10 Ekim 2006 Salı

an itibari ile trt4



ammaan ammaan
dün gece yar hanesinde yastığım bir taş idi x2
altım çamur üstüm yağmur yine gönlüm hoş idi
aman aman amaaan amaaan amaaannn
ben yandım seni bilmem

göç güç oldii göçler yollara dizildii
uyku geldi ela gözler süzüldii oyyooyyy süzüldi
üç gün oldiii elim yardan üzüldii oyooyyy üzüldii

ağam nerdeeen aşam yolun yaylanın oyoyyy yaylanın anamm yaylanınn

ammmaaan ammaaan bir dane kadar uzun olsa kenarı yol olur
buna bayram günü derler
dostla düşman bir olur
aman amana maanan amaan aman
ben yandım seni bilmemm.

****
aradaki güzeldi ama hızlıydı yazamadım
****

yavru yavru huma? kuşu yükseklerden seslenir
ol yar koynunda bir çift suna beslenir beslenir
yavru yavru sen ağlama kirpiklerin ıslanır
ol ben ağlim ? ki deli gönül uslanır
ol ben ağlim ? ki .... deli gönül uslanır

yavru yavru sen bağ ol ki ben bahçede gül olim
ol .... yanim yanim kül olim kül olim
yavru yavru sen efendim ben kapında kul olim
ol ..... budak .... kul olur
ol ..... gülüm eğlen bu da kul olur kul olur.. ???


****

kavurma koydum tasa ağam yar paşam yar
doldurdum basa basa di gel gel
benim yarim çok güzel ağam yar paşam yar
azıcık boydan kısa digel gel
haydi haydi hopla gel digel gel fistanını topla gel di gel gel.
... ah kaçırdım (dilay alacağın olsun  :)
bugün ayın onudur ağam yar paşam yar yüküm buğday unurdur di gel gel
evliye gönül verme ağam yar paşam yar eve gider unutur di gel gel.
haydi haydi hopla gel gi del gel fistanını topla gel di gel gel.



not: yine anladığım gibi yazdım, düzeltmeleri beklerim.


9 yorum:

Çağlar dedi ki...

dilaya 10/10/2006
Aşkolsun...

Naptım sanki kulaklarını tıkadım geldim de Ankara'ya...
En sevmediğim insan özelliğidir, kendi başarısızlıklarını başka bir insanın yarattığı koşullar üzerine yıkanlar, bahaneciler...
Neyse madem benim yüzümden bir araştırayım bulursam yazarım sözlerini...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/10/2006
hadii

şaka.
çok ciddi bir serzeniş olarak alınmasın efendim.

Çağlar dedi ki...

dilaya 10/10/2006
işte sözler... madem benim yüzümden kaçırdın...

Kavurma koydum tasa
Ağam yar, paşam yar
Doldurdum basa basa
Di gel gel

Benim yarim çok güzel
Ağam yar ,paşam yar
Azıcık boydan kısa
Di gel gel

Tortum'un eylemeleri
Ağam yar, paşam yar
Beyenmem değmeleri
Di gel gel

Yarim yelek yaptırmış
Ağam yar, paşam yar
Ben olam düğmeleri
Di gel gel

Bugün ayın onudur
Ağam yar, paşam yar
Yüküm buğday unudur
Di gel gel

Evliye gönül verme
Ağam yar, paşam yar
Eve gider unutur
Di gel gel

Söz: Anonim
Müzik: Anonim

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/10/2006
harika

çok teşekkür ederim. teşekkür gerekçesi: bilmiyorum, mutlu oldum.

Çağlar dedi ki...

dilaya 10/10/2006
walla bu son...

son yorumumda şudur ki... sana bir tavsiye bu konuda zorluk çekiyorsan uzun havaların sözlerini yazmaya çalış... hava uzun ya, kaçırmadan yazarsın:))
Rica ederim...

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 10/10/2006
ah

ah bir anlasam havanın uzunluğunu başından, yazacağım da. sevdim diye başlıyorum sonra söyleyene yetişemiyorum. neyse çok önemli değil, bulunuyor işte görüldüğü gibi.
zaten türkü yazmayacağım dedikçe yazıyorum, duramıyorum. bakalım..

Çağlar dedi ki...

butterflyvalley 11/10/2006
:)

senin bu türkü/şarkı sözlerini bloguna yazman da ayrı ve özgün bir tarz. tebrik ederim dostum.

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 11/10/2006
fly ve zap suyu

a fly, merhaba. sessiz sessiz gelip geziyorsun da dokunmadan gidiyorsun hep değil mi.
teşekkür ederim, doğaçlama çıkıveren yumurtalardandır bunlar da.

zap suyu derin akar ya da oy sinem mi sinem mi.
hepimiz biliyoruz değil mi bu türküyü.
van yöresi türküsü imiş. geçen tekrar bir dinledim, geldi şimdi aklıma. hep bunların müziklerini hatırlıyoruz ama ne dediklerini peki bilmiyoruz ya da sozlerine dikkat etmiyoruz gibime geliyor. mesela şu üstteki türkü. ne güzel sözler var değil mi.
"altım çamur üstüm yağmur yine gönlüm hoş idi" on numara.

Çağlar dedi ki...

zuleyla 11/10/2006
ilahi :)

kendimi hüznüne kaptırmış, konsantre olmuş türküyü okuyordum ki 3. kıtadan sonra iptal oldum yaw:)))

"aradaki güzeldi ama hızlıydı yazamadım"

dağıldı hüzün müzün kahkakalara boğulduk:)))

******************************************************************************
Aynı yorumun içinde EK: Ne mutlu işte, güldürmüşüz. Ha bu arada, aradaki dediğim başka bir ilahi idi. Yani üstteki bitmişti.
******************************************************************************