4 Ekim 2006 Çarşamba

blogcu yok, web var, türküler sağolsun ya da Bir Saz Bir Boğaz



Yine dolanırken kayboldum sözlüğün içinde.
Şelpe falan derken aşağıdaki türkü çıktı karşıma
Erdal Erzincan çalıp söylüyor aşağıdakini,

Dünyada tükenmez murat var imiş

dünyada tükenmez murat var imiş var imiş efendim
ne alanı gördüm ne murat gördüm oy oy
ne alanı gördüm ne murat gördüm sevdiğim oy oy

meşakkatin adın murat koymuşlar koymuşlar ey efendim
dünyada ne lezzet ne bir tad gördüm oy oy
dünyada ne lezzet ne bir tad gördüm sevdiğim oy oy

var mıdır dünyaya gelip de kalan de kalan efendim
varıp baştan başa muradın alam oy oy
varıp baştan başa muradın alam sevdiğim oy oy

muradı muaksudu hepsi yalan de yalan efendim
ölümü dünyada hakikat gördüm oy oy
ölümü dünyada hakikat gördüm sevdiğim oy oy

dönüyor bir dolap çarkı belirsiz belirsiz efendim
çağlayan bir su var arkı belirsiz oy oy
çağlayan bir su var arkı belirsiz sevdiğim oy oy

veysel neler satar narhı belirsiz belirsiz efendim
ne müşteri gördüm ne hesap gördüm oy oy
ne müşteri gördüm ne hesap gördüm sevdiğim oy oy

Sonra Çetin Akdeniz buldum biraz,
Üstüne çalanları bilmeden Naz Barı dinledim
Şimdi Orhan baba bağlaması elinde, anlatıyor..
Hah Neşet Ertaş eski kayıt buldum, bunu yazayım...

Halime Kız

Al yanak allanıyor aman al yanak allanıyor
aman sevdikçe ballanıyor aman sevdikçe ballanıyor
O yar çıkmış karşıma aman o yar çıkmış karşıma
Aman kandili sallanıyor aman..
Aman gel bize bazı bazı aman kız ben seni alırım
Aman baban olsa razı razı aman


Şimdi kalsam oynasam kim yazacak...

Halime kız çay aşşa gidiyor
kaşıyının gözü gel gel ediyor
hadi haydı ...
gardaşları yanusıra gidiyor
usul boylarına gurban olayım
sallan da boylarına bakıyım
gerdana liraları takıyım

halimenin çayda buldum izini ? ( giyisini ?) (izini imiş, sağolsun züleyla düzeltti)
aldım yaşmanı öptüm yüzünü
haydı haydı da yüzünü ?
güneş sandım kaşıyınan gözünü
usul boylarına kurban oluyım
sallan da boylarına bakıyım
gerdana liraları takıyım

blogcu cevap vermeye başladı, yetsin bu kadar, daha yazarız.



5 yorum:

Çağlar dedi ki...

Zü-Leyla 4/10/2006
***

Halimenin iyisi demek çayda yetişiyor. E olabilir.

Şuracıkta Türküler bulmuştum ben.Bir bakılabilir belki...


http://www.blogcu.com/sahaf

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 4/10/2006
eğlenme benimle kız :)

sağır duymaz uydurur diyecem, işin içinden çıkacam ama yediremiyorum. sözlerin özünü bulayım, kurtulayım dedim, şu sözleri buldum, ki tam oturmuyor:
http://sarki.alternatifim.com/data.asp?ID=11128&sarki=Halime%20K%FDz&sarkici=Ne%FEet%20Erta%FE&ok=1

en iyisi kaynağı vereyim, siz dinleyin, 03:40 dan sonra ne diyor adam söyleyin bakalım:

http://www.youtube.com/watch?v=Gfz4btXk4q8&mode=related&search=

Çağlar dedi ki...

isimsiz 4/10/2006
:) kaçar mı be

izini :)))

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 4/10/2006
:) düzelttim.

sağolasın. biz de kendimize hafiye diyoruz. peah.

züleyla dedik, de isimsiz sensin di mi züleyla. sonra hak geçmesin.

Çağlar dedi ki...

Zü-Leyla 4/10/2006
:)

he benim