29 Eylül 2006 Cuma

Kulaktan klavyeye



Kulağımda bir türkü, hızlıca yazayım dedim. Severim kendisini:

Bırak Döneyim

(Edirne kapısı zordur geçilmez
Uzaktır memleket kolay gidilmez) x 2
Dağda açan çiçek şehirde büyümez
Koyma beni buralarda gözünü seveyim
(Zincir vurma yüreğime bırak döneyim) x 2

(Dostum dostum güzel dostum
Bu ne beter çizgidir bu
Bu ne çıldırtan denge
Yaprak döker bir yanımız
Bir yanımız bahar bahçe) [Nakarat]

Öyle bir yerdeyim ki
Ne karanfil ne kurbağa
Öyle bir yerdeyim ki, öyle bir yerdeyim ki
(Bir yanım mavi yosun, dalgalanır sularda) x 2

[Nakarat] x 2

Öyle bir yerdeyim ki
Bir yanım çığlık çığlığa
Öyle bir yerdeyim ki, öyle bir yerdeyim ki
Anam gider Allah Allah, kızım düşmüş sokağa
Anam gider Allah Allah, ölüm düşmüş sokağa

[Nakarat] x 2


Sonra da gel ıvır zıvır saçmala. Yunus'tan, Mevlana'dan, Hayyam'dan okuyunca da kilit oluyor insan, şimdi olduğu gibi.


13 yorum:

Çağlar dedi ki...

pinarca 29/9/2006
Öyle bir yerdeyim ki

Ahh aah!Şu an öyle bir yerdeyim ki ben bile zihinden dudaklara dökemem sanırım.Yalnızca hatırladığım şöylee uçaklı teyyareli,pembeli membeli hayal mahallesinde düş koşturduğum.
Güzel olmuş bu arada.Eline sağlıkkk!!!

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 29/9/2006
çok garip

ama bu müziğin başındaki ilk 5 satırı hiç duymamışım daha önce, öylece akıp gitmiş eski dinlemelerim.

ha ne.. tabi, pınar;
hoşgeldin, tatlı uykunun arasında yorum mu yazdın. pembe bir uçaktasın sandım ama bildiğim kadarı ile şu anda pembe bir havayolu şirketi yok... diyecektim ki, şunu buldum:
www.airpink.com
komik.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 29/9/2006
alo

şaşkın bakkal,
kendi kendine yorum yazıyosun. yazarsın tabi, gelenin gidenin azaldı mı ne.

Çağlar dedi ki...

ipeksol 30/9/2006
iade-i ziyaret

..
saat. 4,30 sahurdan yeni çıkmış bir ifade var üzerimde..uykulu..anlamaz gözlerle bakınan..ama gel gör ki mırıldandım ..bak gerçekten..ama olmadı..yarın yine denerim..olmaz mı?

..

gönlünce kal

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 30/9/2006
buyrun buyrun

bekleriz efendim.

nakarattan başlamak lazım denemeye.
saygılar.

Çağlar dedi ki...

caglar 30/9/2006
..

Türkü seven bir adaşımın varlığı beni mutlu etti..

Çağlar dedi ki...

kevserbanu 30/9/2006
Katre dedi ki...

İş yerinde tüm gün kulaklıkla oturduğumdan bazen kendimi kaybedip hızlı hızlı duyduğum sözleri yazmaya çalışırken buluyorum :)

Bana kendimi hatırlattı bu yazı :)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 30/9/2006
çağlar ve katre/kevser/banu

merhaba çağlar,
evet türkü severim. Ankara'dayım ve radyo4 ile radyo bek araç favorilerimden.

katre,
hep yazmamak lazım duyulanları, sonra birbirinden ayıramayıp hepsini yazası geliyor insanın. sonra da bir bakıyorsun işini yapmamışsın. :)

Saygılar herkese.

Çağlar dedi ki...

butterflyvalley 30/9/2006
:)

ben de yazarım bazen dinlediğim şarkları ama zor oluyor. sen yine iyi başarmışsın gibi.

sağlıcakla kal.

Çağlar dedi ki...

zuleyla 30/9/2006
**

bak ne kadar çok gelenin gidenin warmış :)
sevgiler, saygılar...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 30/9/2006
sus

sen cezalısın züleyla. daha aşağıda yorum yapman gereken :) sürüyle yazı var bak.

şaka bir yana, neredesin, sayfanı dürtüp duruyoruz ama bir hareket yok.

Çağlar dedi ki...

zuleyla 1/10/2006
kuleden merkeze :)

affına sığınarak, konu türkü olunca kaç gündür dilime dolanan şu dörtlüğü buraya yazmak istedim...

"Karadır kaşların ferman yazdırır
Aşkın beni diyar diyar gezdirir
Lokman hekim gelse yaram azdırır
Yaramı sarmaya yar kendi gelsin"

Çağlar dedi ki...

isimsiz 25/10/2006
:D

Kusura bakma yazaca birşey bulamadım ama hırs yaptım hepsine yazacağım diyeee