8 Ekim 2006 Pazar

Schumacher'e Güzelleme



Böyle bir yazıyı f1 2006 sezonu Çin yarışından sonra, yani Schumacher ile Alonso'nun 116'şar puanda eşitlendiklerinden sonra yazmaya karar vermiş idim. Şimdi yazma isteği oluştu. An itibarı ile bu sezonun sondan ikinci yarışı olan Japonya yarışı devam etmekte ve Schumacher 1. sırada götürdüğü yarıştan teknik bir arıza nedeni ile ayrılmak zorunda kaldı. Yarışı bitirse idi muhtemelen birinci bitirecekti ve bu sezonun da şampiyonu olacaktı.

Formula1 izleyiciliğinde yeni sayılırım. Sanırım 98-99 sezonundan beri izliyorum. Dolayısı ile diğer efsaneler hakkında pek az bilgim var. Arşiv de takip edemedim ama izler olduğum tüm bu son 7 sene, bu adam ile dolu idi. Hakkinen'in de yeri başkadır bende. Neden geçmiş zaman kullandığımı konuya uzak okuyucu için aktarayım: Schumacher birkaç yarış önce bu sezon sonu itibariyle formula1'i bırakacağını ilan etti.

Kendisinin geçmişi de o kadar temiz değil, çok parlak ama temiz değil. Parlaklığı nerede ise bu sporda? kırılabilecek tüm rekorları kırmış olmasından geliyor biraz. Hiç ayrıntı anlatacak değilim, birçok yerde kayıt var ama bu adamın işine olan saygısı, soğukkanlılığı, profesyonelliği diğer tüm sıkıntılı değişkenlerin üzerinde yer kaplıyor benim için. Dolayısı ile bu adamın olduğu yarışları izlemekten keyif alıyordum.

Kişisel f1 tarihimde bir dönem kapanıyor. Schumacher artık olmayacak. Yeni bir sezon başlayacak ve ben izleyip izlemeyeceğime karar vermeye çalışacağım. Raikonnen ya da bir başkası beni bağlayacak mı tekrar, göreceğiz.

Ferrari ve Schumi'yi selamlıyorum.


7 yorum:

Çağlar dedi ki...

kiytirik 8/10/2006
ramazanda f1 zortlaması

Bu yarışların hastasıyım ama bole amerikada uzakdoğuda olursa uyuz oluyorum uyku dengem bozuluyo kardeşim....
Not bugunku yarışı daha izlemedim akşam tekrarına bakacam sırf yarışın sonucunu öğrenmeyeyim diye tv izlemiyorum....

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 8/10/2006
ey kıytırık

eğer bu yazı ile sonuca dair ipuçları vererek keyfini kaçırdı isem kusuruma bakma.

Çağlar dedi ki...

dilaya 8/10/2006
ben de...

kalktım seyrettim ama kalktığıma da pişman oldum, neyse...

Çağlar dedi ki...

handeelibir 9/10/2006
@: Cevap..

Günaydın Çağlar Bey,
Harika bir soru sormuşsunuz.
Evet, insanın iç saati planlara uymayabilir.
Artı, insan planlı yaşamak uğruna robotlaşmamalı, aksine daha dolu bir hayat için zamanını yönlendirmelidir.
Bu şu demek oluyor; size hiçbir getirsii olmayan şeylere harcadığınız zamanı hayatınıza aktarmak. Tabii şöyle de bir durum var. Birşey size hiçbir şey getirmiyordur ama sizi eğlendiriyor ya da rahatlatıyordur. Ne biliim, bilgisayar oyunu gibi. İşte bu noktada, bunu yapmaya devam etmelisiniz. Bilgisayar oyunu oynamayın, onun yerine kitap okuyun denmesini doğru bulmuyorum. Kişi zaman planlamasını kendisini mutlu hissetmek için yapmalı.
Dönelim tekrar iç saate..
İç saatinize uyumlu bir zaman planlamasının yolu kendinizi gözlemden geçiyor.
Hiçbir plan sadece kağıt üzerinde kalıyorsa anlamlı diildir.
Tahmini bir plan yapıp, uygulamaya başlayın. Sapmalar olan zaman dilimlerini not alın. O alanlar sizin iç saatinizin kabul etmediği planlama sahasıdır. Ve ona göre yeni bir uyarlamaya gidin.
Umarım biraz da olsa açıklayabilmişimdir..
Sevgilerimle,
H@nde

Çağlar dedi ki...

caglarbilir 9/10/2006
üstteki yorum ile ilgili açıklama

Sayın okuyucu,
Korkma, kendi beynini yeme, sürmenajdan kendini koru.

Üstteki yorum bir blogdaki konunun diğer blogda cevaplanması amaçlı bir yorumdur.
Üst yazı ile ilgisi yoktur.

Hande,
plan, iç saat, gözlem. Gözlem... Bakalım şu gözlem işine. Teşekkürler.

Çağlar dedi ki...

eryol 9/10/2006
ohh be

Cağlar'cım, yorumu yazmasan sıkıntı olurdu. Zira önceki yorumu okurken "ulen nasıl çıktı bunlar, erken kalkmış izlemek için onu mu kastediyor", filan diye sıkıntılanmıştım, akabinde bu yorumu yazman iyi olmuş, teşekkür ederim :)

Çağlar dedi ki...

zuleyla 11/10/2006
formula

deyince aklıma hemen iki isim geliyor...Fernando Alanso ve Kimi Raikkonen...
Fernandoyla kötü bi anımız var..Geçen yıl mayıs ayında kafamı dinlemek haftanın stresini atmak için gitiğim Sultanahmette pazar günümü zehir etmişti bana :) kaybolmuştum insanların arasında :)
Kimiye gelince onu da hey girl gençliğinden çok duyar oldum..Şimdi genç nesilde yeni trend formula pilotlarına aşık olmak efendim :)

Bu nasıl bi yorum oldu şimdi? Öyle bi yorum oldu işte :))

********************************************************************************
Dur ben de yorumun içişlerine karışayım: Elemanlara bulaşmak istemiyorum ama (B)alonso da kardeşim ne medya maymunuymuş. Bakınız kazandığı yarış sonrası sek sek sekerek oynaması.Kimi, yavrum da iyi hoş da bakalım ne iş yapacak. Bi de galiba biraz içip içip ertafa bulaşırmış.
********************************************************************************