26 Kasım 2006 Pazar

Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz.

Ayine ayna demek. Kişiyi anlatan yaptıklarıdır, dedikleri değil, demek istemiş Ziya Paşa.

Ben yine bu lafı alıp birşeyler yazayım istedim. Yazınca belki biraz sakinleşirim. 10 saniye içinde hem üzdüm hem üzüldüm zira.

Üstteki lafa tersinden bakarsak ve kişiyi anlatan yaptıklarıysa eğer; yaptıklarına, kararlarına, hareketlerine, bunların sonuçlarına yapılan hareket kişiye yapılmış hareket sayılır. Doğrusuyla yanlışıyla kişinin kendisi haline gelmesine yarayan işler, kişiyi vareden şeylerdir. Onları yok saymak ya da onları yargılamak ya da onlara saldırmak, kişiyi yok saymak, kişiyi yargılamak, kişiye saldırmak olarak algılanır kişi tarafından.

Fakat, -eğer yanlış bilmiyorsam- kişi değil yaptıkları yargılanır adalet paradigmasında. Adalet'in felsefesi nedir, bilen var mı.

Erdal Öz'in Yaralısın diye bir romanı vardır. Bunu bilir misiniz. Bu roman bir hapisanede geçer Herkes Nuri'dir orada. Bende yer etmiş romanlardandır bu.

Herhalde de cezaevinde bir iş yapmazsınız ve kişiliksizleşirsiniz.

Of, boşaltmadı bu cümleler beni.



4 yorum:

Çağlar dedi ki...

vaveylaa 27/11/2006
olur

olur bazen, insanlık hali işte.

Çağlar dedi ki...

dilaya 27/11/2006
Boşver...

Biraz daha yaz, ya da biraz daha konuş, ya da hiç düşünme boşver... Belki geçer... Kelin merhemi olsa kendisine sürermiş de neyse... Biliyorum kötü bir yorumö oldu, yine neyse... üzülme sadece...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 27/11/2006
düşün

düşünmemeye çalışmaktayım. düşüne düşüne bitkin düşüp düşünemez oluyorum. böyle böyle eskiyeceğim, eskidikçe sakinleyeceğim.

Çağlar dedi ki...

zuleyla 28/11/2006
biri ayna mı dedi?

"ayna" ben bu kelimeyi çok seviyorum... çağrışım dünyası gibi... kaybol içinde kaybolabildiğin kadar...

yazı için; herşeyin ilacı nedir? zamandııırrrr... yaralar kapanııırrr...

saygılar...