yapıldı, sarımsak ezerken de ceviz ezerken de sadece bıçak kullanıldı. Bireysel kararları veyahut yoksunlukları siz buradan çıkarın.

Oh, yazdım rahatladım.
Bu saatte ne işin var da dikeldin yorum yazıyosun diyenlere de yatamıyom, anca bu kadar, diyeyim.

Çağlar dedi ki...

kevserbanu 12/12/2006
Banu dedi ki;

Bloğuna gelince iştahımın açıldığını ben de itiraf etmeliyim Çağlar.

Uçan köpük hadisesini çok beğendim :) Anne hasreti içinde olman hasebiyle mutfağın kitabını iyi okumak mevzuuna girmeyeceğim. Tek önerim olası köpük atışlarına karşın x(menzil) mesafesini uzun tut ki yiyintiler zeval görmesin. Olasılık hesabı konusunda da uyanık olmalısın.

Gelişen, değişen ve eskiyen dünya adına benim duyargalarım çınladı ama ben bu devinim içinde klasik kanunlara da kulak ver derim. Şöyle açıklayalım;

Sen bir surf tahtasında (boardda) dalgalı bir denizdesin ve binbir türlü numarayla ve kişisel tecrübe ve yaratıcılıkla ve hızlı kara vermekle gayet iyi bir ayakta durma sergiliyorsun. Ama her durumda en yeni taktiklerde en harika denge numarasında da kayalık yerde sörf yapılmayacağını bilmelisin. Zemin kumdan olmalı ve yeniysen seviye boyunu geçmemeli.

Yani dediğim o ki, hiç kendini acındırmayla dikkatsizliğini görmeyeceğimizi sanma.

Köpüğün yiyintiye konduğu an senin artistik denge numaranın kayaya geçmeyle son bulması gibi birşeydir :p

Bu arada brokoliyi ben diri diri de seviyorum.Tatlı biber, diğer biber türleri, havuçlar ince uzun çubuklar gibi kesilip de mısır taneleriyle de süslenince sonra üzerine sarmısak, yoğurt ve zeytnyağından bir gezdirmece ile estetik bir tablo oluşuyor :) Brokoliyi de önceden limon, sirke ve baharat içinde bekletmiş olmamız gerekiyor.

Ya da neyse, susayım ben.

Çağlar dedi ki...

handeelibir 13/12/2006
@

Çağlarcım moda yorumlarını o kadar keyifle okuyorum ki anlatamam; oturup onlara ayırdığın zaman için müteşekkirim, eğer izin verirsen bloğumda sana bir kategori açacağım. Eğer kabul edersen haber ver...
Sevgilerle,
H@nde

Çağlar dedi ki...

handeelibir 13/12/2006
@Çoook mutlu oldumm!

İlk misafir editörüm
Aaa çok teşekkür ederim
:-)
Kısaca nasıl bir düzenleme yapacağımı da söyleyeyim
"Tatlı-ekşi misafir editör" olacak kategorinin adı
Senin moda yorumların yer alacak
(Şimdilik eskileri koyacağım; sen yazdıkça eklerim .-) )
Bence bir erkek gözüyle yazdığın bu yorumlar çok sevilecek.

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 13/12/2006
merhaba

bamya ve brokoli şu hayatta sevmediğim iki sebzedir.ama bu denemiş olduğunuz tarifte ilginç anneme söyleyeyim yapsın:)bir de annem brokoliyi sütle mi yoksa süt ve yumurtaylamı ne karıştırıp borcama koyuyor üzerinede bol kaşar koyup fırına atıyor.bu da gayet güzel oluyor hiç brokoli tadı gelmiyor neyse tam tarifi yok şimdi gene bi kaza olmasın:))

Çağlar dedi ki...

sharquteri 15/12/2006
Baslik uzerine

Bu yazinin basligini ilk kez ileri surus teknikleri uzmani Prof. Dr. Demir Bukey in agzindan duydugumu hatirliyorum. Yani prelliden de onceye tekabul eder. Demir abi araba kullanmadigi zamanlarda da surekli suruculuk ile ilgili deyimler ve atasozleri tasarlayan bir insandir. Bu veciz ifadeyi ise ABS fren sistemlerinin kizaklamayi nasil onledigini anlattigi bir programda sarf etmisti. O gun kenari yazdim, gun gelecek bu soz cok meshur olacak, dedim kendi kendime ve iste goruyoruz artik populer bir reklam yildizi.

Demir Bukey mi? O bu aralar serce parmagi ile direksiyon milini cevirme uzerine bir makale yaziyor... Henuz kamuaoyundan gizli lutfen sizdirmayin...