1 Ekim 2006 Pazar

Simultane Türküler - Eksik


Şu vakit 1.10.2006 20:00 Trt4 Tolga Sağ tek başına çalıp söylüyor...

Ön notlar: nakaratları bu sefer güzel yazamadım.

yüce dağ başının dılo, karı eriyor
gözlerim heryerde dılo, seni arıyor
...
ya ben ağlamayım dılo, kimler ağlasın x 2
şu garip gönlümü dılo, kimler eylesin


yüce dağ başında dılo, yauılan taylar
var mı benim gibi dılo emeği ...
vefasız sevgiliyi kimler neyler
ya ben ağlamayım dılo, kimler ağlasın x 2
şu garip gönlümü dılo, kimler eylesin

*******

mevlam gül diyerek iki göz vermiş, iki göz vermiş
bilmem ağlasam mı ağlamasam mı, ağlamasam mı
dura dura bir sel oldum erenler
bilmem çağlasam mı, çağlamasam mı

yoksulun sırtından doyan doyana, doyan doyana
bunu gören yürek nasıl dayana, nasıl dayana
yiğit muhtaç olmuş kuru soğana,
bilmem söylesem mi, söylemesem mi

mahsuni şerifim dindir acını, dindir acını
bazı acılardan al ilacını, al ilacını
pir sultanlar gibi dar ağacını
bilmem boylasam mı boylamasam mı

*******

şimdi de oynatıyor izleyenleri....

bacacılar yüksek yapar bacayı
şimdiki kızlar kendisi bulur kocayı da karam
ne de güzelsin karam,
altın dişli karam,
sırma saçlı karam
ben sana yandım karam
sen kime yandın karam
hoppan demeye geldim
peynir yemeye geldim
peynir bahane oldu
ben seni görmeye geldim
...
...
---yetişemedim---

evlerine varamadım yandınız
mendilimi ala goydu çallınız da karam
...

yabandan gel kara gözlüm yabandan
güzelim, bir tanem, sevdiğim haydiii

aldım haberini de garip çobandan
sevdiğim, bi danem, yeri
aman yeri yeri
kostak geri yeri.. ?
çapraz geri yeri .. ?
geri yeri yeri .. ?
aman yeri yeri .. ?

kız pınarbaşında testi doldurur
güzelim, bir tanem, sevdiğim, gel gel
testinin kulpuna da şahin kondurur
sevdiğim bi danem geri yeri

*******

hımm, 10. İstanbul Türk Müziği Günleri imiş programın adı, bitti.


5 yorum:

Çağlar dedi ki...

zuleyla 1/10/2006
Çağlardan türküler geçidi :)

türkü diye bir kategori mi açsan ne? Neyse güzel oluyor böyle...Yine izninle ben de bişi eklicem buraya..Bunu bir blogcu arkadaşın sayfasında dinledim...Çok hoşuma gitti..

Sözleri şöyle:

Şu karşıki dağda bir fener yanar
Fenerin şavkına, efendim aman, şahinler konar
Herkes sevdiğine böyle mi yanar?
Ah ben yarsız kaldım, efendim aman, düşmanlar kör olsun
Ben perişan oldum, efendim aman, dağlar şen olsun.

Şu karşıki dağda bir yuva yaptım
Yuvanın içinde, efendim aman, ben yalnız yattım
Yazık değil mi bana yandım da yandım
Ah ben yarsız kaldım, efendim aman,düşmanlar kör olsun
Ben perişan oldum, efendim aman, dağlar şen olsun

(Türkü olmayabilir pek emin değilim ama öle bişi)

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 1/10/2006
eline sağlık

Züleyla, eline sağlık senin de. Böyle noktalamalı, Büyük/küçük harfli, w'siz falan yazmışsın ya bi kilo fazladan sevdim, yalan yok.
Yeni bir sınıf mümkün ama devamlılık arzeder mi onu bilemediğimden şimdilik böyle duruyor. Ne de olsa suyun başındayız, gerekirse açıveririz, di mi.

Çağlar dedi ki...

handeelibir 2/10/2006
Katılıyorum..

Teşekkürler..
Evet, biz bayanların güzellik ve bakım adına işinin sizden zor olduğu kesin..
İyi haftalar
H@nde

Çağlar dedi ki...

handeelibir 2/10/2006
Dip Not :-)

Hiperaktivite sorununu yenememiş bir Koca Çocuk diyelim..
Gerçek ama her zaman gerçeklerin üstünde :-)

Sevgilerimle,
H@nde E.

Çağlar dedi ki...

isimsiz 25/10/2006
:D

tamam yoruldum artık sonra devam ederim... Bundan sonra sana yazarken w kullanmayayım bunu öğrendim iyi oldu...