4 Kasım 2006 Cumartesi

Atlas Dergisi Kasım 2006 Sayısı

Aylık coğrafya ve keşif dergisi olan Atlas'ın takipçisi olduğumu biliyorsunuz. Kasım sayısını burada tanıtmak istedim. Bu ay verdiği bir ek ilginizi çekebilir sanıyorum.

Atlas, bu ay Dev Dünya Haritası verdiyor. Boyutu 100x195 santimetre olacak ve 3 parça halinde. Hoş bir detay olarak 3 ay boyunca alıp da üç parçayı toplamayacaksınız. Bu ay bu 3 parçanın hepsi birlikte verilivermiş, gitmiş. Bu cömertlikleri nedeniyle dergiye teşekkür ediyorum. Harita siyasi ve fiziki, ayrıca deniz tabanları dahil olmak üzere yer şekilleri işlenmiş.

Bu ayın dergisinin içeriğine gözatarsak:

  • İznik çinisi: Kırmızı sır
  • Ruh arınması: Kızılırmak üçgeni
  • Mutluluk oyunları: Vanatu
  • Bask'ın çelik gülü: Bilbao
  • Otoatlas
  • Yalnızçam: Kelebekler
  • ve diğerleri...
Her zaman keşfetmek için bak.





6 yorum:

Çağlar dedi ki...

kevserbanu 4/11/2006
Katre dedi yine;

Bu dergiyi 94den beri takip ederim ben, ne iyi ettin de tanıttın bu sayıyı...

Çağlar dedi ki...

hbasak 5/11/2006
atlas- kızılay

Aman bu sayıyı ve ekini al diyen başkaları da oldu, inşallah bugün markete gittiğimde alırım....Kızılay'ın amblemi meselesine gelince ben o soruyu yazarken cevaplaması muhtemel kişi olarak inan seni düşündüydüm....Butterfly'ın sayfasında Atilla İlhan ve arkadaşlarının Baylan'da hesabı nasıl ödediği sorusunun tarafınızdan cevaplandığnı görmüştüm; hemen anladım aynı takıntılı kumaştan olduğumuzu, bana da yanıt verse verse caglarbilir verir dedim, valla bekliyorum...Benim bildiğim kadarıyla Kızılay, Osmanlı Hilal-i Ahmer Cemiyeti iken ay öteki yöne bakarmış; Türk Hilal-i Ahmer'i olunca yönü dönmüş. Yeni rejimin örgütü olduğunu vurgulamak, Osmanlı'ya ters gitmek için bu değişikliğin yapıldığını düşünüyorum ama diğer ülkelere, Pakistan'a , Tunus'a ne oluyor, onlarınki niye ters yönde onu anlamadım. Eğer öğrenirsem yeni bir takıntıya kadar geceleri daha rahat uyuyacağım.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 5/11/2006
Başak, ve eyvah beklentiler...

Baylan'daki hesap konusunu ilk google'lama sonrasında nasıl çözeceğimi hissetmiştim. Ama Kızılay konusu zor valla Başak. Biraz didikledik Züleyla ile birlikte ama çıkmadı. Bir ihtimalim/ipucum var bu cevaba ulaşmak için kafamda. Ama zamanlaması önemli olduğu için malesef bekleyecek ve varolmasına rağmen bu ipucu çok zayıf... Yani aklımızın bir köşesinde bekleyeceğiz biraz daha :)

Konunun başını merak edenlere:
http://www.blogcu.com/hbasak/1289286/

Çağlar dedi ki...

handeelibir 6/11/2006
@:-)

Atlas Dergisini ben de çok severek takip edenlerdenim.
Doğru düzgün çıkarılmaya devam eden nadir dergilerden.
Her sayısında kendimi başka diyarlarda bulmaktan çok keyif alırım.
Bu sayıyı tanıttığın için Çağlar'cım ellerinden öperiz..
Ne yapılır, şimdi?
En yakın büfeye gidilir ve bir Atlas lütfen denir....
Bak o kadar irkek modası yazısı yazdık, sevgili Cosmo editörümüzden bir yorum gelmedi.
Neyse, ii haftalar,
H@nde Kız

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 6/11/2006
Atlas takibi

Herkes atlas dergisini seviyor, bu çok güzel.
Seven ve takip edenler mümkünse abone de oluyorlar değil mi. Süreli bir yayının gücü abone sayısındadır diye bir düşüncem var. Herhangi bir medya bilgim yok fakat böyle olması gerektiğini düşündüğümden, abone olmanızı kuvvetle tavsiye ederim.
Saygılar herkese.

Çağlar dedi ki...

isimsiz 6/11/2006
@: Abonelik ve dezavantajları..(H@ndeCe)

Abonelik konusunda haklısın fakat bazen abonelik hiç açılmadan kütüphanede duran dergi yığınlarına sebep oluyor.(En azından ben bunu yaşadım.) O yüzden o ayki zamanıma göre ve sevdiğim konuları içeren dergileri almayı tercih ediyorum.
Swvgileimle,
H@nde
(Moda editörümüze teşekkürler..)