7 Kasım 2006 Salı

427


eledim eledim höllük eledim
aynalı beşikte canan bebek beledim
büyüttim besledim asker eyledim
gitti de gelmedi canan buna ne çare

bir güzel simadır aklımı alan
aşkın ateşini canan serime saran
bizi kınamasın ehl-i dil olan
gitti de gelmedi canan buna ne çare
yandı ciğerim canan buna ne çare

gitti de gelmedi canan buna ne çare



Bağlam, ortam çok etkili. Bu türküyü dinlerken önümden -gördüğüm kadarıyla- en yaşlısı 65 en genci 75, ama çoğunluğu 72, 73 olan 427 tane doğum tarihi geçiyor....



EK: 427, 623 ... sayıların bir önemi yok.


Not: Bu 427'yi diğerlerimizden ayrı bir yere koyuyorsam lanet olsun bana. Hepsinin gönlümüzde yeri aynı.

4 yorum:

Çağlar dedi ki...

handeelibir 7/11/2006
@Yerimiz mi dar?

Anacım ben birşey anlamadım :-)

Çağlar dedi ki...

eryol 7/11/2006
direkler?

kategori mi karıştı yoksa ben mi iyice şaşkın oldum??

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 7/11/2006
Bir nebze açıklama

Şimdi Hande'cim...
google anahtar kelimeleri şunlar: isimleriyle güneşi yükseltenler anıtı , kan uykusu , unutulanlar dışında yeni birşey yok vb...
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=isimleriyle+gunesi+yukseltenler+aniti
ve diğerleri...

Gökhan, bu konu direk olamaz. anca kafaya inen sopa olabilir.

Çağlar dedi ki...

Zü 7/11/2006
Hilal uğruna...

Evet hepsinin gönlümüzde yeri aynı...