2 Ekim 2006 Pazartesi

Atlas Dergisi



Hayatımın kişisel dilimlerini en fazla kullanan yazılı içerik Atlas  dergisi.  Beş buçuk senedir aboneyim ve alıp bir kenara sallayamıyorum. Reklamlarının bazıları hariç her satırını okuyorum. Bu nedenle çoğunlukla ayın başında elime aldığım dergi, kitaplığa anca ay sonuna doğru inebiliyor. Bu dergi benim gece başucu dergim.
İçeriğe bakarsak da, Atlas artık coğrafya dergiciliğinin yanında kültür dergiciliği, memleket, insan dergiciliği de yapıyor. Bolca sosyal sorumluluk alıyor. Bundan tabi hoşnut olmayanlar da var anladığım kadarıyla, dikkat edileceği üzere Cemal Gülas da Atlas'ın kurucularındanmış, ve bu değişimden hoşlanmadığı için uzaklaşmış. Adına konuşmamak lazım ama sanki saf coğrafya dergiciliğini geçip, birşeylere taraf olmak takıldıkları şey.
Neyse, ben bu hali sevmekteyim ve rahatsız olana kadar devam edeceğim.

Bu ayın içeriğine kısaca gözatarak biraz da reklam yapalım. Sevenleri, her ay gidip bayiden almak yerine abone olmaya davet de edelim:

Tortum Vadisi - Kusursuz Kıvrımlar
Line Adaları - İnsandan Önce Dünya
Kermanşah - Mucizeler Tekkesi
Samoa Adaları - Okyanustaki Vaha (Hakan Öge 2 yıldır suda. www.hakanoge.com )
Lübnan - Ebedi Yıkım
Ev Teknolojisi - Akıllı Konut
Tiflisten Yuvarlanan Teker (Kars Peyniri)
Amuderya - Mevlananın Doğduğu Coğrafya
vb.

Ek:
(Orta ve ilköğretim için) Dünya Tarih Atlası  (Bu çok güzel olmuş, oturup okumak lazım bunu da)


13 yorum:

Çağlar dedi ki...

zuleyla 3/10/2006
***

Atlas gerçekten okunası bir dergi.Özellikle fotoğraflarını çok beğenerek izliyorum. Ha abonesi miyim? Değilim. Çünkü Atlas bende isim deiğiştirip NAtional Geographic oluyor. Aslında bu dergiyi de Atlasla kıyasladığımda pek beğenmiyor üstelik misyoner buluyorum ama alışkanlık olmuş bir kere.(tamam verdiği bedava pizza kuponlarının etkisini de inkar etmeyeceğim)
Bu arada reklamın etkili oldu:) Bu ay ki konular ve ek iyiymiş. Hemen bir tane edinelim.
Zaten bu tip dergiler harita ve atlas gibi ekler veriyorsa onları hiç kaçırmamaya çalışıyorum. Neden bilmem haritalara karşı bir zaafım var. Özellikle savaş ve benzeri sıcak durumlarda olay hangi bölgedeyse oranın haritasını duvarıma asıp odamı karargah, kendimi de olay yerinden bildiren muhabir havasına sokmaya bayılıyorum :)
Şunu da ekleyeyim National Geographic İnteraktif Fotoğraf Okulu adı altında cdler vermeye başladı. Gerçekten sıkıc cd ler. İlgilenenler için tavsiye ederim.
Yine çok konuştum galiba :)
Gitmeden ben de bir reklam yapayım destek niyetine:

Atlas..Her zaman keşfetmek için bakın...;)


Saygılar efendim..

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 3/10/2006
şu an üzerinde ne var :P

Allaaahh, çok duyarlı olduğum bir konuya denkgelmişsin züleyla. Üstüne alınma, sana değil, sarı dergiye saldıracağım.
Hangi nation bu lan, derler adama. hele ağız bozmayı da ayıp saymazlar.
sömürge metrukesi,
ingilizce baskısında olup da Türkçe baskısından çıkarılan makaleler mi dersin,
hem öyle hem böyle anlaşılacak politik olarak doğru ama okuyucu kafasında algı olarak yanlış şeyler üreten bilgiler mi dersin,
sadece 50 yıl öncesinde batı gözüyle oryantalist bakış açısının manzumeliğini yapmak mı dersin( ki Edward Said yan dönmüştür üzüntüden kesin )

küreselleştirmeci emperyalist düdük makarnalarına uyuzum yekten.
of, sinirimin kusuruna bakmayın, iyice duyarlı hale geldim, ki hatta fikirlerim yine Atlas dergisinin Sarı Dosyalar adlı ara sıra hazırlanan özel dizisinden beslenmektedir, dolayısı ile dibine kadar subjektiftir.
İnadına, sarıya değil maviye abone olunmasını, .. ... umarım.

Şu an üzerimde süt beyaz, beli lastiksiz, eteği biraz uzunca, göğsünde küçük Atlas simgesi, arkasında kocaman "Her zaman keşfetmek için bak" yazısı olan, tam fermuarlı sıcak mı sıcak tutan polar hırka var; ki zamanında denkgetirirseniz aboneliklere böyle güzel şeyler alabilirsiniz.

Sorunlu yanları yok mu, var tabi. Mesela abone hizmetleri biraz dertli Atlas'ın. Bunu da not düşelim.

Atlas, bazı sarı dosya örnekleri:

Nükleer yol (Haziran 2006)
Islamophobia: Süleyman Nazif'ten İsa'ya Mektup, Mevlana'dan İsa'nın Gülüşü, Resim Yasağı | Nükleer İran (Mart 2006)
Çağın Siyah Aynası: Afrika'yı köleleştiren kim, AIDS: Kolonyal miras mı?, Türklerden saklanan soykırım listesinde kim var , kim yok? (Şubat 2006)
Emperyal Pusula (Şubat 2005)

Çağlar dedi ki...

zuleyla 3/10/2006
:)

Yok subjektif bir bakış açısı değil o doğru düşünüyorsun. Çünkü ben söylediklerini zamanında sarışın dergide çalışmış Polonyalı bi fotoğrafçıdan kulaklarımla duydum.

hadi iyi sahurlar...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 3/10/2006
tamam

sakin ol çağlar, sen sadece malumu ilan ettin, bak herşey ortada, sakin...

vakit tamam, ben bi iki saat daha güzelleşeyim. Yoksa bu nezle midir, grip midir neyse artık, bırakmayacak yakamı.

Saygılar.

Çağlar dedi ki...

Zü-Leyla 3/10/2006
hal-hatır

Nasılsınız efendim? Afiyettesiniz inşallah...En son nezle grip deyince bir hal hatır sorayım dedim.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 3/10/2006
eyv

çok sağol sorduğun için züleyla. özetle iyiyim. köpek gibiyim bile diyebilirim. sabah bir toplantı 1000-1300 arasında. öğleden sonra 1340-1700 arası ders. ders çıkışı bir müşteride sorun : 1710-1900 arası müşteri destek. ev, yemek...şimdi sakinleştim, birazdan yorgunluğu çıkacak günün. o yorgunluğun içinde nezlemsi kalıntılar yok ise eğer, bu sefer beni pas(teğet) geçti o virus kokteyli diyebileceğiz.

yazmalıyım... birşeyler yazmalıyım:
aslında hiçbir olgu nondeterministik değildir, sadece biz konu hakkında yeteri kadar bilgiye sahip olamadığımız için kafamızın içinde tanımlayamadığımız için nondeterministik yaftasını yapıştırırız.? dur ben bunu başka yazıya mı taşısam?

Çağlar dedi ki...

zuleyla 4/10/2006
:P

deterministik ya da nondeterministik bir direkler yazısı bekledik ama gelmedi :)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 4/10/2006
cık

kusura bakma,
baktım, bu konu daha yeterince olgun değilmiş kasede. otursam, yazabileceklerim gerçekten sadece yukarıdaki kadar. o nedenle hiç elime yüzüme bulaştırmayayım dedim. ama madem ortada satın alınmış bir beklenti var, onu acaba nasıl eski öksüz yazılara yönlendirip de söz verilmiş yorumları alabiliriz. mümkünatı var mı ki. nasıl sırnaşığım ama değil mi.

Çağlar dedi ki...

sunayilmaz 4/10/2006
yesil

Ben yesil olana aboneyim, ne olacak simdi? ona da kil misin?

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 4/10/2006
hangi yeşil

yeşil dediğin yeşil atlas ise eğer, başımın üstünde yerin var. emme değilse ve kastettiğin geo felansa yere batasıcalar diye cevap verme hakkımı kullanıyorum :) (önyargılıyımdır, uluslararası markadır)

Çağlar dedi ki...

sunayilmaz 5/10/2006
evet GEO

Yavrucum cok onyargilisin sen ya, haddinden fazla negatif ya da pozitif.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 5/10/2006
doğrudur

evet önyargılıyım. ignorance var ya , tam da önyargı değil aslında bu. ayrıntısını bilemeyeceğim, risk taşıyan konuları reddediyorum sadece. bu bir çeşit savunma. ben(içinde yeraldığım herhangi bir oluşum) için olası tehlikeleri reddediyorum. günümüzün revaçta olan şahin cümleleri ile; tehdit algım biraz farklı.

kesin sınırlar koymak eğlenceli hem. etrafı da berraklaşıveriyor insanın.

ayrıca buranın bir tartışma ortamı haline gelmesini istemiyorum. karşılıklı atışma istemiyorum. fikir beyan edilsin, karşılıklı fikirler varsa okuyan okusun, kendi derdine düşsün isterim aslında.

Çağlar dedi ki...

isimsiz 25/10/2006
:D

merak ediyorum çağlar acaba bu çabamı ne zaman farkedeceksin...
Yeter artık okuma yorma diyorum durduramıyorum kendimi...