10 Kasım 2006 Cuma

Ne demek istiyoruz


İletişim sınıfına eklenen yazılar pek bir az sayıda kaldı diğer sınıfları gözönüne alınca, biliyorum.
Ama bu konu her aklımıza geleni yazabileceğimiz bir durumda değil malesef. Aktarım ve paylaşım kalitesi çok önemli. Diğer yazılarını kabadan mı sallıyorsun peki o zaman birader diyebilirsiniz, onu demek istemediğimi biliyorsunuz. Ha hala diğerlerimizi öyle değerlendirirseniz, saygı duyarım .

Biraz daha düyüdüğümde, bu sınıfa ontolojik semantik okuyup gelmeyi ve bu dala bina edilecek bir iki cümle karalamayı planlıyorum. Ama biraz daha büyüdüğümde. Şu anda buna kilom yetmeyecek.
Saygılar.


Esinlendirici bağ : http://blog.hakia.com/?cat=1

1 yorum:

Çağlar dedi ki...

kevserbanu 10/11/2006
who knows?

Kastettiği şey ne kastettiğimi anlayacak demek...Nasıl söylediğimi değil , ne demek istediğimi...Hmm...Düşünülenle anlam ve anlaşılan arasındaki bağıntıyı incleyen bilim, dil olgusu içinde çok kez volta atmalı. Bu işle uğraşanın iddiası kadar dil yetisi de büyük olmalı. Ya da ideal sistemde böyle olmalı.

Anlambilim deyince aklıma Daisen gelir. Heidenger varlığa götüren, varlıksal anlamı olan varlığa bir nesne ya da insan dememiştir. "Orada olmak" demiştir. Bu üzerinde çok düşünülesi gelir bana hep. Kişi değildir onuın kahramanı "orada olmak" adlı bir varlıktır. Ve almancada bu kelime olmakla olmamak arasında sıkışıp kalmış bir kalıpla söylenmiştir. Konuyla ilgisi yok bunların ama serbest çağrışım meyvesi bunlar :)

Bu HAIKA hadisesini okurken yapay zeka sistemlerini, yapay sinir ağlarını düşündüm doğruyu söylemek gerekirse...Ve object oriented yeni hayal projeleri ürettim :) Ontolojik Anlambilim üzerine söyleyeceklerini merakla bekliyorum Çağlar, zira söyleyeceklerimi yazı sonrasına sakladım. Yorumun reklamını yapmak diye buna denir :p

Bakalım daha neler çıakcak, ben aklımdan geçirriken kelimeleri önüme dizen arama motoru da gelecek mi? Beyin dalgalarımdaki kavramı algılayacak kadar güçlü sensörleri olan düzenekler ya da...Hepsi mümkün.

Bunu sevdim; this knows what i mean :)