11 Kasım 2006 Cumartesi

Altın hızmav mülayim ve diğerleri


yine trt4'de yakaladım. söyleyen kendi memleketinden getirmiş türküyü. dolayısıyla bu kadar çözebildim. tamamını bilmek isteyen kolayca bulacaktır. Aşağı ham, duyulanın yazılması işidir.

Altun hızmav mülayim
seni haktan dileyim
yaz günü tamuuzda sen terle ben sileyim
gün gördüm günler gördüm
seni gördüm beyg oldum
gün gördüm günler gördüm
seni gördüm şad oldum

kerkügem yaralıyam kergügem yaralıyam

bir bahtı karalıyam
el diyer bizim kerkük
ben bilmem haralıyam
bir vay ki var üç vay

bir derde düşmüşüz
desem vay demesem vay
..

kerküklüyem ben özüm
kulak ver dinle sözüm
bu canlar kerküge kurban
.
gözlerim aman çağıram avar
.
... bir kurban keser
kerküge kurban olsan ne var
.

altun hızmav incidir
.
ben lal olmuş dilim
.. diyar incidir...

gün gördüm günler gördüm
senin kahrunden öldüm

****
Nokta olan yerler çıkaramadığım yerlerdir.

Alttaki de yine bildiğimiz, başka bir türküdür.
****

Kalanin dibinde bir daş olaydım
gelene gidene yoldaş olaydım
bacısı gözele kardaş olaydım
atma bu daşları men yaralıyam
... ben karalıyam

Kalanin dibinde üç ağaç incir
elimde kelepçe boynumda zincir
zinciri sallama kolların incir
atma bu daşları men yaralıyam
elalem ... ben karalıyam

anamm annaaam anaamm
öz anam fikri ...
...
demek özen uzagam ...
di gel ağam gel
di gel gözüm gel
ben sana gözüm demem sana ..
ben sana gülüm demem gülün ömrü kem olur
ben reyhan demem .... olur
ben sana derviş demem post gider abdal olur
ben sana paşam demem attan düşer .. olur



6 yorum:

Çağlar dedi ki...

vaveylaa 12/11/2006
merhaba

hönk diyorum valla ben buna.
Bir de seni arkadaş listeme ekledim, haber vereyim dedim. Sana sormadan bi halt ettim ama, genelde blogcunoktakom da bu böyle yapılıyor. Affımı rica eder iyi pazarlar dilerim.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 12/11/2006
hoşgeldin vaveylaa

seni okuyordum belli bir süre önce. işe girdiğinden sonrasını ise neden hatırlayamadığımı hatırlayamıyorum :)

ama başımla beraber, hoşgelmişsin. aldım, kabul ettim. arkadaşlık vukuatı karşılıklı hal almıştır şu dakika itibariyle efendim.

"hönk" nedendir. anlaşılmıyor mu yazımız. karışık biraz, biliyorum. kusura bakmayın, bu kadar duyabildim söyleyen amcayı.

Saygılar.

Çağlar dedi ki...

gergin 12/11/2006
HIZMA

Bende "hızma" diye biliyorum,buruna takılan bu zımbırtıyı...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 12/11/2006
doğrudur hızma..

o aletin adı evet hızma. bu türkünün son zamanlarda duyulup da ünlü edildiği filmde(kurtlarvadisiırak) de o şekilde telaffuz edildi. ancak benim dinleyiverdiğim programda -ki kendisi trt'de bir programdır- altta geçen türkü takdiminde hızmav yazdılar. bunun üzerinde söyleyen -sanırım kerküklü- amcayı dikkatli dinledim, o da öyle dedi. ben de müdahale etmek istemedim ve o şekilde yazdım.
hoşgeldin gergin abi, saygılar.

Çağlar dedi ki...

butterflyvalley 13/11/2006
:)

copy-paste yorumu da hiç sevmem ama şart oldu.


Altın Hızma Mülayim

Kerkük

Abdurrahman Kızılay-Nida Tüfekçi

Altın Hızma Mülayim
Seni Hak'tan Dileyim
Yaz Günü Temmuzda
Sen Terle Ben Sileyim
Gün Gördüm, Günler Gördüm
Seni Gördüm Şad'oldum

Altın Hızma İncidir
Gömleği Nar İncidir
Benim Lal Olmuş Dilim
Ne Dedim Yar İncinir
Gün Gördüm, Günler Gördüm
Seni Gördüm Şad'oldum

Altın Hızma Tumağa
Yanaşıp Al Yanağa
Güzel Gel Görüşelim
Men Gidirem Irağa
Gün Gördüm, Günler Gördüm
Seni Gördüm Şad'oldum



Kaynak: www.turkuler.com

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 13/11/2006
hızma'ya dair bir ek

bu türküde kullanılan -v (hızmav) eki "senin" anlamında bir ekmiş. yani "altın hızman" deniyormuş.

kaynak: ekşisözlük