2 Aralık 2006 Cumartesi

İleri sürüş teknikleri


Şimdi efendim, evvela taze, beyaz, fırın ekmeğini takriben 1,5 santimetre kalınlığında dilimliyoruz.herhangi bir şekilde verev yaklaşımlarda bulunmuyor, ekmeğin ana aksına her an dik kalmaya gayret ediyoruz. Dilimleri en kalitelisinden ekmek kızartma makinesine koyuyoruz. Asla ve kat'a ilk kızartma seansını kullanmıyor, veyahut bu ilk kızartmanın istenen verimde olmadığını unutmuyoruz. Çıkan dilimlerin üzerine yarım saat önceden buzdolabından çıkarılmış tereyağına bandırdığımız bıçağımızı çalıyoruz ve tereyağının ekmeğin üzerinde sürülmesine....

Bi dakka ben bunu anlatmayacaktım, karıştı. Gözüm dönmüş açlıktan.

Olayım şudur: Bugün sabah evden işe araba ile şu aşağıdaki güzergahta yaptığım yolculuk sırasında ayak freni(bildiğiniz fren) kullanmadım hiç.


Bu güzergahtaki önemli noktalar:
  • Konut-2 nin önünden Uludağ kebaba çıkan caddeye çıkış. (Trafiği güzel oku)
  • Uludağ kebap kavşağı (Trafiği güzel oku, iyi motor freni)
  • Angora bulvarı-İncek bulvarı ışıklar (Trafiği güzel oku)
  • Beysukent yukarıdan giriş ışıklar(Migrosa giren yol) (Trafiği güzel oku, iyi motor freni, gelene iyi bak)
  • Migros önünden aşağı sallanan sokağın Dicle caddesi ile kesiştiği köşe (Kral motor freni, sakin)

Bazen böyle antremanlar yapıyorum. Hemen tepki vermeyin, tehlike arzedecek durumlar için iki kat dikkatle ilerledim. Ne derdin vardı da bunu yaptın, hiç manası yok ki diyenlere şu anda yerlerdeki kırağı buz, yakındaki yağış da kar demek istiyorum. Kara buz(gizli buz) üzerinde bi kontrolsüz fren yapın da görün... demiyorum, yapmayasınız diyorum.

Şimdi buradaki incelik, gereksiz hızlanmamak, motor frenini bilmek, uzgörü(işte, bayırın tepesindeki ışığa göre hızını ayarla da yeşildeyken orada ol) yetenekleri istiyor. Yani aslında hep yapmamız gereken trafik uygulamaları.

Alakasız not: O minik Beysukent migros var ya, maltepe'deki koca migrostan fazla ciroya sahipmiş.

8 yorum:

Çağlar dedi ki...

HicASLIyoK 2/12/2006
Alakasız Not'a Alakasız Yorum:

Cidden öyle miymiş?
(cevabın "Evet öyleymiş." olduğunu bile bile sorulacak en alakasız soru buydu sanırım ama yazıyı okuduktan sonra dediğim tek cümle bu olduğu için yazmadan edemedim. :) )
İyi Akşamlar.
Kolay Gelsin.
ASLI

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 3/12/2006
evet evet

Evet öyleymiş diye hemen işin içinden çıkmayayım, uzatayım biraz konuyu. Çok hareket var, çok yorum var sanılsın ;)

Efendim bilgi benim dişçi Burak'tan geldi. Kaynak kişi de iki migrosta da çalışmış bir yönetici. Büyük migroslar gezmek için, bu küçük ise alkol reyonundan kasayı yüklenip çıkmak için. Dolayısı ile orada bi tane kasa çalışıyor ama yükte, tuttuğu yerde hafif, pahada ağır bir alışveriş yaşanıyor. MUŞ.

Ama ekmeğe yağ sürmek de, kışın araba sürmek de önemli konular. Asgari değil azami dikkat isteyen gündelik işler. Hele bir de kışın araba sürerken içinde de ekmeğe yağ sürmeye çalışmak... öf iğrenç oldum. Unutalım son cümleyi :D

Çağlar dedi ki...

kevserbanu 3/12/2006
Çağrıştıran Çağlar'a :p

Özenle hazırlanan kızarmış ekmek dilimleriyle daha çok ilgilensem de,

Benim bu sürüş tekniklerini denemem için çok uzun zamanlar geçmesi lazım sanırım. Hiç o kadar dikkatli değilim ben.

Aslında okurken kışa hazırlık antrenmanı okuduğumu değil de dikkatli oluşun kıymetini düşündüm.

Zaten Çağlar ne de olsa yine alaksız yorumcu ilan edecek beni ama olsun ben böyle anlıyorum n'apiim...

Şimdi hangi ânı yaşıyor olursa olsun insan, ya da neyle meşgul olursa olsun farkındalık duygusunu ne kadar tepe noktasına yakın yaşıyorsa o kadar kârdadır sonucunu çıkardım.

Durumun değerlendirmesini daha duru yapacağı gerçeğinin dışında sonucu karlandırmayı de bilecektir.

Hayatın her yanında bu böyle. İşte, okulda, keyifte...Özene özenmeliyiz. Özen ve dikkat sandığımızdan daha büyük sütunlarıdır sonuçlar binamızın.


p.s. Maltepe'nin koca migrosunun çok iş yapmadığını gözlemliyorum, hemen dibinde çalışmışlığım olduğu için :p eheh

Çağlar dedi ki...

handeelibir 4/12/2006
@:

Sen yine de dikkat et, Çağlarcımm!
Bak beni acıktırdın şimdi, canım sıcacık ekmek istedi yaaaa!

Güzel bir hafta diliyorum
Sevgilerimle,
H@nde

Çağlar dedi ki...

handeelibir 4/12/2006
@

Neydi bizim derdimiz oğlum yaa?
Şu son 3 saati atlatırsam kendimi yatağa atıcam
Evim, yatağım!
Hasret buna denirrr
:-)

Çağlar dedi ki...

SAKSI MAHMUT 5/12/2006
kalite kontrol

geldim. okudum. gittim. gitmeden de beğendim. böyle devam edilsin.

Çağlar dedi ki...

handeelibir 6/12/2006
@

Yoklama yazısına gelen yorumlardan anlaşıldığı üzere röportajlar özlenmiş
:-)
Mesaj alınmıştır.
Galiba Çağlar Bey ilk konuklardan olacakmışşşş
:-)))

Çağlar dedi ki...

dilaya 6/12/2006
buralardayım

Şimdilik buralardayım, ama yakında tatile gideceğim... Ondan...Yok başka sebebi..