31 Aralık 2006 Pazar

Yalnız yaşamak


Yalnız yaşamak, hayatı elektronik yaşamaktır. Yüzyüze hayat azalır. Yanılmayalım, telefon gerçek değil, elektroniktir. Sadece on yıl öncesini hatırlayalım.
Yalnız yaşamak, ilk elele bayramlaşmayı kapıcı, güvenlik görevlisi ya da belki bakkalla yaşamaktır ... inşallah.
Yalnız yaşamak uzak olmak, uzak durmaktır.
Yalnız yaşamak klasik cemiyet hayatını terketmek, yeni hayat tarzı kurmaktır. Bu anlamda köküne kendi kendine balta vurmaktır.
Yalnız yaşamak sertleşmektir, keskinleşmektir. Bileylenmek, saflaşmaktır. Yine, yani katışmamak, karışmamaktır.
Yalnız yaşamak "tek başına" ile "yalnız başına"nın ve hatta "bir başına"nın aynı anlamı verdiğini öğrenivermektir.
Yalnız yaşamak kendi direklerini dikmektir. Çoğu sosyal direği de belki reddetmektir.
Dolayısıyla da dışlamak, dışlanmaktır.
Uymamak, uyamamak, uyum sağlamamak, sağlayamamaktır.
Yalnız yaşamak "ehven-i şer" i anlamaktır. Bu yalnız yaşamanın kuralı değil, hayatın kuralıdır.
Bu anlamda yalnız yaşamak, hayatı daha hızlı, yekten, kafadan anlamaktır.



Not: Bu yazı, yazı olarak değilse bile içimde beklemiştir uzun süre, herhalde uygun dem bu demdir.
Not2: Yalnız yaşamak dalya yazısını yalnız yaşamak üzerine yazmaktır. Sonra da acı acı gülmemektir.


13 yorum:

Çağlar dedi ki...

zuleyla 31/12/2006
bayram sabahı

Ver elini bayramlaşalım Çağlar... :)

Ne diyor şarkı: "yalnızlık ömür boyu" Bir şekilde herkes yalnız yani..

Ayrıca,
Hayat hem acı hem tatlıdır. Yemeğe hem tuz hem şeker katılır.
Keke tuz katılır. :P

Hayırlı Bayramlar...

Çağlar dedi ki...

genocide 31/12/2006
Selam

Yeniyılınız ve kurban bayramınız kutlu olsun..Esenkalın, mutlu kalın..

Çağlar dedi ki...

imbirgaripsinbirgaripler 31/12/2006
merhaba

yalnızlık hissi soyut birşey olduğu için her an her şekilde hissedilebilir.bazen insan çok kalabalık bi yerde kendini yalnız hisseder,bazen sevdiklerinin yanında bile yalnız hisseder.bazende gerçekten somut bir şekilde yalnızken yalnız hissetmez.
neyse bayramınızı ve yeni yılınızı kutlamaya gelmiştim yazınız düşüncelere saldı beni :))
yeni yılınız ve bayramınız kutlu olsun
umarım yeni yılda herşey gönlünüzce olur.
sağlıcakla kalın

Çağlar dedi ki...

Neşe Yaşar 31/12/2006
Tercih/Şans

Yalnız yaşamak da yaşlanmak da, birileriyle yaşayıp gitmek gibi tercih meselesi. Yoksa şans meselesi mi deseydim?? Yeni yılda umarım şansınız da hayılı olana götürür sizi. ;)

İyi yıllar ve hayırlı bayramlar..

Not: Şimdi büyüklerin elini öpmek adettendir. öpiim mi?? :P

Çağlar dedi ki...

SAKSI MAHMUT 31/12/2006
kutlama

yeni paylaşımlarınızı paylaştığımız mutlu yıllar dilerim
yüreğinize sağlık
bana da beklerim
iyi bayramlar

Çağlar dedi ki...

dilaya 31/12/2006
???

Yanlız değilken yanlız yaşamak olmasın en zoru, bir yere sığamamak, hiçbir yerde duramamak...
Boşver, yanlız ya da değil... Mutlu bayramlar ve çok çok iyi bir yıl olsun bu sana...

Çağlar dedi ki...

dolphinblue 31/12/2006
yalnız olmak...

Yalnız yaşamak kendinle daha çok baş başa kalmaktır. Paylaşımın tadına varamamak, hoş görü konusunda problem yaşamaktır. Çoğu zaman sıkıcıdır, gözlem yeteneğini güçlendirir. Başkalarının görüp geçtiği küçük karelere anlamlar kazandırmaktır. Ölürken elini tutacak bir sıcak insan elinden mahrum olmaktır. Göz yaşlarınla yoğrulmuş uzun geceleri yaşamak, kendi kendine yüksek sesle şarkı söylediğin zaman sesini tanımakta zorlanıyor olmaktır.

2 satırlık öylesine yazılan kutlama kartlarına umutlar bağlamaktır. Geçmişte sana verilmeyen şansın başkasına verildiğini hatırlayıp için için ahlanmak, - neden ben değil? - diye kendini paralıyor olmaktır.

Her şeyi tek başına yapmak zorunda oluşunun vermiş olduğu bir yorgunluktur yalnızlık. Hep nefret ettiğim, asla beni bulmasını istemediğim davetsiz bir misafir gibidir. Düşmanıma bile dilemeyeceğim hayatın acı bir gerçeğidir belkide.

Sevgili Çağlar,

Sen hiç yaşama o yalnızlığı. Seni boğan kalabalıklarda boğulmaya devam et yinede. Tek başına olmaktan daha iyi bir boğuluş gibi geliyor bana. Mutlaka tutunacağın birilerine sürüklenip gitme ihtimalin yüksektir çünkü. Uçsuz bucaksız bir okyanusta sürüklenip gitmekten iyidir yinede.

2007' ye dakikalar kala okuma şansını yakaladığım bu yazın bana şu anda bulunduğum gerçeği ucundan kıyısından hatırlattığı içindir belkide bu yazdıklarım.

Her zaman sevdiklerinle bir arada olabilmen dileğiyle mutlu bayramlar / mutlu yıllar diliyorum sana.

Sevgiyle Kal

Dolphin

Çağlar dedi ki...

hüdaverdi 1/1/2007
şah damarım....

.....olmasaydı ; belki kabul edebilirdim tüm bu dediklerinizi // yalnızlığı....

hatta ondan da yakın olan bir'i var....
yalnızlık gerçekten var mı ?

..............hüdaverdi

butter- aferin olum , bravo... !! bir insan ancak bu kadar gıdaklar da ortaya bir yumurta bile çıkaramaz ..ne demek istedin sen şimdi ? hadi ben seni tanıyorum az çok parçaları birleştirip dediklerinden bir şey anlayabilirim de ... ama çağlar bey nerden bilsin..ayıp oluyor..yapma rica ederim...
hüdaverdi- buttercım, öyle sanıyorum ki çağlar bey neyden dem vurduğumu/ vurmak istediğimi anlamıştır...bunca telaş ne için kuzum? hem sen beni mi takiptesin..işin gücün yok mu?
butter- elbette takip edeceğim...sen yazıyorsun, biz rezil oluyoruz cümle aleme...
valley- ama abi bak ben de anladım ne demek istediğini...bari 2007 de yapma bunları hüdoya...
fly- burnum akıyor zaten, bi iyileşemedim ...ilaç olacağınıza , gevezelik yapıyorsunuz...hem çağlar sizin bu saçmalıklarınızı dinlemek / okumak zorunda değil...yeter/in yahu!
hüdaverdi- çağlar bey; affınıza sığınıp müsaademizi isterken, mutlu bayramlar,
umutlu yarınlar temenni ediyoruz...

Çağlar dedi ki...

hbasak 1/1/2007
.

yeni yılın ilk sabahında bak sana geldim, gönlünce yaşa çağlar...

Çağlar dedi ki...

bgocmen 1/1/2007
Mutlu yıllar

Herşeyin gönlünce olacağı ve yalnızlığını paylaşan sevdiklerinle beraber mutlu, huzurlu ve sağlıklı nice yıllar, mutlu bayramlar dilerim.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 1/1/2007
Herkese

Merhaba.
Bayram sabahı ayağı yanık tazı gibi gezdim. şehrin içinde yüz kilometre yol, dört kapı yaptım.
Kaygılanmayın yani.

Bazen kendimi anlatıyor, bazen de güzel yazı olsun diye yazıyorum. Bunun hangisi hangi yazıda, onu bilemiyorum aslında. Çoğunlukla herşeyi çorba ediyorum, ya da içinde herşey olan aşure seviyorum, sayın.

Geçen yazının yorumunda da olan kutlamayı tekrarlayayım. Hepimizin yeni yılı ve bayramı kutlu, mutlu olsun.
Saygılar.

Çağlar dedi ki...

vaveylaa 1/1/2007
Yalın

Bu yazdıklarının tümünü göze alıp yalnız yaşamak istiyorum ben ( Dilay bana İstanbul'da iş bulacak çünkü :) )
Şu an en çok istediğim ve bana çok cazip gelen şeydir bu fakat yıllar ilerledikçe duygularımın değişip değişmeyeceğini şimdiden kestiremiyorum.

Kendini kalabalıklar içinde dahi yalnız hissetmek ile şu bahsettiğin yalnızlık da aynı şey değil midir sence...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 1/1/2007
durun toplayayım, çok görünsün

* İlknurcan:
Yalnızlık iyidir. Hoşgeldin.

* Züleyla:
Türkü olmuşun. Eyvallah.

* Genocide:
Bilmukabele.

* İmbir...:
Katılıyorum kısmen. İnsan hep yalnızdır diyorum şahsen.

* Neşe:
Hatırlat, kıracam boynunu.

* Saksı Mahmut:
Saygılar efendim.

* Dilay:
Yorum yok, açık :)

* Dolphinblue:
Güzel olmuş yorum, teşekkür ederim. Hem yaşıyor, hem yazıyorum diyelim, geçelim.

* Cem ve Hüdaverdi:
Anladığımı sanıyorum arkadaşlar. İnsan insanken yalnızdır. Ama şah damarı atıyorken aslında tek başına değildir. Araya, sığmayacak sığar. Eyvallah.

* Başak:
Hoşgeldin, teşekkürler. Yaşıyoruz bir şekilde.

* Bgöçmen:
Bilmukabele.

* Vav:
Yaparsın. Kolay gelsin derim ama yine de. Kolay değil zira hiç.
Kalabalık içinde yalnızlık da var evet.

Genel olarak:
Evet yalnız yaşıyorum. Ertafımda çok insan var. Ama zaten kalabalıkta yalnızlık gibi kavramları falan çok didiklemişimdir. Ya da bu kavramlar kafamı çok didiklemiş de olabilir. Muhabbette olduğum bazı arkadaşlarım hakkını verip de paylaştığım fikirlerimi ortaya koymama yardım etselerdi çok yazı çıkardı da daha, olmadı. Yani genelde fikirlerinize katılıyorum millet, diyeyim tamam olsun.